Vaimo on ammatiltaan kokki, mutta ei tee meille ruokaa
Vaimo työskentelee lounasravintolassa kokkina ja osaa siis hyvin tehdä ruokaa. Mutta eipä tee minulle ja lapsille. Yleensä syödään noutoruokaa, eineksiä tai puolivalmisteita. Olen sanonut hänelle, että miksi et tee? Ei muka enää jaksa työpäivän jälkeen miettiä ruokaa. Eihän se nyt iso vaiva olisi tehdä normaalia arkiruokaa perheelle. Kun kerran osaisikin. Minä en haluaisi syöttää lapsille vain eineksiä :(
Kommentit (38)
Onko sinulla joku fyysinen este laittaa ruokaa?
Toisaalta ymmärrän ettei työpäivän jälkeen jaksa ajatellakaan ruuan tekemistä, mutta omassa tuttavapiirissä muutama kokki ja tekevät mielellään kotonakin ruuat. Välillä ostavat työpaikalta ylijäämäruokia perheelle.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi itse et tee ruokaa? En yritä olla mitenkään ilkeä tämän kysymyksen kanssa. Ei se ruuanlaitto rakettitiedettä ole
Ja seä et voi tehdä sitä ruokaa koska...? Mä oon musiikin ammatilainen, mutta en tod. jaksa enää kotona musisoida työpäivän jälkeen.
Munkin mies on raksa alalla mutta meidän talon remppa senkun roikkuu ja roikkuu. Jaksaa tehdä ihan välttämättömimmät asiat jotka repsahtaessaan aiheuttaa ison laskun.
Raksamiehen talossa ei todellakaan oo listoja :D
Joten ymmärrän ettei vaimoaskaan kinostele töitten jälkeen tehdä niitä samoja töitä.
Vierailija kirjoitti:
Munkin mies on raksa alalla mutta meidän talon remppa senkun roikkuu ja roikkuu. Jaksaa tehdä ihan välttämättömimmät asiat jotka repsahtaessaan aiheuttaa ison laskun.
Raksamiehen talossa ei todellakaan oo listoja :D
Joten ymmärrän ettei vaimoaskaan kinostele töitten jälkeen tehdä niitä samoja töitä.
Me ollaan molemmat miehen kanssa kääntäjiä ja meillä on tuolla useampi lastenkirja, jotka olisi tarkoitus kääntää omille lapsille. Eipä vain saa aikaiseksi, vaan pitää aina lukiessa improvisoida teksti suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tulen melko myöhään töistä kotiin. Vaimo tulee jo melko aikaisin iltapäivällä, mutta ei tee kotona mitään. Joudun käymään kaupan/ravintolan kautta ja tuomaan jotain ruokaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen melko myöhään töistä kotiin. Vaimo tulee jo melko aikaisin iltapäivällä, mutta ei tee kotona mitään. Joudun käymään kaupan/ravintolan kautta ja tuomaan jotain ruokaa.
ap
Oletko keskustellut vaimosi kanssa asiasta ja ehdottanut jotain järkevää ratkaisua? Sekin on mahdollista, että tekee viikonloppuna ruokaa valmiiksi.
Mun opiskeluaikainen kämppis opiskeli kokiksi ja hän ei myöskään kotona kokannut oikeastaan ikinä. Eli eineksillä. Sanoi, että kun koulussa ja harjotteluissa kokkaa koko päivän, ei vaan enää riitä mielenkiintoa tehdä sitä vapaa-ajallakin.
No on kyllä aika ikävä tilanne :(
Olen ammatiltani kokki, ja teen aina ruoan kotona. Joskus kun ei oikein huvittanut, haettiin vaikka pizzat.
Mutta kun kerta osaan hyvää ja terveellistä ruokaa tehdä, niin sen teen.
Mies ei osaa tehdä ruokaa. Polttaa nugetitkin uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oletko keskustellut vaimosi kanssa asiasta ja ehdottanut jotain järkevää ratkaisua? Sekin on mahdollista, että tekee viikonloppuna ruokaa valmiiksi.
Kyllä minulle käy, että syötäisiin samaa ruokaa vaikka parikin päivää. Olen pyytänyt vaimoa, että tekisi ruuan kun tulee kotiin, mutta hän ei jaksa. Minusta ainoa järkevä ratkaisu on, että hän tekee ruuan, kun on minua aikaisemmin kotona. Lapsetkin joutuvat nyt kärvistelemään iltaan asti, kunnes minä tuon jotain ruokaa mukanani.
ap
Naurettava vaimo. Jätät sen ja otat kunnon kotiorjan vaikka Thaimaasta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Naurettava vaimo. Jätät sen ja otat kunnon kotiorjan vaikka Thaimaasta.
ap
Tuo ei ollut minä.
-oikea ap
Mitä kustantaisi, jos vaimo toisi työpaikalla tehtyä lounasruokaa kotiin illaksi perheelle? Kai aika usein jää vähän ylijäämäruokaa, vaikea on ihan tarkkaa menekkiä arvioida. Minne se loppu joutuu? Voisko saada mukaan edullisesti, tai jopa ilmaiseksi jos vaihtoehtona on roskiin joutuminen?
Olenko väärässä, jos teillä vaimo myös tiskaa ja siivoaa? Ruoan laittamisen jälkeen myös oletat, että sinä pääset sohvalle makaamaan ja vaimo tiskaa ja illalla laittaa lapset nukkumaan? Ei ihme, jos hän on mennyt lakkoon.
Anna lapsille välipalaksi voileipää ja hedelmää ja syökää ruoka myöhemmin.
Mieheni on putkimies, mutta ei joka päivä rassaa asuntomme putkia. En pidä sitä minään ongelmana.
Luultavasti haluaa jättää työt työpaikalle.