Missä parisuhdeasioissa rikot sukupuolirooleja?
Mies aloittaa :D
Palstalla oli juttu viejänaisista. Sellaisia löytyi vain yksi, mutta vastaus oli sitäkin parempi. Tämä nainen kertoi saavansa nautintoa siitä mitä hän tekee miehelle, ja hänen miehensä siitä kun hän tunsi itsensä naisen haluamaksi.
Eli juuri päin vastoin kuin yleensä kuvataan. Ja tuohan sopi minuun! Parisuhdetta ei kylläkään ole, mutta aina voi haaveilla...
Muita?
Kommentit (19)
Minulla on meidän perheen ajokortti. Puoliso ei koskaan kiinnostunut autolla ajosta.
N42
Niin tähän sai vissiin kirjoittaa, vaikkei ole mitään hirveän radikaalia 2018, eikö. T. 1
Vierailija kirjoitti:
Olen miestä vanhempi... Mies opiskelee ja olen työelämässä... Olen teknisellä alalla ja mies terveyspuolella... Maksamme puoliksi kaiken... Eipä muuta.
Hoitaako teillä joku toinen mies myös sinun tyydyttämisen? Ällöjä tuollaiset löysäranteiset miehet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miestä vanhempi... Mies opiskelee ja olen työelämässä... Olen teknisellä alalla ja mies terveyspuolella... Maksamme puoliksi kaiken... Eipä muuta.
Hoitaako teillä joku toinen mies myös sinun tyydyttämisen? Ällöjä tuollaiset löysäranteiset miehet!
Oletko tyhmä vai paheksutko sarkastisesti sitä, että esiinnyin oletusheterona, eli tässä naisena, korostamatta seksuaalista suuntautumistani? Onpa kerrassaan nihkeä keskustelu.
Oon laiska hoitamaan kotia, mies siivoo.
Meillä minä teen suuren osan perheen metatyöstä. Hoidan lasten koulut, läksyt, harrastukset jne. laitan ruuat ja pidän huushollin järjestyksessä. Organisoin koko perhepaletin ja ilmoitan vaimolle missä hänen pitää olla milloinkin ja miten varustautuneena.
Jep, minä hoidan myös meidän perheen palstamammailun.
Osaan paremmin sytyttää takkaan tulet ja ymmärrän paremmin rakennusasioita. Tuntuu että mieheltä puuttuu maalaisjärki (ja munat) kokonaan.
Minä haluan enemmän seksiä, joten yleensä teen alotteen (onneks mies aina innokkaana lähtee mukaan), hoidan meidän lumityöt ja ruohonleikkaukset, koska tykkään niistä.
Remontoin taloa, teen useammin aloitteen seksiin vaikka kyllä mieskin aloitteita tekee viikoittain jokusen kerran. Olen miestäni vanhempi. Mies opiskelija ja minä tuon rahan taloon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä teen suuren osan perheen metatyöstä. Hoidan lasten koulut, läksyt, harrastukset jne. laitan ruuat ja pidän huushollin järjestyksessä. Organisoin koko perhepaletin ja ilmoitan vaimolle missä hänen pitää olla milloinkin ja miten varustautuneena.
Jep, minä hoidan myös meidän perheen palstamammailun.
eikä, repesin niin pahasti tossa lopussa :'DDD
Minä teen kaikki kodin korjaustyöt, lumihommat, pesukoneen asennukset ja sellaiset. Mies ei osaa.
Maksan suurimman osan, usein kaiken suhteeseemme kohdistuvista yhteisistä kuluista. Mies suurempituloinen. 50/50-jako olisi mielestäni reilu, mutta eipä näytä toteutuvan.
Minä hoidan kaikki nikkaroinnit, taulujen kiinnittämisen seinälle ym. Mies on ollut yli 2v hoitovapaalla (minä olen kyllä ollut vielä hiemn kauemmin). Minulla on enemmän kodin ulkopuolisia menoja ja harrastan miehiseksi miellettyä urheilulajia.
Mies on vallannut keittiön itselleen ja nauttii kokkaamisesta, itse en ole löyyänyt sitä omaa juttua, joten käyn lennkillä ja leikin lasten kanssa aina silläaikaa kun mies häärää keittiössä.
Mies tekee useammin ruokaa, minä hoidan perheen tietokone ym "miehiset" asiat kotona. Molemmat miehisissä hyväpalkkaisissa ammateissa. Toimii meillä. N55.
otan hämähäkit kiinni ja vien ulos, sama muiden ötököiden kanssa. maalasin talon itse kun arvon herra oli keittiössä tekemässä lemonadia (ja siinä epäonnistumassa, mutta älkää kertoko :'D). maksan laskut ja käyn kaupassa töissä tullessa kun hän siivoaa kotona. palstamammailu sentään vielä kuuluu mulle :D
Mies on sisustanut meidän kodin. Sillä on vaan parempi silmä. Mä tienaan himpun verran paremmin.
Mies on koti-isänä lasten kanssa ja minä elätän perheen käymällä töissä. Tämä oli yhteinen päätös josta sovimme jo ennen lasten saamista. Rakastan tietysti lapsiani mutta nautin myös suuresti työstäni ja haluan panostaa uraani, kun mies taas ei ole koskaan ollut kiinnostunut luomaan uraa vaan keskiössä hänellä on pitkään ollut perheen perustaminen ja halu olla kotona lasten kanssa. Mies on myös vapaaehtoisesti päävastuussa kodin hoidosta, siivoamisesta ja ruoan laittamisesta. Omassa ystäväpiirissämme meidän elämäntapamme ei juurikaan hätkäytä mutta vanhemmat sukulaiset jaksavat päivitellä "käänteisiä sukupuoliroolejamme". Itse ajattelen tämän kaltaisten valintojen ja toiveiden nousevan ennemmin persoonasta kuin sukupuolesta.