Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset naiset ja duunarimiehet.. samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
24.03.2018 |

Eilen taas sain baarissa ihmeellistä vinoilua osakseni, kun mies ihan itse inttämällä halusi tietää mitä teen ja miten siihen on päätynyt jne. No minulla on yliopistokoulutus ja siihen liittyvä työ. Sen jälkeen keskustelu oli luokkaa ".. tai no sano nyt sä kun oot AKATEEEEEMINEN ja Yliiiiiopistoihminen..." jne hirveällä vinoilulla ja v*ttuilulla sävytettynä.

Tää ei tosiaan ollut eka kerta ja alkaa jo hajottaa pahasti. Oon itse 100 % duunariperheestä jossa äiti ja isä oli käytönnössä siivojien työtä tekevää (kiinteistöhuoltoa ja yleismiesjantusta), eikä meillä KOSKAAN puhuttu yliopistosta, tieteestä tai akateemisuudesta halventavaan sävyyn, päinvastoin. Telkkarin ajankohtaisohjelmia katsoessa paheksuttiin elinkeinoelämän asennetta tiedettä ja tutkimusta kohtaan, oltiin laajalti kiinnostuneita asioista...

Tulee kiukku ja myötähäpeä tuosta käytöksestä ja noin huonosta itsetunnosta -.-

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hauska kiusoitella akateemisille naisille, kun ovat istuneet koulun penkillä sen 10 v turhaan ja tienaavat silti vähemmän kuin minä yrittäjän 3 vuoden amiksen koulutuksella. Terv. LVI - asentaja.

(niin ja tienaan tosiaan sen lähemmäs viisi tonnia kuussa, tai vähän enemmänkin välillä)

M28

Miksi amiksilla on niin usein harhaluulo, että ihmiset kouluttautuvat rahan takia? En minä ainakaan vaihtaisi omaa keskipalkkaista akateemista hommaani LVI-asennuksiin, vaikka tienaisin niistä kymppitonnin kuussa. Lisäksi mietityttää onko amiksille opiskelu vain pakollinen paha rahan tienaamisen tiellä? Minä ainakin nautin omista opiskeluvuosistani ja opiskelin ylimääräisiä sivuaineita ihan oman itseni takia, vaikka ne eivät lisää liksaani sentilläkään

M30

Jaahas meni jollain löysäranteisella akateemisella miehellä tunteisiin. :DD

Vierailija
22/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hauska kiusoitella akateemisille naisille, kun ovat istuneet koulun penkillä sen 10 v turhaan ja tienaavat silti vähemmän kuin minä yrittäjän 3 vuoden amiksen koulutuksella. Terv. LVI - asentaja.

(niin ja tienaan tosiaan sen lähemmäs viisi tonnia kuussa, tai vähän enemmänkin välillä)

M28

Miksi amiksilla on niin usein harhaluulo, että ihmiset kouluttautuvat rahan takia? En minä ainakaan vaihtaisi omaa keskipalkkaista akateemista hommaani LVI-asennuksiin, vaikka tienaisin niistä kymppitonnin kuussa. Lisäksi mietityttää onko amiksille opiskelu vain pakollinen paha rahan tienaamisen tiellä? Minä ainakin nautin omista opiskeluvuosistani ja opiskelin ylimääräisiä sivuaineita ihan oman itseni takia, vaikka ne eivät lisää liksaani sentilläkään

M30

Jaahas meni jollain löysäranteisella akateemisella miehellä tunteisiin. :DD

"meni tunteisiin" huoh. Mikset lisännyt että "tää on vaan mun mieli pide" ei tarvii "ragee" yms. jotta varmasti kertoisit kaiken argumentaatiokyvyistäsi ja siitä, ettet tainnut osata vastata enää mitään muuta kuin ad hominem?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isani.On.Jaennamies kirjoitti:

Mitenhän AP esitti sen asiansa... varmaan kysymys on ollut "mitä sä arkisin hommailet niinku työkses?" niin sieltä on sitten tullut miniessee yliopistokoulutuksen käyneestä naisesta, joka työskentelee asiantuntijatehtävissä sen ja sen parissa.  

Keskustelu meni suurin piirtein näin yksityiskohdat muutettuna:

"No mitä duunia sä teet?"

"Oon kaupungilla"

"No mut mitä sä TEET?"

