Kuinka kauan olit ollut kumppanisi kanssa yhdessä ennen ensimmäistä lasta?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Vahinko sattui muutaman viikon tapailun jälkeen...
Vieläkö olet lapsen isän kanssa yhdessä
Semmoinen 8 vuotta siinä ehti mennä. Lapsi ei ollut suunniteltu, täysi yllätys koska minun piti olla kykenemätön saamaan lasta. Luonto päätti toisin, ja lapsi on erittäin rakastettu ja kallisarvoinen.
Kolme vuotta yhdessä, kolme naimisissa ja seuraavana vuonna kovasti toivottu tuli maailmaan 💕
Tulin vahingossa raskaaksi ensimmäisenä vuonnna.
En olisi halunnut pitää lasta, pelkäsin että jään yksin. En ollut ikinä ajatellut haluavani äidiksi.
Mies suorastaan pakotti pitämään lapsen.
Ollaan edelleen yhdessä, meillä on toinenkin lapsi, vuoden ikäerolla 😁
Aloitimme seurustelun jo teineinä, joten 8 vuotta ehdittiin olla yhdessä, joista 2 naimisissa, ennen esikoisen syntymää.
Noin kuukauden tapailun jälkeen tulin raskaaksi. Olemme vieläkin yhdessä ja lapsi 4v.
Kaikki kolme lastamme ovat ihan harkittuja lapsia ja ennen ensimmäistä raskautta olimme yhdessä hieman reilu kolme vuotta. Nyt hän on jo lukiossa ja yhdessä olemme vieläkin.
Alettiin teineinä seurustella (14v), joten yhdessäolovuosia tulee 13 vuotta ennen lasta. Naimisissa 6 vuotta. Esikoinen syntyy nyt kesällä :)
Offtopic. Vähän on kyllä ärsyttänyt, kun semmoiset puolitutut ovat heitelleet, että ”No voi onpa ihana uutinen, joillakin sitä ei vaan heti tärppää ja voi mennä kauankin”. Anteeksi mitä? Tosi asiaton kommentti ja ei kuulu heille ollenkaan ollaanko yritetty kymmenen vuotta vai tärppäsikö heti. Oikeasti meni vain muutama kierto yrittämisen aloittamisesta. Ehkä joillekin tietyn sukupolven tättärätätien on vaikea ymmärtää, että nykyään ei välttämättä tehdä lapsia ihan heti vaan minäkin halusin saada ensin ammatin (5v opiskelut yliopistossa) ja sitten vielä tehdä töitä vähän aikaa sen jälkeen (4 vuotta).
8kk seurustelun jälkeen mentiin naimisiin ja pari kuukautta sen jälkeen tulin raskaaksi. Lapsi syntyi kun oltiin oltu 1,5 vuotta yhdessä. Ja on nyt abi, joten ihan hyvin tässä kävi.
Vierailija kirjoitti:
Alettiin teineinä seurustella (14v), joten yhdessäolovuosia tulee 13 vuotta ennen lasta. Naimisissa 6 vuotta. Esikoinen syntyy nyt kesällä :)
Offtopic. Vähän on kyllä ärsyttänyt, kun semmoiset puolitutut ovat heitelleet, että ”No voi onpa ihana uutinen, joillakin sitä ei vaan heti tärppää ja voi mennä kauankin”. Anteeksi mitä? Tosi asiaton kommentti ja ei kuulu heille ollenkaan ollaanko yritetty kymmenen vuotta vai tärppäsikö heti. Oikeasti meni vain muutama kierto yrittämisen aloittamisesta. Ehkä joillekin tietyn sukupolven tättärätätien on vaikea ymmärtää, että nykyään ei välttämättä tehdä lapsia ihan heti vaan minäkin halusin saada ensin ammatin (5v opiskelut yliopistossa) ja sitten vielä tehdä töitä vähän aikaa sen jälkeen (4 vuotta).
Ihmiset osaavat olla moukkia. Meidänkin kohdalla monet olivat varmoja, että pikaisen naimisiinmenon syynä on vahinkoraskaus. Saivat sitten näpäytyksen kun lapsi syntyi säädyllisesti 11kk naimisiinmenon jälkeen :-D
Se 8kk seurustelun jälkeen naimisiin mennyt
Mistä se lasketaan? Tutustuimme 15 vuotta aikaisemmin, aloimme seurustella ekaa kertaa 9 vuotta aikaisemmin, mutta erosimme, sitten oli toinen seurustelutyyppinen jakso myöhemmin, ja on-off suhdetta epämääräisen ajan, mutta vuotta ennen kun esikoinen syntyi muutimme yhteen.
En voi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kans tajua, miten ihmiset on niin tyhmiä, että olettaa kaikkien pariskuntien heti koittavan saada lasta. Oli naimisissa tai ei. Ja varsinkin, jos ovat naimisissa.
Jos mä ikinä menisin naimisiin, syy ei todellakaan olisi se, että joku voisi hässiä mua ilman kondomia. Ei lapset kuulu mun elämään milläänlailla minään instituutiona, vaan siinä hetkessä elämää, jos mä itse haluan heitä. Ja siis mulla on kaksi lasta, mutta en mennyt yhteen mieheni kanssa myöskään saadakseni lapsia.
Mulle ei ole noin kommentoitu, mutta ihmettelen, kun joku on jonkun kolmannen asioista vaikka täällä palstalla kommentoinut noin, tietämättä yhtään, että onko lapsi edes suunnitelmissa.
Vain yksinkertaisilla, typerillä ihmisillä on käsitys, että kaikkien muiden elämässä ovat samat pyrkimykset kuin heillä ja että muut ajattelevat samoin kuin he itse.
Aloimme seurustella lukiossa, opiskeluajat eri paikkakunnilla, mutta seurusteltiin kuitenkin koko ajan, valmistuttua muutettiin yhteen, vuoden päästä naimisiin, siitä vuoden päästä ensimmäinen lapsi, kahden vuoden toinen.
Esikoisen ollessa 10v ero.
Ei olla ikinä oltu yhdessä. Ollaan oltu tosi hyviä ystäviä aina ja kun kumpikin halusi lapsen, mutta sopivaa puolisoa ei löytynyt ja tultiin loistavasti toimeen niin päätettiin, että tehdään yhdessä se lapsi. Kelattiin, että eihän se lapsen tilanne poikkea eroperheestä mitenkään muuten, kuin että me ei tapella ja nekin lapset joilla tappelee pärjää hyvin.
Olimme seurustelleet ja samalla asuneet yhdessä vähän yli puoli vuotta kun pillerit pettivät ja olin raskaana. Olin tosi peloissani ja olin varaamassa aborttia. Mies oli todella innoissaan ja pelostani huolimatta pidimme lapsen joka on nyt kohta kaksi vuotias ja pikkusisarus tulossa. Olemme edelleen yhdessä. En ole katunut.
Alettiin seurustella kun olin 17v. Siitä neljän vuoden päästä syntyi esikoinen. oltiin ehditty asua yhdessä pari vaivaista kuukautta ennen kuin raskauduin. Nyt tuntuu ihan hassulta että edettiin niin nopeasti, ja toisaalta se että oltiin oltu kuitenkin niinkin kauan yhdessä vaikka oltiin tosi nuoria. Nyt ollaan oltu yhdessä jo yli 10v. Ja lapsia on kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen 8 vuotta siinä ehti mennä. Lapsi ei ollut suunniteltu, täysi yllätys koska minun piti olla kykenemätön saamaan lasta. Luonto päätti toisin, ja lapsi on erittäin rakastettu ja kallisarvoinen.
Sama! Tosin meillä meni melkein 10 vuotta.
Vahinko sattui muutaman viikon tapailun jälkeen...