Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, annoin pojalleni nimeksi Leo 12-vuotta sitten ja silloin se oli ihan papparaisen nimi.

Vierailija
22.03.2018 |

Nyt niitä Leoja ilmestyy kuin sieniä sateella, miksi joku antaa lapselleen tusinanimen, ei voi kuin ihmetellä. No onneksi pojan omassa ikäluokassa nimeä ai juuri ole.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, ettei yhdysviivaa osata käyttää oikein. Kaksitoistavuotta ei ole yhdyssana, ei siis yhdysviivaakaan! Sori ohis.

Vierailija
2/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pojan nimi Leopardiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, ettei yhdysviivaa osata käyttää oikein. Kaksitoistavuotta ei ole yhdyssana, ei siis yhdysviivaakaan! Sori ohis.

Kiitos, ohis! Tuo on ärsyttävimpiä virheitä.

Vierailija
4/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes tiennyt Leo nimen suosiota, kun sen pojalleni annoin. Oli kiva nimi ja poika näytti ihan Leolta. Tykkäsin lisäksi nimestä. Vasta ristiäisten jälkeen luin, että nimi oli vuoden suosituin. Meillä oli ristiäiset joulun alla.

Vierailija
5/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt niitä Leoja ilmestyy kuin sieniä sateella, miksi joku antaa lapselleen tusinanimen, ei voi kuin ihmetellä. No onneksi pojan omassa ikäluokassa nimeä ai juuri ole.

Ai ei ole? Yläasteikäisissä on Leo-nimisiä vaikka kuinka.

Vierailija
6/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
7/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä lopulta on, jos nimi itsestä tuntui sopivalta siihen aikaan? Enemmän itseä kummastuttaa nää oudot väännökset yhdistettynä perinteisiin nen-loppuisiin sukunimiin. Esim. joku Miuzarella Taavitsainen jne. Erikoisuuden tavoittelussakin voi mennä pieleen ja pahasti.

Vierailija
8/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vielä 5v sittenkin.oli harvinainen lapsen nimi. Nopeasti noussut suosikiksi.

Vierailija
9/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttären nimellä sama juttu, ei ollut yhtään yleinen nimi 17 vuotta sitten ja ihmiset olivat että vaat mitä, eihän toi ole edes nimi.

Nyt on suosittu nimi.

Vierailija
10/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Minä annoin pojalleni nimen, millä nimellä en tiennyt ketään lasta olevan. Yhtäkkiä päiväkodista ja koululuokasta löytyi kaimoja ja harrasteryhmästä niin että olikin neljä kaimaa, joiden kanssa oli tekemisissä.

Vierailija
11/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä ihmistä, joka antaa lapselle tarkoituksella nimen, joka "kaikilla" on. Omalle lapselle suunnittelen yhtä harvinaisempaa, ihan täysin suomalaista nimeä. Vielä ei ole lasta edes tulossa, joten on mahdollista, että nousee vaikka muotinimeksikin sitä ennen. Tietääkseni ei ole koskaan ollut sellainen, mutta jos niin käy, niin täytyy varmaan miettiä nimi uusiksi.

Vierailija
12/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, millään nimellä ei ole valitettavasti harvinaisuustakuuta.

Vierailija
13/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo on kiva nimi ja jos 10v sitten syntynyt tyttäreni olisi ollut poika hänestä olisi tullut myös Leo. Onneksi hän oli tyttö ja sai muun, suomalaisen, mutta harvinaisen nimen enkä tunne kaimoja. Enää en Leota antaisi juurikin sen suuren suosion vuoksi, joten tavallaan ymmärrän pettymyksesi. 

Vierailija
14/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leo-nimeä on annettu vuosina 2000-2009 2764 kertaa ja vuosina 2010-2018 yhteensä 4910 kertaa eli nimi on ollut jo pitkään suosittu.

Vierailija
15/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tosi harmi ja tärkeä juttu. Varsinkin kun poikasi on tosi erityinen ja merkittävä henkilö, joka tulee vielä joskus antamaan enemmän kuin ottamaan maapallolta.

Vierailija
16/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten vanhemmat katsovat vastasyntynyttä vauvaansa ja ilmoittavat ylpeänä: "Kyllä hän on ilmiselvä Sofia!" tai Elias yms muut massanimet mitä joka toiselta vauvalta löytyy... Totta kai hän on juuri THE Sofia

Vierailija
17/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä laitoin Eliaksen nimeksi pojalleni 18 vuotta sitten,enkä tiennyt ketään samannimistä.Nyt on jokatoisella:(

Vierailija
18/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda nimeksi Lev niin kuin esim Leo Tolstoin nimi translitteroidaan venäjäksi. Ei taatusti ole liian yleinen ja vielä kansainvälinenkin!

Vierailija
19/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois nimi Leonardo?

Vierailija
20/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule väliviivaa 12 vuotta väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi