Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näistä? Tiede, Tieteen Kuvalehti vai National Geographic?

Vierailija
23.03.2018 |

Onko kukaan lukenu noita lehtiä tai edes jotain noista? Oon kallistunu tuon Tiede lehden puoleen nyt, mutta en oo vielä varma. Apua kun on vaikeaa :D Tekis siis mieli tilata joku noista lehdistä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa irtonumeroista aina se jossa on mielenkiintoisimmat jutut. Yhden lehden tilaaminen rajoittaa.

Vierailija
2/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen Kuvalehti on näistä ehkä ”lapsellisin”. Paljon kuvia, tekstit voi olla aika lyhyitä vaikka olisi kiinnostava aihekin. Meillä koululaiset sitä välillä lukee kun on melko simppeliä sisältöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään noista eniten Tiede-lehdestä, mutta vilkaisen toki kaikki kirjastossa. Pihi kun olen.

Vierailija
5/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteen Kuvalehti on näistä ehkä ”lapsellisin”. Paljon kuvia, tekstit voi olla aika lyhyitä vaikka olisi kiinnostava aihekin. Meillä koululaiset sitä välillä lukee kun on melko simppeliä sisältöä.

Oon kuullu monen muun sanovan samaa

Vierailija
6/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen kuvalehti on tiedemaailman seiska...

Vierailija
7/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede on laadukkain ja monipuolisin.

Tieteen Kuvalehti on tosiaan köykäinen ja sisällössä voi olla karkeitakin virheitä,

mutta oma kohderyhmänsä silläkin varmasti on niissä, jotka vierastavat kuivaa asiatekstiä.

National Geographic on hyvä, mutta kapeampialainen kuin Tiede.

Vierailija
8/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän tieteenkuvalehdestä. Tiede lehdestä en osaa sanoa oikein mitään millainen se nykyään on mutta silloin 10v sitten kun sitä tilattiin pidin tylsänä. NG taas on vain huono. Sitä tuli vuoden verran eikä niissä ollut oikein mitään mielenkiintoista. Niitä tuli vain joka ovesta ja ikkunasta että vitutti...

Vierailija
9/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen Kuvalehti on aika huono nykyään. Tiede on mun suosikki noista.

Vierailija
10/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Tiede lehti sisällöltään kovin vaikealukuista? Siis se teksti sellasta ettei tällänen tavallinen tallaaja ymmärrä sitä?

Vierailija
11/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenelle olet tilaamassa? En suosittelisi mitään noista yli kouluikäiselle.

Vierailija
12/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede on naurettava lehti, anteeksi nyt vaan. Jos tiedeaiheisessa lehdessä sanotaan, että Aurinko ei vaikuta Maan ilmastoon millään tavalla, niin jää kyllä hyllyyn ja tilaamatta. Muutenkin täyttä propagandaa koko lehti, tieteen kanssa ei paljoakaan tekemistä.

Tieteen kuvalehti on laadukas, joskaan ei järin syväluotaava. Tykkäsin lukea jo lapsena, ja tykkään edelleen. Saa pieniä maistiaisia eri aiheista, joihin voi sitten vaikkapa netissä tutustua lisää. Ymmärrän kyllä, miksi aiheuttaa joissakin vastenmielisyyttä.

NG:hen en ole tutustunut.

Vierailija
13/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kenelle olet tilaamassa? En suosittelisi mitään noista yli kouluikäiselle.

Itselleni ajattelin ja olen 27v. Miksi et suosittelisi?

AP

Vierailija
14/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia tuosta National Geographic lehdestä? Vaikuttaa mielenkiintoselta lehdeltä ainakin nettisivujen perusteella. Onkohan tuo lehti vähän tuntemattomampi kuin noi kaksi muuta?

Vierailija
15/15 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan: sanoin että Tiede on laadukkain. Toki National Geographic on laadukas, mutta kovin erilainen. Irtonumeroja vertailemalla selviää, kummasta pitää. Nostaisin joukkoon myös Tähdet ja Avaruus- lehden. Toki aihepiiri on rajatumpi, mutta on paljon laajempi, kuin voisi olettaa. Tähtitieen ohessa tulee historiaa, geologiaa, maantiedettä, fysiikkaa, biologiaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi