Maidoton kuohukerma, onko sellaista??
Otsikko oikeastaan sisälsi jo kysymykseni. Olen allergian takia joutunut siirtymään maidottomaan ruokavalioon. Aiemmin käytin kahvissani kuohukermaa, mutta löytyykö mitään edes vähän vastaavaa maidottomana? Oatlyn kauramaitoa oon nyt kahvissa käyttänyt ja se on ihan ok, muttei lähellekään yhtä rasvaista mitä kuohukerma.
Kommentit (15)
Platntilta tuli just uus vaahtoutuva kahvimaito! Iso suositus tälle.
Vierailija kirjoitti:
Entäs se kahvimaito mitä niillä on erikseen? Antaa kuulemma tosi kermasta makua.
http://www.oatly.com/products/finland/ikaffe-3/
Tämä siis:
Maidotonta kermaa ei tietenkään ole, mutta jos haluat kahviisi rasvaa, niin kookosöljy on hyvä siihen tarkoitukseen.
Kookosöljyä minäkin käyttäisin, on parempaa kuin nuo lisäainelitkut.
no siis vegaanisia kuohukermoja? onhan niitä, en tiedä kuinka paljon vaikka vege olenkin.
Alpro soya tuotteet? Niitä olen vispaillut täytekakkuihin.
Ap, Kerma on kermaa vain jos sen raaka-aine on peräisin lehmästä eikä siihen ole lisätty mitään. Muut ovat kermakkeita.
Vierailija kirjoitti:
no siis vegaanisia kuohukermoja? onhan niitä, en tiedä kuinka paljon vaikka vege olenkin.
Kuohukerma ei voi olla koskaan vegaanista, sehän on eläinperäinen aine.
ikaffessa 2,5% rasvaa, eli vastaa punaista maitoa. Mut mites ihan noi kaurakermat? eli oatly imat 13% rasvaa
Kookosmaitoa laitan silloin tällöin. Maku on tosin vahva, joten en tiedä onko siitä ihan vaan kerman korvikkeeksi. Sen maun vuoksi itse joskus käytänkin.
Et oo tainnu olla hereillä siel elämänkoulussa? Kerma tehdään maidosta. Onks uutta tiatoo?
Typeräko.olet kirjoitti:
Et oo tainnu olla hereillä siel elämänkoulussa? Kerma tehdään maidosta. Onks uutta tiatoo?
Ei vegaanit tajuu. Ne luulee, että maitoa ja juustoa saa kasveista :D:D
Typeräko.olet kirjoitti:
Aloittaja kertoi olevansa allerginen maidolle ja sen proteiinille, ei vegaani! Luuleeko maitoallergisetkin keman ja maidon tulevan kasveista? Mieti, jos omalla lapsella todettaisiin maitoallergia. Varmasti tykkäisit silloin kuunnella nuita "Ei ne vegaanit tajua"-kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljyä minäkin käyttäisin, on parempaa kuin nuo lisäainelitkut.
Alprolla taisi olla kahvijuomiin tarkoitettu kookosjuomapohjainen maito, mutta en todellakaan osta mitään lisäainemoskaa. Kasvimaidoista kahvin kanssa suosittelen ennemmin Lidlin luomukaurajuomaa, ei ole lisäaineita vaan pelkkää täysjyväkauraa ja auringonkukkaöljyä. Maksaakin vain 1,65 euroa. Tai sitten Pirkan luomusoijajuomaa.
Entäs se kahvimaito mitä niillä on erikseen? Antaa kuulemma tosi kermasta makua.