Mitä palkkoja varaatte virpojille?
Luin juuri lehdestä, että virpojille tulisi varata erilaisia palkintoja jotta löytyy kaikille jotain josta tykkää ja jota pystyy allergioiltaan syömään. Olenko ainoa jonka mielestä nämä vaatimukset alkavat mennä liian pitkälle? Eivätkö vanhemmat osaa opettaa lapsilleen että ihan sama minkä palkan sieltä ovelta saa, kiitetään ja kotona sitten annetaan ne mistä ei tykkä/ ei voi allergian vuoksi syödä vanhemmille tai sisaruksille. Minua ei virpomisperinne itsessään haittaa ja olen ostanut pieniä suklaapatukoita palkaksi virpojille mutta mielestäni on epäkohteliasta valittaa saamastaan palkasta tai vaatia jotain muuta. Olen itsekin virponut lapsena eikä olisi tullut mielenkään arvostella saatua palkkaa. Kotona vanhemmat katsoivat sitten ettei syöty mitään mille ollaan allergisia.
Kommentit (43)
Miksi pitää edes virpoa?
Mulle sinänsä ihan sama, jos jotkut tykkäävät. Itse en aio avata edes ovea.
Olen ostanut virpojille kaikenlaisia munia, patukoita, voivat sitten valita kulhosta haluamansa. Meille saa tulla virpomaan ja kuulostaa ihan hirveältä nämä aikuisten ihmisten puheet pienistä virpojista... :(
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että vain tutut voivat tulla virpomaan. Olemme vasta muuttaneet alueelle jossa on oaljon lapsiperheitä ja olettaisin että huomenna soi ovikello. Oletteko sitten muut laittaneet jonkun lapun oveen ettei sovi tulla virpomaan vai ettekö vain avaa ovea? Aikaisemmin ei keskustassa tarvinnut näitä miettiä kun rapussa ei asunut lapsiperheitä ja alaovi oli lukossa.
Ovea ei tarvitse avata, siinäpähän rimputtavat. Mistä lähtien kerjäys on ollut ok?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että vain tutut voivat tulla virpomaan. Olemme vasta muuttaneet alueelle jossa on oaljon lapsiperheitä ja olettaisin että huomenna soi ovikello. Oletteko sitten muut laittaneet jonkun lapun oveen ettei sovi tulla virpomaan vai ettekö vain avaa ovea? Aikaisemmin ei keskustassa tarvinnut näitä miettiä kun rapussa ei asunut lapsiperheitä ja alaovi oli lukossa.
Lappu ei lapsia pidättele. Avaan oven ja kieltäydyn virpomisesta, yleensä siitä seuraa haistattelua.
Tuskin nykyajan virpojille riittää enää edes muutamat eurot mitä mummelit aikoinaan jakeli, kun pitäis heti saada vähintään satanen tai joku älylaite.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut virpojille kaikenlaisia munia, patukoita, voivat sitten valita kulhosta haluamansa. Meille saa tulla virpomaan ja kuulostaa ihan hirveältä nämä aikuisten ihmisten puheet pienistä virpojista... :(
Kyllä ne on roskasakin mukuloita. Vanhemmat makaa perse homeessa ja ovat vaan tyytyväisiä, kun penikat pysyy pihalla.
Minulla on tavallisia suklaamunia.
Jos trullit tulevat hirveässä lössissä ja antava yhden kämäisen risun, annan pienet munat.
Jos kaksi trullia antavat oksan molemmat, saavat he hienot munat.
Enkä tod. varaa mitään spiruliinakalemunia Miihkali-Petterille, vaan samaa bulkkia kaikille ovikelloa rinkuttaville.
Kehotan painumaan muualle. Todennäköisesti erittäin vihaisesti jos tulevat ennen kymmentä.
En anna mitään.
En pidä perinteestä. Pienenä lapsena kävin pari kertaa mummolassa virpomassa kun vanhemmat ja isovanhemmat eivät pitäneet virpomisesta.
Ymmärrän, että ihan pienet lapset käyvät virpomassa sukulaisiaan. Se on ok. Se ei ole ok, että tuntemattomat kouluikäiset lapset kulkee ovelta ovelle kerjäämässä.
En aio avata ovea.
Kyselin juuri eilen paljonko olisi sopiva rahasumma virpojalle (pienillä tuloilla elelen). Sain neuvoksi ennemin antaa tikkarin ja lakupatukan. Niitä sitten ostin. Toivon, että virpojat eivät pidä niitä liian vähäpätöisenä palkkiona, nykyään, kun tuntuu olevan niin isot odotukset.
Suklaamunia on meillä varattuna virpojille. Täytyy sanoa että hämmästyttää tää lapsi-vihamielisyys. Jos ei avaa ovea niin sitten ei avaa mutta tekee pahaa kun aikuiset ihmiset puhuvat lapsista niin rumaan sävyyn. Onko tällä palstalla jotenkin keskivertoa vajaampaa porukkaa tai ihan teinejä vai mistä tää johtuu? Tai ehkä me vaan asutaan niin lapsiystävällisellä alueella että meidän naapurustossa suhtaudutaan virpojiin tosi positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Suklaamunia on meillä varattuna virpojille. Täytyy sanoa että hämmästyttää tää lapsi-vihamielisyys. Jos ei avaa ovea niin sitten ei avaa mutta tekee pahaa kun aikuiset ihmiset puhuvat lapsista niin rumaan sävyyn. Onko tällä palstalla jotenkin keskivertoa vajaampaa porukkaa tai ihan teinejä vai mistä tää johtuu? Tai ehkä me vaan asutaan niin lapsiystävällisellä alueella että meidän naapurustossa suhtaudutaan virpojiin tosi positiivisesti.
En pidä lapsista. Kuitenkin mulle tulisi paha mieli heidän puolestaan, jos avaisin oven ja kehottaisin menemään pois.
Siksi en avaa ovea ollenkaan. Kenenkään tunteita ei loukata näin.
Hahahhahaha, siis mitä ihmettä? Että pitäis erityisruokavalioita varten ruveta varaamaan jotain vegenamuja?
Ei hyvää päivää. Taidan olla avaamatta ovea. Painukoot kuuseen virpojat.
Vierailija kirjoitti:
Haluan nukkua sunnuntaiaamuna lauantaiyön työvuoron jälkeen. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut pitkään palstailla täällä? Jos vähän enemmän tutkailet asiaa niin tulet kyllä nopeasti huomaamaan että osuit naulan kantaan! Täällä häärää oikea kunnon syrjäytyneiden, katkerien ja mielenterveysongelmaisten keskittymä. Ei todellakaan mikään läpileikkaus koko kansasta (luojan kiitos!)
Miksi ootte niin tylsiä? Itse antaisin mielelläni jotain pientä virpojille :) Voi kun meillä kävis! Toki katsoisin ikkunasta ensin ettei siellä oli teini-ikäisiä jollain koivunrisulla viuhtomassa. Pienet lapset, joilla on panostettu vitsoihin ja asu muutakin kuin arkivaatteet, avaan oven mielelläni.
Onko olemassa ainoatkaan Virpojia koskevaa keskustelua, joissa virpojat e. useimmiten verraten nuoret lapset saavat päälleen, jonkun (aiikuisen?) oksennuksen ja halveksunnan?
No mitä AP:n kysymykseen tulee, niin itse olen varannut, noin pari euroa maksaneen pussin pieniä pääsiäismunia. Itse muistan aikanaan virponeeni ja kaiken näköistä sitä ihmiset antoivat silloin palkaksi. Mandariineista - mingon muniin. Vasta virpomisseikkailun jälkeen sitten jaettiin saalis. Ja olimme iloisia, kun jokainen sai jotain - Asia, joka hieman jännäsi, koska joukossamme oli myös heitä, jotka eivät esim, keliakian, laktoosittomana ja allergioiden takia voi syödä kaikkea. Mutta mieleenkään ei olisi tullut virpomistilanteessa sanoa, että haluttais palkaksi nyt sitten sellaista tai tuollaista...