Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko todella niin, että ihmiset katsovat puhelintaan jopa vieraisilla ollessaan?

Vierailija
23.03.2018 |

Sehän on törkeää käytöstä! Että joku tulisi vieraaksi ja katsoisi sitten kännykkäänsä eikä keskustelisi? Mihin maailma on menossa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin katson puhelinta myös vieraissa käydessäni.

Vierailija
2/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen tarjoilijana vähän "hienommassa" paikassa. Ja hämmentävän usein näen sitä, että seurue kokoontuu ruokaansa odottelemaan ja jokainen kaivaa sen älypuhelimen esiin ja alkaa selata sitä. Ihan pieniä lapsia myöten. Kukaan ei sano mitään, tai jos sanoo, vastaus siihen on "mmm" katse näytössä. Myös tehnyt keikkaa terassilla kesäisin ja siellä sama meno. Jotenkin surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, katson. Mutta lähinnä kurkkaan välillä paljonko kello on. Ja ihan vain katson, onko viestejä tai puheluita tullut. En minä mitään fb:tä kahvipöydässä ala selaamaan tai viesteihin vastailemaan. Kyllähän sitä ennen älypuhelimiakin on niihin puheluihin vastailtu ihan normaalisti vieraisillakin. Ei tietenkään kahvipöydästä nousta, mutta jossain vaiheessa on ihan sopivaa on vaikka käydä soittamassa pieni puhelu. 

Vierailija
4/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, katson. Mutta lähinnä kurkkaan välillä paljonko kello on. Ja ihan vain katson, onko viestejä tai puheluita tullut. En minä mitään fb:tä kahvipöydässä ala selaamaan tai viesteihin vastailemaan. Kyllähän sitä ennen älypuhelimiakin on niihin puheluihin vastailtu ihan normaalisti vieraisillakin. Ei tietenkään kahvipöydästä nousta, mutta jossain vaiheessa on ihan sopivaa on vaikka käydä soittamassa pieni puhelu. 

Onhan se tosiaan sopivaa osoittaa vierailun isännälle/emännälle, että näin paljon arvostan kutsuasi ja seuraasi, että hoitelen tässä näitä muita pikku puheluita ja omia asioitani samalla kelloa vilkuillen.

Vierailija
5/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan sama asia melkein että vierailulle tullaan l tv:tä kattomaan ja vielä itse röyhkeästi valitaan

ohjelma. Se siitä kyläilystä sitten.

Vierailija
6/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu vähän siitä kenen luonna on kylässä, kaverilla vai jossain sukujuhlissa.

Vierailija
7/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykypäivää. Viesteihin on vastattava, koska jos et vastaa, kohta soi puhelin. Tai sitten huomaat, että viestin lähettäjä on laittanut välit poikki, koska et vastannut.

Vierailija
8/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vielä  käyttää sanaa "vieraisilla"? Sehän on suoraan 1950-luvulta...

Vierailija
9/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan sama asia melkein että vierailulle tullaan l tv:tä kattomaan ja vielä itse röyhkeästi valitaan

Täällä niin päin, että appivanhemmat jankuttavat että "tulkaa käymään, tulkaa käymään", loukkaantuvat jos ei mennä ja sitten jos mennään, katsovat koko vierailun ajan telkkaria. Ja kaiken lisäksi juuri sellaisia ohjelmia, mitä itse en voi kerta kaikkiaan sietää (Huutokauppakeisaria, yms.). Siksi en enää viitsi mennäkään.

Vierailija
10/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosiaan sopivaa osoittaa vierailun isännälle/emännälle, että näin paljon arvostan kutsuasi ja seuraasi, että hoitelen tässä näitä muita pikku puheluita ja omia asioitani samalla kelloa vilkuillen.

