Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitaan kansalaisaloite virpomisen kieltämiseksi

Vierailija
23.03.2018 |

Tässä kolme syytä, miksi kyseinen aloite pitäisi tehdä:

1. Monia ärsyttää se kun lapset kiertää ovelta ovelle kerjäämässä karkkia kusista pajunoksaa vastaan.

2. Pajun oksien katkominen on laitonta ilman maaomistajan lupaa, moni lapsi virpoo varastetulla omaisuudella.

3. Paju on ensimmäisiä keväällä kukkivia kasveja, sen kukinnot ovat äärimmäisen tärkeitä kaikille pölyttäjähyönteisille kuten kimalaisille ja mehiläisille.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön löpön. Laita oveesi lappu, missä lukee että "Ei virpojia, kiitos." Ongelma ratkaistu. 

Vierailija
2/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä katkeria pääsekään oikein sikiää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadi ihmeessä aloite. Voitko laatia samalla kansalaisaloitteen Halloweenin karkki vai kepponen - kiertelyn kieltämiseksi?

Vierailija
4/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kielletään vappu. Ja joulu. Ja juhannus. Ai niin, pääsiäinenkin vielä. Ja eihän uutta vuottakaan pidä juhliman. Annetaan monoa koko konkkaronkalle.

Vierailija
5/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä joku ihmettelee miksi "sääntö Suomi" :D :D :D

Ei se ole virkamiehet tai poliitikot, jotka sen tekee vaan me.

Vierailija
6/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin olen valmis allekirjoittamaan tuon, kunhan halloweenrimputtelu kielletään myös.Ja feissaus.

Vierailija
7/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. Suljehan välillä se tietokone ja mene ulkoilemaan, siellä paistaa aurinko.

Vierailija
8/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos muutin pois Suomesta jo tovi sitten. Mika teita vaivaa kun elama pitaa ja on jo kielletty

Vierailija
9/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää tunkkinne ja alkakaa elämään

Vierailija
10/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin olen valmis allekirjoittamaan tuon, kunhan halloweenrimputtelu kielletään myös.Ja feissaus.

Kielletään samantien kaikki toiminta joka pitää sisällään tuntemattomillle ihmisille puhumista.

Vierailija
11/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kansalaisaloite puhelinmyynnin kieltämiseksi, niin siihen osallistuisin. Pääsiäinen on vain kerran vuodessa, puhelinmyyjät soittelee milloin vain.

Vierailija
12/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kielletään vappu. Ja joulu. Ja juhannus. Ai niin, pääsiäinenkin vielä. Ja eihän uutta vuottakaan pidä juhliman. Annetaan monoa koko konkkaronkalle.

Joo, tyhjän ilakoimista. Tuonkin ajan voisi käyttää vaikka työntekoon. Ylähuuli suoraksi ja Suomi nousuun.

Vierailija
13/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajuja kasvaa joka pientareella, niemessä ja notkelmassa. Virpojia ei ole miljoonittain eli puita ei revitä paljaaksi oksista. Että sikäli aloitteesi ei oikein ota tuulta alleen.

Vierailija
14/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kolme syytä, miksi kyseinen aloite pitäisi tehdä:

1. Monia ärsyttää se kun lapset kiertää ovelta ovelle kerjäämässä karkkia kusista pajunoksaa vastaan.

2. Pajun oksien katkominen on laitonta ilman maaomistajan lupaa, moni lapsi virpoo varastetulla omaisuudella.

3. Paju on ensimmäisiä keväällä kukkivia kasveja, sen kukinnot ovat äärimmäisen tärkeitä kaikille pölyttäjähyönteisille kuten kimalaisille ja mehiläisille.

Ajatella että sinäkin olet aikanaan ollut elämäniloinen ja riemuitseva lapsi.

Mitä pahaa sinulle on tapahtunut sen jälkeen?

Vierailija
15/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virpojia ei halua, niin ota ovikello pois tai laita lappu oveen, että en halua virvontaa ja kuva vielä ja siihen päälle rasti :) Laitetaanhan Ei mainoksia - lappujakin.

Vierailija
16/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja varjele, mistä teitä ankeuttajia oikein sikiää? Kieltoa kiellon perään, missä on suvaitsevaisuus ja elämänilo?? Vuodessa on kokonaiset 364 virpojatonta päivää ja se yksikin pitäisi bannata muutaman hapannaaman takia? Go get a life.

Vierailija
17/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin voi allekirjoittaa?

Tähän:___________________________________________

Vierailija
18/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuppikerjääminen ja Ison numeron kaupustelu.

Vierailija
19/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä virpomaoksina käytetään koivunoksia. Niitä kuluu noin kahdeksan kappaletta, omasta pihasta. Emmekä varmasti soita ap:n ovikelloa.

Ap, laita kieltolappu oveesi, vaimenna ovikello tai siedä muiden huvinpitoa yhden päivän verran vuodessa.

Vierailija
20/30 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, että on virpojia, mutta itse en halua antaa mitään, kun olen pienituloinen ja vaikea tulla itsekin toimeen. Hullu ajatus, että pitäisi sitten muiden lapsille antaa herkkuja tai rahaa. Olenkin joka vuosi laittanut ison lapun oveen, jossa lukee "Ei virpojia, kiitos =)" mutta silti siellä aina joku rimputtelee.

Ensimmäisenä vuotena avasin epähuomiossa oven ja heti kun se aukesi, alkoi rallatus, minä ainakin muistan lapsuudesta, että aina kysyttiin ensin, saako virpoa. Eihän minulla ollut yhtään mitään, niin oli todella ikävää sanoa se lapselle, kun oli jo virponut, kun ei kysynyt ensin.

Tästä viisastuneena en ole avannut ovea, vaikka ovikello soi monta kertaa päivässä. En ymmärrä miksi, kun monilla on vielä vanhemmatkin mukana, luulisi, että näkevät sen lapun, keskellä ovea ja ovikellon viereen laitan vielä pienen lapun. Laitan yleensä vielä lapun reunoihinkin värin, että erottuu varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan