Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työäiti

23.03.2018 |

Nyt varmasti sataa lunta tupaan kun tänne tällaista aloitusta laitan, mutta mielenkiintoista nähdä millaisia mielipiteitä lopulta tulee. Olen siis ihmetellyt sitä, että miksi ihmeessä osa äideistä jää jopa yli vuosikymmeneksi kotiin vain hoitamaan lasta ja kotia. Ennen vanhaan (ainakin oman isoäidin mukaan) oltiin kyllä "kotona", mutta ainakaan maatilan emännillä ei ollut kauheasti aikaa lapsia hoitaa. "Menivät siinä työn sivussa." Minusta vaikuttaa, että nämä kotiäidit ovat joko sellaisia, joilla ei ole mitään koulutusta eikä työtä, mihin mennä tai sitten omaavat sellaisen työn, johon eivät halua palata. Itse koen, että tuen tämän maan kansantaloutta parhaiten palaamalla töihin vuoden äitiysvapaan jälkeen. Vaikka se olisikin ahdistavaa. Ja kyllä niistä lapsista päivähoidossa voi tulla ihan kunnollisia. Ainakin itse olin päivähoidossa ja nyt kouluttautunut ja työelämässä. Tärkeintä ehkä se, että vanhemmat tekevät sitä mistä nauttivat ja kotona olleessaan ovat aidosti läsnä lasten kanssa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme