Miksi Tuntemattoman sotilaan nimi on TUNTEMATON sotilas?
Miten niin tuntematon? Käykö romaanista ilmi tai ootteko koskaan kuulleet selitystä?
Kommentit (7)
Alunperin Linnan antama nimi oli Sotaromaani. Kustantaja keksi mediaseksikkäämmän Tuntematon sotilas -nimen.
Itse ajattelen niin, että monien sotilaiden kuoltua heidät lopulta unohdetaan, eikä elävinäkään heidän tarkkaa henkilöllisyyttään ole ollut tiedossa. Tämä on vain minun ajatus.
Vetis kohta 16v kirjoitti:
Itse ajattelen niin, että monien sotilaiden kuoltua heidät lopulta unohdetaan, eikä elävinäkään heidän tarkkaa henkilöllisyyttään ole ollut tiedossa. Tämä on vain minun ajatus.
En siis ole lukenut kirjaa tai katsonut elokuvaa. :D
Sodan jäljiltä on joukkohaudoissa monia tunnistamatta jääneitä sotilaita. Tää tarina antaa nimet ja kasvot niille.
My name is Sotilas. Tuntematon Sotilas. Agentti 0002018
Monissa maailman kaupungeissa on Tuntemattoman sotilaan hauta, jonne lasketaan kukkia jne. Halutaan muistaa ja kunnioittaa kaikkia tavallisia tuntemattomiksi jääneitä sotilaita. Sitä kai Linnakin halusi romaanillaan. Ta siis kustantaja.
Joo ei puhuttu tuntemattomista sotilaista paljoa, ilmeisesti nimen oli tarkoitus korostaa sodanvastaisuutta mitä kirja kyllä edustikin silloin.