Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että mua säälittää kun naapurin lapset on yksin joka viikonloppu

Vierailija
24.03.2018 |

Toinen lapsi on nuori teini ja toinen ala-asteella. Äiti on yh, isä niin pahasti sairas ettei voi olla lasten kanssa, isovanhemmat kuolleet. Nuorempi on lapseni hyvä kaveri. Äiti joskus ottaa puheeksi että lapsille on ihan ok menot ja on opittava olemaan. Ymmärränkin pakolliset, mutta joka perjantai äiti lähtee rimpsalle etsimään miehiä, kotiutuminen aamulla tai aamuyöllä. Toki se on ok muuten mutta voi kun musta tuntuu pahalta kun ne baarit ajaa joka viikonloppu sen edelle että viettäisi lasten kanssa aikaa :(. Tekee tosi paljon töitä arkisin, työmatkojakin. En tiedä miten sanoisin tämän, vai olenko puuttumatta?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos minun mollaamisesta, olen ollut huolissani jo tovin. Mutta ilmeisesti tämä on sitten ihan normaalia ja pitää vaan osata olla ja osata olla puuttumatta. Varsinkin nuoremman turvallisuudentunne on vähän hukassa. Siksi kai puutuinkin kysymällä täältä. Enempää en uskalla, koska millaiset vihat sitten saisin...

Ap

Vierailija
22/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli exän kanssa viikko/viikko-systeemi. Naapuri oli tehnyt lasun, kun ex jätti omilla vuoroonkaan teinit yksikään kotiin lähes joka viikonloppu. Asia tuli tietooni vasta, kun sossusta tuli kirje. Nuorin määrättiin kokonaan minun luokseni asumaan.

Kuinka vanhoja he oli?

Ap

Silloin 14 ja 17.

Nyt kyse muutaman vuoden nuoremmista kuitenkin

Ap

Eli tilanne vielä heikompi. Ei niitä teinejä voi jättää keskenään kolo ajan

Nehän ne vasta keksii ja kaverit keksii, missä kämppä koko ajan tyhjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään hyväksy tuollaista että joka viikonloppu/edes vaikka kerran kuussa käy baareissa ja tulee vasta yöllä kotiin. Sen ymmärrän, jos vaikka joskus haluaa mennä itsekseen katsomaan elokuvaa tai iltapäivällä kahvilaan tai ostoksille, mutta se on eri asia jos on tuollaisia yömenoja.

Mutta en tiedä mitä sille voisi tehdä. Valitettavasti vaan kaikilla lapsilla ei ole yhtä hyvät kotiolot...

Tukiperhe korvaamaan puuttuvat isäviikonloput.

Vierailija
24/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi puolustella sitä, että vanhempi jättää lapset keskenään ja lähtee baariin??

Vierailija
25/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi puolustella sitä, että vanhempi jättää lapset keskenään ja lähtee baariin??

Ei voikaan. Joka ketjuun tulee aina joku, joka alkaa mollata ap:tä. Luin jostakin, että nettimollaajat saavat siitä tyydytystä. Muuten säälitti ne tyypit.

Vierailija
26/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa tälle äidille sanottua asiasta, niin tee lasu. Jotenkin tohon tulisi puuttua.

Vierailija
27/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kiitos minun mollaamisesta, olen ollut huolissani jo tovin. Mutta ilmeisesti tämä on sitten ihan normaalia ja pitää vaan osata olla ja osata olla puuttumatta. Varsinkin nuoremman turvallisuudentunne on vähän hukassa. Siksi kai puutuinkin kysymällä täältä. Enempää en uskalla, koska millaiset vihat sitten saisin...

Ap

Joo, parempi jättää puuttumatta mitenkään. Ja saahan tästä myöhemmin oikein hyvän puheenaiheen: "Kyllä minä silloin aikoinaankin näin, miten äiti laiminlöi lapsiaan, eikä ihme että heistä sitten tuollaisia tulikin..."

Vierailija
28/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu. Ei sun nimi tule sitä kautta esille. Saattaahan nuorempi mainita tosta yksinäisyydestä vaikka koulussakin.

Kuten tuossa aiemminkin sanoi joku, niin äkkiä oppii teini ja teinin kaverit siihen ettei äiti ole kotona viikonloppuisin ja voidaan järjestää juhlia - joka on monta kertaa turvattomampi ja vaarallisempi tilanne sille pienemmälle lapselle.