Etkö lukenut viestiäni. Nimenomaan kirjoitin, ettei tietenkään kahvipöydässä tms, mutta jossain vaiheessa vierailua on kyllä ihan sopivaa kurkata puhelinta, samoin kuin käydä esimerkiksi vessassa. Ja kellon katsominen nyt ei pitäisi olla mitenkään loukkaavaa. Sitäkään ei jatkuvasti tarvitse tehdä. 

En tiedä sitten miten intensiivisiä teidän vierailunne ovat, mutta kun minä käyn kyläilemässä, on ihan normaalia, että jään olkkariin yksin pariksi minuutiksi, kun emäntä käy laittamassa lapsen päiväunille tms. 

Vierailija
11/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nykypäivää. Viesteihin on vastattava, koska jos et vastaa, kohta soi puhelin. Tai sitten huomaat, että viestin lähettäjä on laittanut välit poikki, koska et vastannut.

Voi sinua rassukkaa!

Vierailija
12/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran ollut "juhlissa", joissa katsottiin televisiota! Uskomatonta!

Vierailija
13/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä niin päin, että appivanhemmat jankuttavat että "tulkaa käymään, tulkaa käymään", loukkaantuvat jos ei mennä ja sitten jos mennään, katsovat koko vierailun ajan telkkaria. Ja kaiken lisäksi juuri sellaisia ohjelmia, mitä itse en voi kerta kaikkiaan sietää (Huutokauppakeisaria, yms.). Siksi en enää viitsi mennäkään.

Todella huonoa käytöstä.

Vierailija
14/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö lukenut viestiäni. Nimenomaan kirjoitin, ettei tietenkään kahvipöydässä tms, mutta jossain vaiheessa vierailua on kyllä ihan sopivaa kurkata puhelinta, samoin kuin käydä esimerkiksi vessassa. Ja kellon katsominen nyt ei pitäisi olla mitenkään loukkaavaa. Sitäkään ei jatkuvasti tarvitse tehdä. 

En tiedä sitten miten intensiivisiä teidän vierailunne ovat, mutta kun minä käyn kyläilemässä, on ihan normaalia, että jään olkkariin yksin pariksi minuutiksi, kun emäntä käy laittamassa lapsen päiväunille tms. 

Ei kai nyt lapsiperheiden luona vierailla.

Vierailija
15/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi olla varmaankin totta ikähaarukassa 5-8 vuotta... Veikkaan että 99% voi jättää vastaamatta puhelimeen vapaa-aikanaan (kyläillessään) ja soittaa sitten takaisin kotimakallaan. Puhelin on saanut monesta käyttäjästään yliotteen, puhelin pitää olla kädessä ihan kokoajan... MIKSI?

Vierailija
16/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään käydä kylässä se on vanhanaikaista.

Vierailija
17/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä elänkö minä sitten menneisyydessä kun ei ole kyllä tuollaisesta kokemusta.

Vierailija
18/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni puhelin on pääsääntöisesti äänettömällä kotonakin ja saatan parin tunnin välein tarkistaa, onko joku soittanut tai lähettänyt viestiä. En mielestäni ole epäsosiaalinen, mutta olen sitä  mieltä, että jos joku minua kaipailee, niin malttaa sen tunnin pari odotella, että otan yhteyttä takaisin.

Vierailija
19/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella huonoa käytöstä.

Niinhän se on. Heidän puolustuksekseen tosin voin sanoa, että eivät tarkoituksella käyttäydy huonosti, vaan eivät vain näe telkkarin katsomisessa mitään väärää. Toisaalta jos itse vetäisisin kirjan esiin ja alkaisin lukea sitä, kommentit tulisivat olemaan "lukemaanko se tänne tuli"...

Vierailija
20/25 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ja myönnän, että silloin tulee selailtua puhelinta ihan muuten vaan ajankuluksi. Onhan se huonoa käytöstä silloinkin, mutta en yksinkertaisesti jaksa tuntitolkulla vain toljottaa telkkaria, kun ikinä ei samalla edes esimerkiksi rupatella jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän