Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yhtään epäilee, että jossain perheessä ei ole kaikki hyvin

Vierailija
24.03.2018 |

Niin kannattaako silloin tehdä lastensuojeluilmoitus? En uskaltaisi tehdä sitä omalla nimellä, mutta voinko joutua jotenkin hankaluuksiin perheen kanssa, jos he saavat tietää että minä olen ilmoituksen tehnyt?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan oikeasti olla puuttumatta liikaa muiden ihmisten asioihin. Piste.

Vierailija
2/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ensin kysyä onko huoleesi aihetta. Reilumpaa kuin tehdä lasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se nimi saadaan selville. Ja tuosta voi rapsahtaa sakot kunnianloukkauksesta.

Jos oikeasti plet rehellisesti liikkeellä niin eihän sinun silloin tarvitse kähmiä ja pelätä. Vai mitä?

Vierailija
4/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä ei ole alaikäisiä lapsia niin ei hyödytä.

Vierailija
5/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä epämääräinen huoli on tökerö syy tehdä lastensuojeluilmoitus ja saatat vain itsesi naurunalaiseksi. Pitää olla jotain konkreettista, esim. lapsi on sanonut että häntä lyödään kotona.

Vierailija
6/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihmeessä lasu! Mies lähti keväällä, minä jäin lapsen kanssa kahden ja sen jälkeen anoppi, anopin naapurit jne. on tehneet meistä säännöllisesti lasun. On ulkoiltu sateella, oltu ulkona ilman aurinkolaseja, olen kieltänyt lasta kaupassa, olen totellut lasta kaupassa, olen vaatinut laittamaan ulkona pipon päähän, olen jättänyt lapsen yksin autoon (tosin vain siksi aikaa, kun nostelin takapaksista tavaraa pois eli olin auton vieressä, mutta lapsi ei nähnyt minua), ollut baarissa ja tullut taksilla kotiin (lapsi oli silloin miehellä) jne.

Lastensuojelusta soitetaan joka kerta ja kerrotaan, että nyt on taas tullut tällainen huoli, tietenkään eivät kerro ilmoittajaa, mutta toteavat, että ei anna aihetta enempään.

Vierailija
7/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ensin kysyä onko huoleesi aihetta. Reilumpaa kuin tehdä lasu.

En uskalla mennä. Tiedän että kuulostaa typerältä aikuisen ihmisen suusta, mutta pelkään tätä äitiä hieman. Pelkään myös, että hän aiheuttaa hankaluuksia omalle lapselleni, joka ensi syksynä menee samaa kouluun ekalle, missä tämä nainen on töissä. 

Vierailija
8/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä epäilet että siellä mättää jokin?

Vierailija
9/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten epäilet, ettei ole kaikki hyvin, ap?

Vierailija
10/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ihmeessä lasu! Mies lähti keväällä, minä jäin lapsen kanssa kahden ja sen jälkeen anoppi, anopin naapurit jne. on tehneet meistä säännöllisesti lasun. On ulkoiltu sateella, oltu ulkona ilman aurinkolaseja, olen kieltänyt lasta kaupassa, olen totellut lasta kaupassa, olen vaatinut laittamaan ulkona pipon päähän, olen jättänyt lapsen yksin autoon (tosin vain siksi aikaa, kun nostelin takapaksista tavaraa pois eli olin auton vieressä, mutta lapsi ei nähnyt minua), ollut baarissa ja tullut taksilla kotiin (lapsi oli silloin miehellä) jne.

Lastensuojelusta soitetaan joka kerta ja kerrotaan, että nyt on taas tullut tällainen huoli, tietenkään eivät kerro ilmoittajaa, mutta toteavat, että ei anna aihetta enempään.

No riittääkö raivoisa huutaminen ja kovakouraisuus? 

Vierailija
11/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on tämä asia joka mielestäsi ei ole hyvin heillä?

Väkivaltaa? Tee lasu.

Lapsi huutaa ja kiukuttelee? Älä tee.

Vierailija
12/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riittääkö raivoisa huutaminen ja kovakouraisuus? 

No ehkä riittää. Jos raivona huutaa ja retuuttaa lasta on varmaan jotain jaksamis ongelmia. Ehkä saavat apua..

Vierailija
13/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun tekemisestä voi saada puhtaamman omatunnon, mutta ei sossusta välttämättä mitään apua saa, jos perheellä ei ole mitään helposti ratkaistavia ongelmia.

Vierailija
14/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vähän millä perusteella olet tekemässä lasua?

Vierailija
15/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka asiasta ollaan nykyään tekemässä lasua. Lapsi ilman pipoa ulkona, lasu. Lapsi huutaa kaupassa ku ei saa karkkia, lasu. Naurettavaa.

Vierailija
16/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis lapsi itsekkin?

Vierailija
17/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin epäilyksesi perustuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme