Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikaamattomat naiset! Kaipaisin vähän "vertaistukea"

Vierailija
23.03.2018 |

Itse lopetin meikkaamisen noin vuosi sitten (olen nyt 28). Vieläkin tulee kuitenkin sellainen "paine" välillä, että pitäisikö meikata kun on jotkut juhlat ym. En siis halua meikata, mutta koen jotain painetta asiasta.

Miten te muut lopetitte meikkaamisen ja oliko aluksi vaikeaa olla oma itsensä vai tuliko se luonnostaan?

Itse pidän nykyään itsestäni enemmän ilman meikkiä :)

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen neuvon annan tässä kevään korvalla, että saat kemikaalittoman "meikin" kun vaihdat mustan tai hiilenharmaan paitasi värikkääseen.

Suomalaisista monet ovat iholtaan keltapohjaisia eli syksyjä tai keväitä, ja vihoviimeinen yhdistelmä meille on talven kalpeus, meikittömyys ja musta väri.

Itse juuri tänään kävin pitkästä aikaa ulkona lounaalla, ja oli hauska huomata kuinka vaatteen oikea väri tekee ihosta tasaisemman ja nuoremman.

N41, meikitön ja meikkaustaidoton, mutta muuten kuvataiteista ja väreistä kiinnostunut.

Eikös todella kalpeat ole yleensä punasävyisiä?

Vierailija
42/79 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 37, eli N23 haluaisi vielä jatkaa vielä:

Pukeutuminen, meikkaaminen ja laittautuminen on aina ollut minulle tärkeä osa persoonaa ja sen ulostuontia. En koe meikkaamista itseni peittämiseksi, kuten en koe vaatteitakaan. Muoti (ja meikki) kiinnostaa, jotenkin näen sen osana taidetta. Taide on ollut tärkeä harrastus lapsesta lähtien. Vaikka meikki olisikin luonnollinen, eikä mikään värikäs taidepläjäys, niin silti jotenkin näen sen osana sitä.

Enkä kyllä muutenkaan halua mitenkään peittää itseäni. Mieluummin korostan itseäni ja hyviä puolia itsessäni.

N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meikkaamattomat naiset täällä ovat sillä kannalla että kevytkin meikkaus on ehdoton ei ja "valehtelemista" ? Se, että käyttää vaikka vain puuteria ei muuta ulkonäköä mitenkään radikaalisti. Ja miksi meikkaamaton ei joskus voisi meikata juhliin jos haluaisi? Tarvitseeko itsensä tosiaan lajitella johonkin ryhmään / muottiin niin kuin joku aikaisemminkin sanoi esim. Vegaani, ja sitten noudattaa tätä kyseistä elämäntyyliä todella tiukasti niin, ettei voi suoda itselleen yhtään vapautuksia ?

Ei kenenkään pakko ole meikata jos ei HALUA. Mutta jos _välillä_ haluaa niin voi, eikä se kumoa "meikkaamattomuutta".

En ole mikään totaalikieltäytyjä, mutta toisin esiin sellaisen käytännön puolen, että on ihan älyttömän kallista meikata juhliin kerran vuodessa. Ekologisesta puolesta puhumattakaan. Kun on muutamasti heittänyt ne täydet purnukat roskiin, alkaa kummasti miettiä, pärjäisikö juhlissakin naama paljaana.

Vierailija
44/79 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan kuulu tähän ketjuun, koska joskus harvoin (esim. lomalla kun lähden viihteelle) kuitenkin meikkaan. Mutta arkena en ole meikannut koskaan, enkä aina juhliinkaan. Pidän ulkonäöstäni ilmankin meikkiä. Joskus siis kuitenkin meikkaan, mutta mitään painetta siihen en tunne.

Vierailija
45/79 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen neuvon annan tässä kevään korvalla, että saat kemikaalittoman "meikin" kun vaihdat mustan tai hiilenharmaan paitasi värikkääseen.

Suomalaisista monet ovat iholtaan keltapohjaisia eli syksyjä tai keväitä, ja vihoviimeinen yhdistelmä meille on talven kalpeus, meikittömyys ja musta väri.

Itse juuri tänään kävin pitkästä aikaa ulkona lounaalla, ja oli hauska huomata kuinka vaatteen oikea väri tekee ihosta tasaisemman ja nuoremman.

N41, meikitön ja meikkaustaidoton, mutta muuten kuvataiteista ja väreistä kiinnostunut.

Eikös todella kalpeat ole yleensä punasävyisiä?

Kyllä, talvella sekä puna- että keltasävyiset suomalaiset ovat kalpeita.

Mutta olen ollut huomaavinani, että punasävyiset usein käyttävät luontevasti heille sopivia viileitä värejä, ja talvityypille se kalpeus jopa sopii.

Sen sijaan moni kevättyyppi helposti ajattelee, että enhän minä mitään tipunkeltaista tai korallia voi pukea, menee helposti uskottavuus, ja vanhakin minä olen sellaisille väreille. Eikä mene etkä ole, on viestini heille.

N41.

Vierailija
46/79 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meikkaamattomat naiset täällä ovat sillä kannalla että kevytkin meikkaus on ehdoton ei ja "valehtelemista" ? Se, että käyttää vaikka vain puuteria ei muuta ulkonäköä mitenkään radikaalisti. Ja miksi meikkaamaton ei joskus voisi meikata juhliin jos haluaisi? Tarvitseeko itsensä tosiaan lajitella johonkin ryhmään / muottiin niin kuin joku aikaisemminkin sanoi esim. Vegaani, ja sitten noudattaa tätä kyseistä elämäntyyliä todella tiukasti niin, ettei voi suoda itselleen yhtään vapautuksia ?

Ei kenenkään pakko ole meikata jos ei HALUA. Mutta jos _välillä_ haluaa niin voi, eikä se kumoa "meikkaamattomuutta".

En ole mikään totaalikieltäytyjä, mutta toisin esiin sellaisen käytännön puolen, että on ihan älyttömän kallista meikata juhliin kerran vuodessa. Ekologisesta puolesta puhumattakaan. Kun on muutamasti heittänyt ne täydet purnukat roskiin, alkaa kummasti miettiä, pärjäisikö juhlissakin naama paljaana.

Kerran-pari vuodessa meikkiä "tarvitsevan" kannattaa käydä ammattimeikkaajalla.

Tuskin on itsellä taitojakaan, kun ei ole tullut meikkausrutiinia.

Näin juhlameikki on myös ekologista. ;-)

En tiedä miten on Suomessa, mutta asuinmaassani on ihan yleistä käydä meikattavana, ihan arkenakin. Kampaajalla käydään myös. Eikä ole edes kallista.

Vierailija
47/79 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran-pari vuodessa meikkiä "tarvitsevan" kannattaa käydä ammattimeikkaajalla.

Tuskin on itsellä taitojakaan, kun ei ole tullut meikkausrutiinia.

Näin juhlameikki on myös ekologista. ;-)

En tiedä miten on Suomessa, mutta asuinmaassani on ihan yleistä käydä meikattavana, ihan arkenakin. Kampaajalla käydään myös. Eikä ole edes kallista.

Varmasti olisi järkevää käydä tarvittaessa ammattilaisella. Mutta tämän ketjun ideana oli kuitenkin hakea vertaistukea meikkaamattomuuteen, eikä niinkään vinkkejä kuinka meikata jos ei meikkaa.

Vierailija
48/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut painetta meikkamiseen. Minulla on luonnostaan tummemmat piirteet kuin basic suomalaisella ja hyvä iho, joten meikki tuntuu turhalta. Kun joskus vuosia sitten meikkasin, sain usein kuulla muilta näyttäväni vielä paremmalta ilman. Tämä rohkaisi hyvin meikittömyyteen.

Jos koet joissain tilanteissa painetta meikata, niin en sinällään näe syytä miksi et voisi, jos se helpottaa oloa. Ei siinä mitään väärää ole. Oma vinkkini on kuitenkin, että opettele luottamaan itseesi äläkä välitä ympäristöstä. Siitähän kaikki on kiinni, mitä itse haluaa. Ei pidä pakotta itseään mihinkään muottiin mihin ei sovi vaan tehdä asioita jotka tuntuvat itselle hyvältä ja oikeilta.

Vierailija
50/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat enimmäkseen pohjasävyltään  kylläkin viileitä, suurin osa taitaa olla kesiä. Musta sopii muistaakseni parhaiten tai oikeastaan ainoastaan talvelle, muille sopii paremmin mustan tai pikemminkin harmaan eri sävyt.

Vierailija
51/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan aloittanut säännöllistä meikkaamista. Ihoa hoidan ja joskus kohennan kulmakarvoja. Hiukset pidän kuosissa ja pukeudun tilanteen mukaisesti. Meikkaaminen tuntuu minusta jotenkin valehtelemiselta.

No voi jestas ... vai valehtelemiselta

Meikkaan itse, mutta ymmärrän kyllä täysin silti tämän tunteen. Itsestänikin tuntuu siltä kun on meikannut että on vähän niinkuin olisi laittanut naamarin. Ajattelen myöskin usein niistä jotka eivät ole nähneet mua ilman meikkiä ja esimerkiksi kehuneet nätiksi että eivät varmaan sanoisi noin jos näkisivät mut ilman pakkelia. En silti meikkaa kamalan vahvasti, mutta osaan meikata kohtalaisen hyvin.

Vierailija
52/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut vaikeaa olla meikkaamatta, enkä ole meikannut juhliinkaan. On tosi puhdas ja hengittävä olo kasvoissa kun ei meikkaa :)

Tämä! Hyi se tunne kun hikoili ja ne meikit muhi naamassa esim. Kesällä tai kuntosalilla. Ei ole ikävä.

Mineraalimeikki ei tunnu kasvoilla ollenkaan.

Vierailija
53/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan vain sen verran että laitan puuteria tai meikkivoidetta silloin tälläin. Ripsipidennykset minulla on joten eipä se muuta tarviikkaan :)

Vierailija
54/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan tykään olla meikkaamatta, tosin sen edestä sitten pistän ihonhoitoon.

En tiedä auttaako se sitten, mutta ei ole ukko valittanut ainakaan tai muut. :D

Vierailija
55/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat juhlat ovat ainoat tilaisuudet joihin meikkaan. Koen sen meikin osaksi juhla-asua, enkä silloinkaan levitä sitä mitenkään raskaalla kädellä, lähinnä pyrin tasoittamaan ihon värivirheitä ja korostamaan olemattomia silmäripsiäni.

Aina silloin tällöin tulee vieläkin vähän vaikea olo sosiaalisissa tilanteissa/tilaisuuksissa, kun hillun siellä porukan jatkona ainoana harmaavarpusena vaikka viimeiset 20 vuotta oon jo meikittä elellyt. Tuo ei kylläkään johdu ympäristön paineesta, mun meikittömyyttä ei oo kertaakaan kommentoitu, vaan oma epävarmuus siellä korvien välissä supisee kuinka ympärillä kaikki muut näyttää paljon huolitellummalta ja näpsäkämmältä. Eli mulle tää on ajoittain kamppailua itseni kanssa. Oon huomannut tuon ihan positiiviseksikin asiaksi. Jokainen kerta kun saan vaiennettua sen pienen äänen, tai pystyn olemaan huomioimatta sitä, saa mulle hyvän olon. Tulee tunne että viihtyy omassa kropassaan kaikista pikku krempoista huolimatta.

Vaikka alussa mainitsinkin että juhlaan meikkaan, en silti koe että se jotensakin pakollinen kaikille kuuluva rituaali olisi. Kukin taplaa tyylillään. Minulle henkilökohtaisesti meikki on osa sitä juhla-asua, vähän kuin vaikkapa korkkarit tai se pieni käsilaukku tai asuun sopiva huivi. Ei ole mitään syytä laappia sitä töhnää naamaansa, jos kokee ettei asuun sovi tai ei sitä halua.

Vierailija
56/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samannäköinen meikillä kuin ilman, joten ei kannata käyttää aikaa meikkaamiseen. Tietysti jos ammattilainen meikkaisi tunnin, ei varmaan tunnistaisi samaksi ihmiseksi.

Muutenkaan en pidä meikin tunteesta kasvoilla.

Vierailija
57/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti meikkaan vähän kun lähden ulos yms. Käyn tosi harvoin kyllä missään.

Vierailija
58/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse meikkaan kyllä vielä juhliin kevyesti, arkena en "ollenkaan": huulirasva, kosteus- ja silmänympärysvoide, käännän ripset ja niihin kirkas ripsienhoitoaine. siinä se. tykkään pestä naaman aina kotiin saapuessa joka tapauksessa, mutta nuo kaikki lähtee ihan normipesulla, ei tarvi erillisiä poistoaineita.

tosin tykkään kyllä säännöllisesti kestovärjätä ripset ja kulmat, niillä saa helposti vähän ryhtiä naamaan :)

Vierailija
59/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Suomessa niin omituinen olo meikkaamattomanakaan tule? Täällähän se on todella normaalia.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Yritätkö olla vitsikäs? Vai että Suomessa meikkaamattomuus normaalia?! :D :D :D :D

Suomessa kaikki naiset meikkaavat. On erittäin harvinaista olla meikkaamatta. Itse en meikkaa. En tiedä lisäkseni ketään muuta meikkaamatonta naista. Joskus kyselin tältä palstalta meikkaamattomia naisia, mutta en saanut yhtäkään vastausta. Ihmisille tuntuu olevan todella hankaa hyväksyä meikitöntä naista. Tässäkin ketjussa meikkipellet tyrkyttävät meikkaamista.

Vierailija
60/79 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vain joskus kynsilakkaa, enkä enää koe mitään paineita laittautumisesta. Meidän naiset opetetaan jo pienestä pitäen vihaamaan itseään, hiusväri- ja ryppyvoidemainokset ovat klassisia esimerkkejä tästä vaikuttamisesta.

Värjäsin hiuksiani vuosikaudet ja se laukaisi atooppisen ihottuman. Kun lopetin värjäyksen ja oma hiusväri tuli kunnolla esiin, tajusin että sehän on kauniin värinen: vaaleaa ja ruskeaa selaisin. Äitini on 60-vuotias eikä ole koskaan käyttänyt meikkivoidetta, huulipunaa, värjännyt hiuksia eikä käyttänyt ryppyvoiteita, ja näyttää nelikymppiseltä. Mistä tietää jos nämä ylimääräiset kemikaalit mm. noissa "nuorentavissa" ryppyvoiteissa, vanhentavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän