Auttakaa mua! 5:n ruokalajin illallinen
Ajattelin tehdä isälleni 60v lahjaksi kunnon illallisen. Mitä mieltä olette näistä?
Kanttarellikeitto
Sienipiirakka ja salaatti, sienisalaatti?
Graavilohi ja saaristolaisleipä
Poron sisäfile ja paahdetut perunat, uunijuurekset (puolukkasurvos)
Tyrnipannacotta
Kommentit (36)
Muuten hyvä mutta sienipiirakan vaihtaisin.. kaksi sieniruokaa perätysten. Olisko esim vuohenjuusto bruschetta hunajalla parempi vaikka siihen..
Aivan liikaa syömistä ja aivan liian raskas kokonaisuus.
Lautasannoksina vai noutopöydästä?
Jos lautasilta, niin alkuun tekisin jonkun pienen sapaslajitelman. Esim. lohi/siikatartaria paahdetulla saaristolaisleivällä (käy se graavilohikin, jos tykkää) ja sieniä ruisnapilla tai sit ihan pieni sienipiirakkapala.
Kantarellikeitto ok.
Poro lisukkeineen ok.
Mites olis tähän väliin juustolautanen?
Jälkkäri ok.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liikaa syömistä ja aivan liian raskas kokonaisuus.
Pitää annokset tarpeeksi pienenä niin ei ongelmaa.
Maistuisi kyllä minulle.Onko isäsi mieliruokia?
Vierailija kirjoitti:
Ihana menu! Alkupuoli hieman sienivoittoinen, olisiko sipulipiirakka tai joku muu parempi siihen sienipiiraan tilalle?
Sitä siis mietin, että joko sienipiirakka ja pieni salaatti, tai sitten sienisalaatti. Voisi sen toki vaihtaa myös "sapaksiin". Kanttarellikeiton pidän alussa, koska tiedän sen olevan toivottu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä mutta sienipiirakan vaihtaisin.. kaksi sieniruokaa perätysten. Olisko esim vuohenjuusto bruschetta hunajalla parempi vaikka siihen..
Bruschetta on kyllä ihanaa, mutta ei ehkä sovi tähän kokonaisuuteen. Mietin tätä vielä. Ja lautasannoksina tarjoilen, annokset suht pieniä. Poro pääruokana isompi kuin muut. Ja jälkiruoan kanssa kahvi & konjakki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Maistuisi kyllä minulle.Onko isäsi mieliruokia?
On lempiruokia 😊 ja tarjoilen tämän siis hänelle ja hänen vaimolleen. Ap
Oikein hyvältä kuulostaa ap. Mitä ajattelit ruokajuomaksi?
Kuulostaa hyvältä. Kiinnitin myös itse huomiota siihen, että on hiukan sienivoittoinen. Jotkut voivat olla allergisia tai muuten eivät sienistä välitä, joten voisiko alkukeitto tai piirakka olla korvattuna jollain muulla. Muuten aivan ihana kokonaisuus. Mutta jos tunnet ruokailijat, että sienet ovat kaikella tavalla ok, niin anna mennä.
Muuten hyvä mutta tuo piirakka.
Ne jauhopiirakat on niin out ja pahoja.
Ei niitä ravintoloissakaan tarjota.
Mites jotkut rieskarullat tai jotain..
Poron kanssa sopii karpalo- tai punaviinikastike, muuten vähän kuivaa.
Mutta ihan tyylikäs meny, eikä liian suuritöinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bruschetta on kyllä ihanaa, mutta ei ehkä sovi tähän kokonaisuuteen. Mietin tätä vielä. Ja lautasannoksina tarjoilen, annokset suht pieniä. Poro pääruokana isompi kuin muut. Ja jälkiruoan kanssa kahvi & konjakki. Ap
Virallisen etiketin mukaan tarjoillaan ensin jälkiruoka ja sen jälkeen kahvi&avec
Venlafaxiinia! 150 mg Venlafaxiinia!!
Hyvä setti, jätä vaan sienisalaatti pois.
Lopussa sitten vielä kahvi kuohukermalla.
Hyviä ruokia. Itse jättäisin piirakan toiseen kertaan, vaikka kotiinviemisiksi isälle. Sienisalaatia voisi tarjota pääruuan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä mutta tuo piirakka.
Ne jauhopiirakat on niin out ja pahoja.
Ei niitä ravintoloissakaan tarjota.
Mites jotkut rieskarullat tai jotain..
Poron kanssa sopii karpalo- tai punaviinikastike, muuten vähän kuivaa.
Mutta ihan tyylikäs meny, eikä liian suuritöinen.
Mä teen voitaikinasta pohjan. Söin itse juuri ravintolassa törkeän hyvää sienipiirakkaa, joka ei ollut jauhoinen eikä mun suuhuni out 😅 Jakaa toki mielipiteitä, mutta mun mielestä just rieskarullat on tosi out nykyään, oon tehnyt niitä lasten synttäreille erilaisina versioina ensimmäisen kerran 12 v sitten. Poron kanssa puolukkapyre ja puolukka-aioli. Jätän poron mehukkaaksi Ap
Ihana menu! Alkupuoli hieman sienivoittoinen, olisiko sipulipiirakka tai joku muu parempi siihen sienipiiraan tilalle?