"Liittyy talouteen ja semmosiin"

"No mikset vaan sano että MITÄ SÄ TEET, mä oon putkimies, mikä sä oot"

"Siis joku nimike?"

"no joku nimike joo joo"

Ja siitä se sitten lähti. Aloituksessa lukee "inttäminen", muut taisivat ymmärtää sen sisällön ilman tätäkin.

Vierailija
24/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vielä kuullut vinoilua siitä että mulla on yliopistotutkinto ja miesystäväni on juuri mainittu lvi-amis. Hän on kiinnostunut keskustelemaan jopa enemmän ja paremmin kuin ex joka oli akateeminen. Minä taas en ole yhtään pätkää "hieno" ihminen koulutukseni takia. Koulutus ei kerro mitään ihmisestä. Miesystäväni on mukavin tuntemani ihminen ja koulutusero näkyy vain siinä että hän ei osaa englantia yhtä hyvin kuin minä. Minä taas en ymmärrä mitään lvi:stä joten tasoissa ollaan. Ollaan aivan samanlaisia ihmisiä.

Vierailija
25/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat osaan vaihtaa, mutta metsästyskorttia mulla ei oo. Useilta akateeimisilta tuttaviltani sekin löytyy, joten mitä ihmettä ne tollaisia utelee

Vierailija
26/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän AP esitti sen asiansa... varmaan kysymys on ollut "mitä sä arkisin hommailet niinku työkses?" niin sieltä on sitten tullut miniessee yliopistokoulutuksen käyneestä naisesta, joka työskentelee asiantuntijatehtävissä sen ja sen parissa.  

"Oon kaupungilla"

"No mut mitä sä TEET?"

"Siis joku nimike?"

"no joku nimike joo joo"

Ja siitä se sitten lähti. Aloituksessa lukee "inttäminen", muut taisivat ymmärtää sen sisällön ilman tätäkin.

Tässä tapauksessa mä kyllä ymmärrän miksi putkimies inttää.

-Akateeminen

Vierailija
27/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oon kaupungilla"

"No mut mitä sä TEET?"

"Siis joku nimike?"

"no joku nimike joo joo"

Tässä tapauksessa mä kyllä ymmärrän miksi putkimies inttää.

-Akateeminen

Juu olisi pitänyt sanoa että on talousjohtaja jolloin kaikkien mielestä kyseessä olisi ollut liian tarkka leijailu :D Miksi ketään ylipäätään kiinnostaa noin tarkkaan jonkun NIMIKE. Kyllä siinä on oikea kutkutus päästä kettuilemaan ja purkamaan omaa huonoa oloa.

Vierailija
28/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen taas sain baarissa

Jätä ne baarit menneisyyteen. Ei niistä mitään potentiaalista kumppania löydä. Kunnolliset duunarimiehet käy muualla.

t. duunarinainen

Vierailija
29/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että naisille on luontevaa pariutua ”ylöspäin”. Kertooko vähättely siitä, että duunarimies yrittää puhua naisen statusta alaspäin, jotta oltaisiin enemmän samalla tasolla ja nainen ehkä kiinnostuisi duunarista?

Sitkeä ja hassu ajatus, että akateeminen koulutus amputoisi valmiudet ”oikeiden töiden” tai käytännön asioiden tekemiseen. Pikemminkin päinvastoin. Se LVI-jantterikaan ei osaa tehdä kaikkea. Akateeminen koulutus antaa valmiuksia tiedostaa, mitä ei tiedä tai osaa, ja sitä kautta hankkia tietoa tai opetella asioita.

Ei se renkaidenvaihto tai pienet remonttihommat ole oikeasti mitenkään vaikeaa, kunhan jaksaa perehtyä aiheeseen.

Vierailija
30/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntit on juntteja. Hengaa omissa porukoissasi, niin selviät helpommalla. Niin se vaan menee.

Amiksille ja akateemisille pitäisi olla omat kaupungit. Se on ehdottomasti niin.

Vierailija
31/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peruskoulun käynyt mies. Vaimoni on tohtori. Olemme poikkeuksellisia, tiedän.

Vierailija
32/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M28

No en minä ainakaan ole pelkästään rahan takia opiskellut. Itseäni kiinnostaa sivistää itseäni. Toki myös haluan työn olevan oikeasti mielekästä ja monipuolista, raha on sivuseikka. Toki sitä jonkin verran pitää tulla, että voi elää mielekästä elämää. Mutta vaikka voittaisin lotossa tms, niin jatkaisin kyllä työntekoa osa-aikaisesti.

Vierailija
33/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntit on juntteja. Hengaa omissa porukoissasi, niin selviät helpommalla. Niin se vaan menee.

Amiksille ja akateemisille pitäisi olla omat kaupungit. Se on ehdottomasti niin.

Hah joo niinpä!

Autokorjaamot ja tehtaitten tuotannot ruokakaupoista puhumattakaan omalle paikkakunnalleen. Verovirastot ja toimihenkilöt omalleen.

Vierailija
34/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te akateemiset naiset ette voi ottaa meitä akateemisia miehiä? Kohtelemme teitä hyvin ja arvostavasti ja ymmärrämme työmäärän, sinnikkyyden ja unettomat yöt akateemisen tutkintonne taustalla

Teitä on niin vähän ja puolet teistäkin on homoja.

Vierailija
35/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteneväiset kokemukset on minullakin. On ollut antoisa mahdollisuus seurata asennoitumista ja käsityksiä sillä taustalla, että itse olen lähtöisin jotakuinkin alimmasta sosioekonomisesta luokasta jossa jo työpaikka on saavutus, eikä korkeakoulutettuja vain ole. Perusduunarin hommaa tehtynä jokunen vuosi itsellä, jos tosin naisena hyvinkin maskuliinisella alalla. 

Nyttemmin olen kouluttautunut akateemisesti, perinteisesti aika lailla elitistisenä pidetylle alalle. Ja kun sujuvahkosti edelleen liikun näissä molemmissa elämänpiireissä (ja ei, ne eivät pääse sekoittumaan vaikka yrittäisi), on aika silmiä avaavaa millainen suhtautuminen ihmisiin on lähtökohtaisesti ihan vain sen koulutustaustan perusteella. 

Hämmentävintä kai on juuri tuo akateeminen nainen vs duunarimies- asetelma, missä ennakkoajatukset ja asenteet ilmenee kaikkein selvimmin. Ja toisin päin kääntäen, duunarinainen ja akateeminen mies - siinä ei yleensä nähdä mitään ongelmallista (eikä siis kyse pelkästään pariutumisesta, vaan ihan jo yleisellä tasolla jutustelusta ja kanssakäymisestä). 

Ihan selkeästi paras flaksi naisena käy, kun kertoo akateemiselle miehelle sen duunariammatin, kaikkein huonoin taas sillä, että kertoo duunarimiehelle akateemisesta koulutuksesta. 

Vierailija
36/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M28

Niin että sulla raha jotenkin tuo sen itsetunnon ja arvostuksen, niinkös? Jos saisit samasta duunista vain 2500 e/kk niin olisit omata mielestäsi ihmisenä pohjasakkaa, sitäkö tarkoitat?

Voi voi.

Vierailija
37/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se akateeminen koulutus tarkoita vain palkkaa. Suurempi merkitys kaikella muulla tiedolla ja sivistyksellä, jota siinä sivussa tulee. Amiksen käyneet nyt on vaan yksinkertaisempia, jutut on yksinkertaisia eikä ajatus yllä kovin korkealle. Tätä kaikkea tarkoitetaan, kun puhutaan akateemisuuden ja amiksen välisistä eroista ihmisissä. Ei ole kyse mistään rahasta.

Vierailija
38/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimiehet on elukoita sängyssä. Wink, wink.

Vierailija
39/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselleni toivon akateemista kumppania. Vaikka olisi kuinka kiva ja mukava, niin joku siitä puuttuu, jos ei ole yliopistokoulutusta takana.   Yliopisto antaa  välineitä  ajatteluun ja se näkyy...

Tämä ei tarkoita, että en arvosta duunreita, mutta puolisoksi mieluummin sitten se samantasoisen koulutuksen omaava.  Tätä en uskalla ääneen sanoa missään. Vain täällä hömppäsivustolla.

Vierailija
40/74 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28

Enpä yhteiskuntatieteiden opiskelijaksi hakeutuessani edes kuvitellut tekeväni sitä ison palkan takia. Jos palkka olisi ratkaissut, olisin hakenut oikeustieteelliseen.

Luuletko että sinne oikeustieteelliseen noin vaan kävellään sisään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä