Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini mielestä disko oli syntiä

Vierailija
24.03.2018 |

Tuli mieleen tuosta ala-asteen koulujuhlista. Jostain syystä hänen mielestään disco = synninpesä, joka vie kaikki paheen poluille ja harrastamaan seksiä. Tykkäsin musiikista, vaatteista ja jopa tanssista (yksin omassa huoneessa), mutta disko oli ehdoton no.

Muutaman kerran olin päästä diskoon. Kerran olin jäämässä samanikäisen maalaistuttavan luo yökylään, enkä saanut lupaa. Äiti kertoi voitonriemuisena, että siellähän olisi ollut kylällä disko, että sinne olisit mennyt ja eipä onnistunutkaan. Toisen kerran erään kerhon lopuksi oli yllätyksenä disko - värivalot ja musiikkia laitettiin päälle. Olin aivan täpinöissä että nytkö tämän saan kokea. Mutta sitten vanhempani tulivat hakemaan minut ja äiti oikein nauroi ääneen, että ehtipä ajoissa!

Jostain syystä tuo nauraminen pisti aivan he*vetisti vihaksi silloin vaikka olin pieni lapsi. Mistähän se kauhea käsitys diskon paheellisuudesta tuli? Ehkä joku pääkaupungin yökerho aikuisille on kuitenkin vähän eri asia kuin lasten disko iltapäivällä?

Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulta myös kiellettiin diskot lapsena, mutta parikymppisenä niissä sitten pari kertaa vierailtuani olen samaa mieltä vanhempieni kanssa. Omia lapsia en ole päästänyt diskoihin. 

Vierailija
2/6 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disko on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minulta myös kiellettiin diskot lapsena, mutta parikymppisenä niissä sitten pari kertaa vierailtuani olen samaa mieltä vanhempieni kanssa. Omia lapsia en ole päästänyt diskoihin. 

Haistan trollin, ei kukaan voi nykypäivänä enää ajatella näin :D

Vierailija
4/6 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan hyvin voi. Olen kyllä jo viisikymppinen, mutta tiedän kyllä paljon muitakin uskovaisia, jotka ovat samaa mieltä.

Vierailija
5/6 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan hyvin voi. Olen kyllä jo viisikymppinen, mutta tiedän kyllä paljon muitakin uskovaisia, jotka ovat samaa mieltä.

Jatkan vielä, että diskossa ei ole mahdollisuutta normaaliin kanssakäymiseen. Keskustelu on mahdotonta, pitää päteä vaatteilla ja liikkeillä. Vastakkaisen sukupuolen voi kohdata vain koskemalla. Se on kaikki suunniteltu kiihottumista ajatellen. Voihan sieltä silti selvitä koskemattomana, mutta seksuaalisuuden lietsominen ylipäänsä on huono asia silloin, jos tavoitteena on mennä neitsyenä naimisiin. Ja todellakin, sen pitäisi vieläkin olla kristityn tavoitteena.

Vierailija
6/6 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalauta nämä ns uskovaiset on sairaita. menkää lääkäriin.