Täällä taisi nyt vain monella kolahtaa pilkka omaan nilkkaan, kun ihmiset kehtaavat väittää ettei ryyppääminen, baareissa juokseminen ja random p*anoseuran hakeminen olekkaan pakollista.

Ei me avioliitossa olevat äiditkään koko ajan jossain juosta, varsinkaan joka viikonloppu. Hyvä jos joka vuosi "pääsee" johonkin. Olen itse kova kotihiiri, niin en edes kaipaa muualle. Varsinkaan jos se tarkottaisi että lapset olisivat ihan täysin yksin joka ikinen viikonloppu.

Eikä myöskään voida olettaa, että sinun tarvitsee sitten ottaa lapset teille viikonlopuksi, vaikka moni varmaan sitten ottaisi jos kyseessä olisi sairastuminen, työmatka, hätätilanne, harrastus, jumppa, kuntosalikäynti jne., mutta ihanko tosi joku perhe olisi valmis ottamaan luokseen "vieraita" lapsia joka viikonloppu että äiti/isä pääsee ryyppäämään.

Vierailija
29/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et saa tälle äidille sanottua asiasta, niin tee lasu. Jotenkin tohon tulisi puuttua.

Olen sanonut. Lapsille tämä kuulemma ok. Luulen että sanovat pelosta et joutuvat isälleen. Ei tuo voi olla ok, että lapset ovat monina öinä yksin, per viikko. Kyllä se minua huolettaa. Mutta äidille se oma hauskanpito on ykkönen.

Vierailija
30/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eihän se moittiminen kuulu millään tavalla tänne palstalle ja mitä se auttaakaan?! Haluat vaan muutkin moittimaan? Tee asialle jotain, jos oikeasti haluat.

Vierailija
31/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän naapurit musta ajattelee, kun tulen yömyöhään töistä kotiin.

Vierailija
32/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eihän se moittiminen kuulu millään tavalla tänne palstalle ja mitä se auttaakaan?! Haluat vaan muutkin moittimaan? Tee asialle jotain, jos oikeasti haluat.

No sitähän kysyin, mitä voin tehdä? Mitä lasuun laitan, että olen huolissani kun lapset öitä yksin?

Vierailija
33/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän naapurit musta ajattelee, kun tulen yömyöhään töistä kotiin.

Mikä on yömyöhä? Ovatko lapset aina yksin/kaksin ja minkä ikäiset? Käytkö työn lisäksi koko ajan omilla menoilla?

Vierailija
34/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu. Ei sun nimi tule sitä kautta esille. Saattaahan nuorempi mainita tosta yksinäisyydestä vaikka koulussakin.

Kuten tuossa aiemminkin sanoi joku, niin äkkiä oppii teini ja teinin kaverit siihen ettei äiti ole kotona viikonloppuisin ja voidaan järjestää juhlia - joka on monta kertaa turvattomampi ja vaarallisempi tilanne sille pienemmälle lapselle.

Täällä taisi nyt vain monella kolahtaa pilkka omaan nilkkaan, kun ihmiset kehtaavat väittää ettei ryyppääminen, baareissa juokseminen ja random p*anoseuran hakeminen olekkaan pakollista.

Ei me avioliitossa olevat äiditkään koko ajan jossain juosta, varsinkaan joka viikonloppu. Hyvä jos joka vuosi "pääsee" johonkin. Olen itse kova kotihiiri, niin en edes kaipaa muualle. Varsinkaan jos se tarkottaisi että lapset olisivat ihan täysin yksin joka ikinen viikonloppu.

Eikä myöskään voida olettaa, että sinun tarvitsee sitten ottaa lapset teille viikonlopuksi, vaikka moni varmaan sitten ottaisi jos kyseessä olisi sairastuminen, työmatka, hätätilanne, harrastus, jumppa, kuntosalikäynti jne., mutta ihanko tosi joku perhe olisi valmis ottamaan luokseen "vieraita" lapsia joka viikonloppu että äiti/isä pääsee ryyppäämään.

Ei tule mieleen että sinulla on aikuista seuraa kotona toisin kuin tällä äidillä? Varmaan aviomiehesi on myös panokaveri ja muutenkin kuuntelee juttujasi? Tämä naapuri kuitenkin vain paheksuu äitiä vaikka voisi joskus tarjota yökyläpaikan lapselle. Ei joka viikonloppu vaan joskus. Nimenomaan tarjota ei niin että vaikeassa tilanteessa oleva äiti pyytää apua.

