Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerron itsestäni koulun esittelyssä?

Vierailija
22.03.2018 |

Olen ihan tavallinen ihminen, asunut ulkomailla 8 vuotta kauden sitten. Miten sen voisi mainita, pitääkö se aika kertoa vai kannattaako edes mainita?
Entä sitä että mieheni on ulkomaalainen ja olen tavannut hänen kun asuin taas Suomessa ja olin reissussa entisessä kotimaassani, tuleeko siitä jo liian henkilö kohtaminen esittely? Mainitsenko vaan miksi olen ajautunut tälle alalle?
Osalla esittely ollut hyvin henkilökohtainen, kaikki kerrottu. Toiset kertoneet tyyliin olen naimisissa, kissa ja 🐕 koira.
Tarkoitus siis että esittelen itseni koulussa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, otin loparit koulusta kun sain tietää että edessä on sellainen luokan edessä esitelmöinti itsestään. Liian hapokasta.

Vierailija
2/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin jotain yleisluontoista. En mtn yksityiselämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esittelksin näi.

Moi, oon 13wee ja mulla on lemmikkinä 1 kissa. Asun mutsini kans. Tykkään shoppailusta ja matkustekusta.

Toi oli esimerkki siis.

Vierailija
4/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitset ja suodatat itse mitä kerrot. Ei liian paljon yksityiskohtia, mutta muutama mielenkiintoinen asia tai harrastuksesi kertoo sinusta jotain. Perheestä voi kertoa sen että perheeseen kuuluu puoliso ja koira. Puolison taustoja ei tarvitse esittelyssä lähteä avaamaan. Voit myös jättää perheesi kertomatta, jos et halua. Koostat asiat mitä haluat itsestäsi tiedettävän. Harrastukset ja kiinnostuksen kohteet kertovat paljon. Valitse haluatko kertoa vai et. Ei sen esittelyn tarvi mikään ihmeellinen olla.

Vierailija
5/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos. Siinä on tarkoitus kertoa vähän omaa historiaakin.

Mainitsenko että olen naimisissa mutta en.. En koko historiaani.

Ap

Vierailija
6/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerron että olen naimisissa mutta muuta en kerro...korjaan.

Ap

Vierailija
7/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kerrot ulkomaa jutun. Voit saada supertylsästä aiheesta kiinnostavan sillä.

Vierailija
8/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut vapaaehtois toimintaan ulkomailla, sademetsän suojelu projektiin. Kannattaakohan sitä mainita?

Tämä on tosi vaikeaa...

Ap

Vierailija
9/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerron vaan että olin muutaman vuoden ulkomailla.

En enempää siitä.

Ap

Vierailija
10/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerron vaan että olin muutaman vuoden ulkomailla.

En enempää siitä.

Ap

Ei, kun kerrot kunnolla ulkomaan jutuista. Sademetsätkin voit mainita jos niissä sattui hauskoja kommelluksia.

Vierailija
11/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että ihmiset kiinnostuu sinusta vai onko parempi että eivät ota kontaktia?

Esim. tuo sademetsäjuttu on sellainen, josta heti tuli olo että olet mielenkiintoinen ihminen ja olisi kiva jutella kanssasi siitä lisää.

Vierailija
12/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kerron että olen naimisissa mutta muuta en kerro...korjaan.

Ap

No jos haluat ettei kukaan kiinnostu turhaan sinusta niin sitten varmaan kannattaa kertoa että olet naimisissa.

Vierailija
13/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihan suoraan vaan että olet mutiksen jumppapatja.

Vierailija
14/17 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota tarkoitin. Ihmiset saattavat tulla kateellisiksi, mieheni ei ole tumma ollenkaan, jos mutiksella tarkoitetaan mustaihoista.

Ap

Vierailija
15/17 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota tarkoitin. Ihmiset saattavat tulla kateellisiksi, mieheni ei ole tumma ollenkaan, jos mutiksella tarkoitetaan mustaihoista.

Ap

Näin se valitettavasti on. Itse ulkosuomalaisena ja ulkomailla naimisissa ja perheen perustaneena saan kuulla paljon myrkkyä. Kerro jotain yleisesti, hyvin voit mainita ulkomaat ja muun sellaisen, mutta yksityiasioihin ei kannata mennä.  

Yleensä otan nämä myrkynsylkijät huvittuneena: on jotenkin niin tyypillinen reaktio Suomessa jos eroat joukosta tavalla millä tahansa. Se on tynnyrissäkasvaneen tunnusmerkki. Muista se, ja kävele sen yli.

Vierailija
16/17 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin se valitettavasti on. Itse ulkosuomalaisena ja ulkomailla naimisissa ja perheen perustaneena saan kuulla paljon myrkkyä. Kerro jotain yleisesti, hyvin voit mainita ulkomaat ja muun sellaisen, mutta yksityiasioihin ei kannata mennä.  

Yleensä otan nämä myrkynsylkijät huvittuneena: on jotenkin niin tyypillinen reaktio Suomessa jos eroat joukosta tavalla millä tahansa. Se on tynnyrissäkasvaneen tunnusmerkki. Muista se, ja kävele sen yli.

Hevonpaskaa. Itse eroan joukosta suunilleen jokaisella tavalla, alkaen ihonväristä. Ei ole mitään myrkkyjä syljetty.

Vierailija
17/17 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Suomessa on oltava varovainen, herkästi tulkitaan jos vähänkään elämän kulku poikkeaa tavanomaisesta, leuhkimiseksi.

Haluan että minut hyväksytään joukkoon, joten kai se on on pakko

olla tosiaankin tarkkana ettei ärsyttä ketään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme