Vaimo on ammatiltaan kokki, mutta ei tee meille ruokaa
Vaimo työskentelee lounasravintolassa kokkina ja osaa siis hyvin tehdä ruokaa. Mutta eipä tee minulle ja lapsille. Yleensä syödään noutoruokaa, eineksiä tai puolivalmisteita. Olen sanonut hänelle, että miksi et tee? Ei muka enää jaksa työpäivän jälkeen miettiä ruokaa. Eihän se nyt iso vaiva olisi tehdä normaalia arkiruokaa perheelle. Kun kerran osaisikin. Minä en haluaisi syöttää lapsille vain eineksiä :(
Kommentit (38)
Tuttava perheessä sama tilanne ja grilliruokaa sekä makkaraa eineksillä syövät kotona.
Mies sai pallolaajennuksen päälle kolmekymppisenä... Eikä muuttunut ruokailutavat.
sottapytty kirjoitti:
Mitä kustantaisi, jos vaimo toisi työpaikalla tehtyä lounasruokaa kotiin illaksi perheelle? Kai aika usein jää vähän ylijäämäruokaa, vaikea on ihan tarkkaa menekkiä arvioida. Minne se loppu joutuu? Voisko saada mukaan edullisesti, tai jopa ilmaiseksi jos vaihtoehtona on roskiin joutuminen?
Kyllä hän voisi jotain kastiketta ostaa töistä ja tämmöistä ja tehkää pakkaseen rasioihin jotain myös.
Ap, tekee jos sä maksat sille palkan. Ei kukaan järkevä tuo töitä kotiiin - vaimo saa ihan tarpeekseen kokkaamisesta töissä joten ei se himassa halua samaa ilmaiseksi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo työskentelee lounasravintolassa kokkina ja osaa siis hyvin tehdä ruokaa. Mutta eipä tee minulle ja lapsille. Yleensä syödään noutoruokaa, eineksiä tai puolivalmisteita. Olen sanonut hänelle, että miksi et tee? Ei muka enää jaksa työpäivän jälkeen miettiä ruokaa. Eihän se nyt iso vaiva olisi tehdä normaalia arkiruokaa perheelle. Kun kerran osaisikin. Minä en haluaisi syöttää lapsille vain eineksiä :(
Ap opettelee kokkaamaan. Sullakin on ollut seiskalla pakollinen köksänkurssi joten sulla ei ole mitään perustetta olla kokkaamatta kun alkeet on sullekin opetettu.
Mun mies on hitsari ammatiltaan ja tekee aivan tosi hyvää ruokaa perheelle. Itse en todellakaan kokkaa enää työpäivän jälkeen (eikä mies hitsaa). T. Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla joku fyysinen este laittaa ruokaa?
Tulen melko myöhään töistä kotiin. Vaimo tulee jo melko aikaisin iltapäivällä, mutta ei tee kotona mitään. Joudun käymään kaupan/ravintolan kautta ja tuomaan jotain ruokaa.
ap
Oletko keskustellut vaimosi kanssa asiasta ja ehdottanut jotain järkevää ratkaisua? Sekin on mahdollista, että tekee viikonloppuna ruokaa valmiiksi.
Kyllä minulle käy, että syötäisiin samaa ruokaa vaikka parikin päivää. Olen pyytänyt vaimoa, että tekisi ruuan kun tulee kotiin, mutta hän ei jaksa. Minusta ainoa järkevä ratkaisu on, että hän tekee ruuan, kun on minua aikaisemmin kotona. Lapsetkin joutuvat nyt kärvistelemään iltaan asti, kunnes minä tuon jotain ruokaa mukanani.
ap
wtf? eikö vaimosi voi tulla kaupan kautta kotiin vaan joutuvat odottamaan sinua. Laiska ja tekee hallaa lapsille.
Minäkin olen kokki ja en todellakaan tee ruokaa viikolla. olen niin poikki töistä etten jaksa mutta teen kyllä vapaa päivinä ruokaa koko viikoksi pakkaseen valmiiksi ja sieltä lämmitän.
Olen kokki ja kotona ruoan laittaminen on vähän niin ja näin - välillä teen ruokaa pieteetillä, mutta yleensä mennään puolivalmisteilla / eineksillä. Huvittavinta on se, että kuljen töissä omissa eväissä (ei ole ateriaetua) ja matkassa on "äitien tekemää" apetta. Välineistäkään se ei ole kiinni, sillä kotikeittiössäni varusteet ovat hienommat kuin yhdessäkään työpaikassani yhteensä. Olen siis yksinasuva.
Onko vmo puolipäivätyössä vai meneekö aiemmin töihin kun pääsee ajoissa. Jos menee ja tekee normipv:n on varmasti väsynyt aiemmadta heräämisestä. En mäkään tee kotona enää sitä mitä teen 8h töissä, koska ei todellakaan huvita jatkaa töitä kotona. Ruokas voi tehdä useammalsi päiväksi samalla kun kokkaa. Miksi ette tee yhdessä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on putkimies, mutta ei joka päivä rassaa asuntomme putkia. En pidä sitä minään ongelmana.
Monenko päivän putki? Entä rassaako hän sinun röörisi, vaiko eikö kiinnosta..??
Ex oli kirjanpitäjä, siihen aikaan tehtiin vielä veroilmoitus, arvatkaa kuka teki molempien? Minä taas olin kokki, en enää, arvatkaa kuka teki kotona ruuan?
Voitte arvata miksi on ex.
Törkee eukko. Syö työpaikalla ja on vatsa täynnä kun tulee kotiin ja ei piittaa lapsistaan. Saisi hävetä.
En pysty ymmärtämään.
Erotkaa.
äiti, kokki ja keittiömestari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen melko myöhään töistä kotiin. Vaimo tulee jo melko aikaisin iltapäivällä, mutta ei tee kotona mitään. Joudun käymään kaupan/ravintolan kautta ja tuomaan jotain ruokaa.
ap
Oletko keskustellut vaimosi kanssa asiasta ja ehdottanut jotain järkevää ratkaisua? Sekin on mahdollista, että tekee viikonloppuna ruokaa valmiiksi.
Kyllä minulle käy, että syötäisiin samaa ruokaa vaikka parikin päivää. Olen pyytänyt vaimoa, että tekisi ruuan kun tulee kotiin, mutta hän ei jaksa. Minusta ainoa järkevä ratkaisu on, että hän tekee ruuan, kun on minua aikaisemmin kotona. Lapsetkin joutuvat nyt kärvistelemään iltaan asti, kunnes minä tuon jotain ruokaa mukanani.
ap
Miksi ihmeessä et voi tehdä valmiiksi ruokia useammelle päivälle ennakkoon tai pakasteeseen ja ruuan lämmitys jäisi tehtäväksi. Näin me muutkin joudumme tekemään.
Minä olen ollut siivoojana. Sen jälkeen ei kyllä todellakaan enää kotona huvittanut jatkaa siivoamista. Ja miksi luulet, että suutarin lapsilla ei ole kenkiä?
Ap tee sinä ruokaa vkonloppuna isompi määrä ja laita osa vaikka pakkaseen.
Käykää vkonloppuna kaupassa ostamassa leivät, maidot jne.
Lopeta iso mies nillitys ja auta vaimoasi kotihommissa, niin hän saattaa jaksaa sitä ruokaakin joskus laittaa!
Teksteistäsi sai meinaa sen käsityksen, että sulle ei kuulu kuin työssäkäynti ja vaimolle sitten ihan kaikki muu (tiskit, imurointi, pyykit, lapset jne.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos sun vaimo tulee kotiin aikaisin iltapäivällä, niin oletan hänen menevän myös aikaisin töihin eli herätys on jo ennen neljää, jos työpaikalla pitää olla klo 5.00-6.00.
Monet ystävästäni, jotka joutuvat heräämään jo aamuyön tunteina, nukkuvat päiväunet, jotta saisivat riittävästi lepoa ja unta, pärjätäkseen työelämässä ja pyörittääkseen perhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tee ennen töihin lähtöä ruoat valmiiksi, jos niin myöhään pääset niin varmaan myähempään menetkin.