Vierailija
35/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mieleen että sinulla on aikuista seuraa kotona toisin kuin tällä äidillä? Varmaan aviomiehesi on myös panokaveri ja muutenkin kuuntelee juttujasi? Tämä naapuri kuitenkin vain paheksuu äitiä vaikka voisi joskus tarjota yökyläpaikan lapselle. Ei joka viikonloppu vaan joskus. Nimenomaan tarjota ei niin että vaikeassa tilanteessa oleva äiti pyytää apua.

Työmatka olisi vaikea tilanne. Baari ei ole pakollinen

Vierailija
36/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sinun kannattaa sekaantua naapurisi elämään josta et paljonkaan tiedä ja vaikeuttaa ahkerasti töitä tekevän yksinhuoltajan elämää entisestään houkuttelemalla lastensuojeluviranomaiset hänen vaivoikseen. Onhan lapsille tosiaan parempi joutua huostaanotetuksi kun asua äidillään, ja äidille eduksi ettei saa elää elämäänsä ilman viranomaisvalvontaa ja naapurikyttäämistä.

Varmista vielä että naapuri etsii miehiä baareista joka ainoa perjantai-ilta lähtemällä perjantaisin seuraamaan häntä ja kirjaa ylös montako drinkkiä ottaa jo monenko miespuolisen ihmisen kanssa juttelee. Suosittelen myös nimettömiä varoituslappuja postiluukusra, salakuuntelua seinän läpi, roskapussien avaamista sen selvittämiseksi ettei vaan huumeitä käytä ja kauppa-asioinnin tarkkailua. Naapurisi ei kenties osta lapsilleen ruokaa vaan itselleen pirkkaolutta.

Sitten kun naapurisi elämä on sekaisin, lapset huostaanotettu, työpaikka mennyt voit ylpeänä todeta tehneesi parhaasi kanssaihmistesi elämän vaikeuttamiseksi.

Vaihtoehtoisesti voisit hankkia oman elämän ettei tarvitsisi tunkea nenäänsä naapurisi asioihin.

Vierailija
37/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos kotona ei ole miestä, naista tai panokaveria, niin lapset saa jättää joka viikonloppu yksin? Eikä se silloin tällöin apu tunnu olevan tälle naiselle tarpeeksi, koska joka viikonloppu on päästävä juhlimaan. Et sinä tiedä kuinka vaikea tilanne avioliitossa olevalla naisella on menossa, mistä sinä tiedät kenenkään puolisoiden väleistä tai siitä kuinka paljon toinen joutuu matkustamaan vuodessa töiden takia, eikä kaikilla ydinperheilläkään ole ystäviä, tukiverkkoja ja sukulaisia auttamassa. Silti pärjätään ja ollaan sitten juoksematta niissä baareissa - jos vaihtoehtokustannus on lasten turvattomuus.

Vierailija
38/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kiukkuisia kommentteja täällä, että tainneet kaikki baarissa juoksevat yh:t juuri herätä sieltä mistä heräsivätkään ja nyt miettivät mihin aikaan pitäisi taas sinne kotiin lähteä, on ne lapset varmaan jo saaneet itse lämmitettyä mikrossa hamppareita.

Vierailija
39/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan lasu. Naapurini teki aikoinaan meidän perheestä, että kun äiti on melkein kaikki yöt ja viikonloput menossa ja mies lasten kanssa kotona. No, homma selvisi, kun näytin vuorolistat, että olin töissä. Ja lapset isänsä kanssa, joka ei ollut päissään tai mömmöissä.

Ja kyllä, sain tietää, kuka on lasun tekijä. Tarpeeksi kun inttää ja uhkaa oikeustoimilla niin kyllä selviää.

Jos olet todella huolissasi niin tee jotain muuta kuin kirjoittelet vauva-sivustolle. Taitaa olla provo ja huono sellainen. Hanki elämä, jos kyttäykseltäsi ehdit.

Vierailija
40/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi. Jos tällä äidillä on NIIN VAIKEA tilanne, ei kai hän lähde omille menoilleen ja baariin vielä töiden päälle. Ja ap pitäisi hoitaa lapset sillä välin että toinen voi etsiä rauhassa miestä?? Niinkö?? Että se mies on löydyttävä vaikka lasten hyvinvoinnin uhraamalla?