Oletko kokenut joskus epäreilua kohtelua virastoissa tai muissa julkisissa palveluissa?
Jaetaan huonoja kokemuksia virkamiehistä, lääkäreistä jne.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran allekirjoittamassa yhtä sopimusta kunnan kanssa. Maksoi vajaan kymppitonnin. Kun nimet oli paperissa niin kunnan puolelta vastapuoli kaivoi jostain laatikosta kaikenalaista lahjusta. Olin järkytyksestä lentää persielleni enkä meinannut niitä ottaa vastaan, mutta pakottivat ottamaan. Oli mahdotonta kieltäytyä lahjuksista kun 5 silmäparia tuijotti. Mitään näistä lahjoista en koskaan käyttänyt. Heitin roskiin.
Tunsin itseni likaiseksi kun en voinut kieltäytyä lahjukista. Kai he halusivat osoittaa minulle että "kaikki me lahjuksia otettaan heh heh".
kai tämä oli läppä?
Ei kyseessä ollut kuin muutaman kympin lahjat, mutta en olisi halunnut ottaa niitä vastaan. Oli mm. pizzakuponkeja paikalliseen pitseeriaan. Kaikki latoin käyttämättöminä roskiin.
Pahintahan siinä oli se nöyryyttäminen niillä lahjuksilla kun ei voinut kieltäytyä kun nämä kunnan hyypiöt tuijotti silmä kovana. Eihän kukaan voi alkaa rähisemään kun lahjaa aletaan antamaan tiskin alta.....me too:(
Sanoin etten ota "anna kavereille", sanoin jopa etten syö pitsaa:(
Oli todella nöyryyttävä kokemus
Et taida ymmärtää lahjan ja lahjuksen eroa.
Lahjus on (yleensä arvokas) lahja, jolla pyritään vaikuttamaan lahjan saajan päätöksiin. Sinä sait (vähäarvoisia) lahjoja vasta kun olit päätöksen tehnyt, joten ne eivät voineet olla lahjuksia.Miksi kunnilla on lahjabudjetti? Tuntuu hiukan epäilyttävältä ajattelutavalta. Miksi päivittäisessä kanssakäymisessä pitää jakaa lahjoja? Ei avoimella sektorillakaan mitään jaeta.
Voisi ymmärtää että jos vieras tulee toisesta kulttuurista missä lahjoilla on joku perinteinen merkitys niin heitä varten olisi joku budjetti.
Julkinen sektori jakaa lahjoja sen takia "ventovieraille", että pyritään valkopesemään oma toiminta. Taustalla jaellaan ja otetaan vastaan keskenään isompia ja arvokkaampia lahjoja ja "oma moraali" hyväksyy asian paremmin, koska lahjoja ottaa kaikki vastaan. Aika kiero ajattelumalli.
Paska valuu tästä astiasta koko yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran allekirjoittamassa yhtä sopimusta kunnan kanssa. Maksoi vajaan kymppitonnin. Kun nimet oli paperissa niin kunnan puolelta vastapuoli kaivoi jostain laatikosta kaikenalaista lahjusta. Olin järkytyksestä lentää persielleni enkä meinannut niitä ottaa vastaan, mutta pakottivat ottamaan. Oli mahdotonta kieltäytyä lahjuksista kun 5 silmäparia tuijotti. Mitään näistä lahjoista en koskaan käyttänyt. Heitin roskiin.
Tunsin itseni likaiseksi kun en voinut kieltäytyä lahjukista. Kai he halusivat osoittaa minulle että "kaikki me lahjuksia otettaan heh heh".
kai tämä oli läppä?
Ei kyseessä ollut kuin muutaman kympin lahjat, mutta en olisi halunnut ottaa niitä vastaan. Oli mm. pizzakuponkeja paikalliseen pitseeriaan. Kaikki latoin käyttämättöminä roskiin.
Pahintahan siinä oli se nöyryyttäminen niillä lahjuksilla kun ei voinut kieltäytyä kun nämä kunnan hyypiöt tuijotti silmä kovana. Eihän kukaan voi alkaa rähisemään kun lahjaa aletaan antamaan tiskin alta.....me too:(
Lahjus on (yleensä arvokas) lahja, jolla pyritään vaikuttamaan lahjan saajan päätöksiin. Sinä sait (vähäarvoisia) lahjoja vasta kun olit päätöksen tehnyt, joten ne eivät voineet olla lahjuksia.Miksi kunnilla on lahjabudjetti? Tuntuu hiukan epäilyttävältä ajattelutavalta. Miksi päivittäisessä kanssakäymisessä pitää jakaa lahjoja? Ei avoimella sektorillakaan mitään jaeta.
Voisi ymmärtää että jos vieras tulee toisesta kulttuurista missä lahjoilla on joku perinteinen merkitys niin heitä varten olisi joku budjetti.
Avoimella sektorilla saa joskus jotain arvokastakin. Kunnilta vain krääsää.
Mä en ole koskaan saanut. Oikeuslaitos, poliisi, lääkärit ja virastot ovat aina kohdelleet minua oikeudenmukaisesti ja hyvin.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kai tämä oli läppä?
Avoimella sektorilla saa joskus jotain arvokastakin. Kunnilta vain krääsää.
Miksi kunnilla on tämä krääsäbudjetti ja keneltä tämä krääsä hankitaan verovaroilla?
.....niinpä!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan saanut. Oikeuslaitos, poliisi, lääkärit ja virastot ovat aina kohdelleet minua oikeudenmukaisesti ja hyvin.
t.kristallikissa
Asutko Westendissä tai jossain suomenruotsalaisten hallinnoimassa kunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Kävin 16-vuotiaasta asti lääkärillä selkävaivojen vuoksi , kolme eri lääkäriä vähätteli ja käski mm. hiihtää.
Jouduin jättämään kampaamoopiskelut kesken ja konttaamaan portaita yläkertaan, äitini lähes itki sitä katsoessa kun ei voinut auttaa. Viimein, 20-vuotiaana silloinen poikakaveri soitti ambulanssin ,kun makasin lattialla huutamassa kivusta pissat housussa ja ambulanssin miehistö kyseli olenko kännissä. Mieleen on jäänyt myös päivystyksen nuori lääkäri, joka karjaisi minulle etten saa seistä vaan minulle tuodaan pyörätuoli ja miten se huutaminen oli mukavaa, koska lääkäri oli huolissaan minusta.
Todettiin välilevyn pullistuma , välilevyn repeämiä ja nestettä nikamien välissä.
Nämä selkäjutut tuntuu olevan pahimpia. Mulla epäiltiin terkkarissa jopa alentunutta kipukynnystä. Puolen vuoden päästä lopulta selkä kuvattiin ja löydettiin siellä välilevyrepeämät sekä pullistumat ja todettiin niiden aiheuttama hermotulehdus. Puoli vuotta vain vähäteltiin ja pidettiin hulluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin 16-vuotiaasta asti lääkärillä selkävaivojen vuoksi , kolme eri lääkäriä vähätteli ja käski mm. hiihtää.
Jouduin jättämään kampaamoopiskelut kesken ja konttaamaan portaita yläkertaan, äitini lähes itki sitä katsoessa kun ei voinut auttaa. Viimein, 20-vuotiaana silloinen poikakaveri soitti ambulanssin ,kun makasin lattialla huutamassa kivusta pissat housussa ja ambulanssin miehistö kyseli olenko kännissä. Mieleen on jäänyt myös päivystyksen nuori lääkäri, joka karjaisi minulle etten saa seistä vaan minulle tuodaan pyörätuoli ja miten se huutaminen oli mukavaa, koska lääkäri oli huolissaan minusta.
Todettiin välilevyn pullistuma , välilevyn repeämiä ja nestettä nikamien välissä.
Nämä selkäjutut tuntuu olevan pahimpia. Mulla epäiltiin terkkarissa jopa alentunutta kipukynnystä. Puolen vuoden päästä lopulta selkä kuvattiin ja löydettiin siellä välilevyrepeämät sekä pullistumat ja todettiin niiden aiheuttama hermotulehdus. Puoli vuotta vain vähäteltiin ja pidettiin hulluna.
Kyllä ja jos etenkin jos on nuori, intetään ettei siellä mitään pahempaa voi olla!
Sosiaalitoimi antoi lausunnon, että olen laiskotellut opinnoissa ja laski sillä perusteella tukeani 40%. Minulla oli tuolloin opintoviikkoja suoritettuna reilusti eniten kaikista vuosikurssini opiskelijoista. Keskeytin opinnot siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jee! Taas saa velloa oikein porukalla kaikissa vuosien aikana kärsityissä omassa päässä keksityissä vääryyksissä.
#neverhappy #thingsrnevagood #alwayssmthngwrongKeskustelunaihe-ehdotus: listatkaa tilanteita joissa olette itse aiheuttaneet toisille vilutusta, pahaa mieltä, kärsimystä, jne. omalla osaamattomuudellanne, typeryydellänne ja/tai välinpitämättömyydellänne.
#jesuisidiot
Oletko todella sitä mieltä, että ihmiset ovat aina itse keksineet kokemansa vääryydet. Mitä sanot esim. sokeasta rovaniemeläismiehestä joka joutui asunnottomaksi järjettömän ison vesilaskun takia? Tai mitä sanot niille ihmisille joiden läheinen on kuollut väärän diagnoosin takia päivystyksessä?
Minä ramppasin ala-asteelta asti erilaisilla lääkäreillä, hoitajilla ja fysioterapeuteilla pahojen selkä- ja jalkakipujen vuoksi. Vuosia käskettiin vain jumpata, ei siellä mitään ole, ei kannata tutkia, kuvittelet vain, ei voi sattua jne. Kun täytin 18 ja vaadin, että selkäni tutkitaan, kun mistään jumpista ei ollut apua, selkä kuvattiin ja osaston ylilääkäri sitten huomasi, että kappas, täällähän on välilevyrappeuma. Suomessa tuntuu olevan lääkäreillä ohjeistus, että jos on nuori, ei voi olla mitään flunssaa vakavampaa.
No jopas on draamaa. Ei se mikään lahjus ole, jos nimet oli papereissa ja tavaranvaihdosta ei oltu sovittu. Kunta lykkäsi sulle ylimääräistä liikelahjaa, olisit vaan vetänyt kuntavaakunalla koristellut tennissukat jalkaan.