Onko joku päässyt eroon kynsisienestä?
Kommentit (28)
Fungorin kuuri 3 kk. Samalla siveltiin jotain lakkaa kynsille, en muista enää nimeä. Se oli joku L kirjaimella alkava. Sinne jäi kynsisieni. Ei ollut sivuoireita, mutta kuuri oli kesä-heinä-elokuussa ja kesä oli lämmin. Harmitti kun ei voinut ottaa terassilla siideriä toisten kavereiden kanssa.. Ei sillä, että alkoholi olisi minulle mikään ongelma, mutta jotenkin se kuitenkin harmitti. Oli yksi Tallinnan matkakin siinä ja kaverin nelikymppiset. Jaffalinjalla meni.
Laserhoidoilla lähtee. Aika kallista hoitoa: 3-5 varpaan kertakäsittely sairaanhoitajan tekemänä n.250€, lääkärin toimenpiteenä n.450€.
Yksi hoitokerta ei riitä, vähintään 4 käyntiä. Eli tonnin maksaa halvimmillaan.
Minulla ei sienivoiteet yms auttaneet. Lopulta leikkasin pehmeän kynnen osan pois (lähes puolet koko kynnestä). Jäljelle jäävän kynnen pinnan raaputin säännöllisesti saksilla.
Tein ruokasoodasta tahnaa, jota tungin aamun illoin kynnen päälle ja alle. Huuhtelin tahnat ja pyyhin huolellisesti kynnen kuivaksi. Aina viikottain tein omenaviinietikasta jalkakylvyn. Johan lähti!
Tärkeää oli aina desinfioida kaikki kynteen koskevat välineet ja kaikki paikat mihin kynsi koski. Mm. Jos sukka lähti irti tohveleissa, tohvelit piti pestä. Eli kengät piti pestä, lakanat yms.
Näin minulla.
Kynsisienen hoito - http://tonzes.com/kynsisieni.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia söin lääkärin määräämää lääkettä, turhaan, sitten vasta tuli iho- ja kynsimuutoksia muuallekin ja diagnosoitiin psoriasis. Eli kynsioire voi olla eka oire psorista ja siihen ei nuo lääkkeet auta.
Tai sitten kävi niin, että tuo vuosikausien lääkekuuri tuhosi suolistosi ja maksasi ja aiheutti tuon psorin.
Onko kenelläkään toiminut vetyperoksidi? En tosin tiedä onko minulla jalkasieni. Kynsi vaan on muuttunut hieman epätasaiseksi ja kellertäväksi kolme vuotta sitten. Myös kynsi on yläosastaan hieman ”irti”. Eräs hoitoalalla työskentelevä ystävä oli sitä mieltä, ettei näytä jalkasieneltä. Pitäisi ehkä lääkärissä käydä näyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia söin lääkärin määräämää lääkettä, turhaan, sitten vasta tuli iho- ja kynsimuutoksia muuallekin ja diagnosoitiin psoriasis. Eli kynsioire voi olla eka oire psorista ja siihen ei nuo lääkkeet auta.
Tai sitten kävi niin, että tuo vuosikausien lääkekuuri tuhosi suolistosi ja maksasi ja aiheutti tuon psorin.
Terbafin pakkausselosteessa lukee, että on oltava varovainen jos on psori. Minulla on epäilys myös psorista ja nyt en tiedä, uskallanko syödä lääkettä.
Itse sain viime vuonna loppukesäsästä fungorin (3kk) kuurin. Sieni siis molemmissa isovarpaissa.
Lopetin lääkkeen käytön puolivälissä.
Makuaisti lähti 1kk jälkeen tyystin.
Oma lanttu ei sitä kestänyt, etenkin kun edessä oli vielä odotettu etelänmatka.
Omalla kohdallani kuuri tuntui silti auttavan, poistelin sitä mukaa skeidaa, niin paljon kun vaan pystyin.
Toistaiseksi tilalle ainakin kasvaneet terveet kynnet. Lutraan niitä vieläkin 1-2 kertaa viikossa, ihan marketti käsidesillä.
Makuaisti alkoi palailemaan asteittain viikon jälkeen.