Mikä vaivaa ihmistä, joka ei välitä/huolehdi jostain asiasta mutta "pinta" pitää siloitella?
Ja siihen pinnan siloitteluun joutuu muutkin osallistumaan? Kuvitteellisena esimerkkinä vaikka kiireinen työnarkomaani joka ei huolehdi terveydestään (eli siitä lähteestä josta jaksamisen työhönsä ammentaa) vaan polttaa sen lyhytnäköisesti loppuun. Mutta kuitenkin tälle ihmiselle on erittäin tärkeää että hän näyttää terveellä vaikkei se pitäisi paikkansa. Miksi? Toinen esimerkki pissis, joka juo ollakseen cool, mutta juominen vaikuttaa esim. pöhöttyneen olemuksen joka ei ole cool. Tälle ei kuitenkaan tehdä mitään vaan peitellään meikillä ja muulla. Kolmas esimerkki teollisuuden työntekijä jota ei kiinnosta kuin oma homma siinä hetkessä ja käyttää jotain konetta huolimattomasti ja se menee rikki. Vaikka kone on sen työn "lähde". Enää ei sitten pystykään tekemään. Neljäs esimerkki ihminen joka asuu lian keskellä mutta vieraiden tulla kaiken pitää olla raivokkaan tiptop ja joka tavara aseteltu (ok, tällaista ei varmaan ole).
Kommentit (21)
No eikös tuo nyt ole aika inhimillistä perushäröilyä. Kukaan meistä kun ei ole täydellinen, ja aika harva asuu Strömsössä.
Teineillä nyt ei vielä mikään pöhötys näy kasvoissa, ja pissikseksi haukkuminen on vain rumaa käytöstä. Koneen käyttäjä ei ole vastuussa koneen toiminnasta, sitä varten esimies kutsuu tarpeeksi usein huoltajan koneelle. Minua ei henk.koht. haittaa yhtään vaatekasat tuoleilla, mutta tiedän että jos vaikka serkkuni päättää piipahtaa ohikulkeissaan kylään, hän ehkä haluaa istahtaa alas, eikä halua katsella minun pyykkejäni. Minusta olisi toki kivempi että muutkin ottaisivat siisteyden yhtä rennosti kuin minä, mutta kun se nyt vain en ole näin.
En ole pitkään aikaan käynyt lenkillä, ja ajattelin pääsiäisen pyhinä kumota pullollisen viiniä ruoan ohessa. Saanko silti meikata ja laittaa tukkaani, vai katsotaanko se esittämiseksi ja peittelyksi?
Vierailija kirjoitti:
Teineillä nyt ei vielä mikään pöhötys näy kasvoissa, ja pissikseksi haukkuminen on vain rumaa käytöstä. Koneen käyttäjä ei ole vastuussa koneen toiminnasta, sitä varten esimies kutsuu tarpeeksi usein huoltajan koneelle. Minua ei henk.koht. haittaa yhtään vaatekasat tuoleilla, mutta tiedän että jos vaikka serkkuni päättää piipahtaa ohikulkeissaan kylään, hän ehkä haluaa istahtaa alas, eikä halua katsella minun pyykkejäni. Minusta olisi toki kivempi että muutkin ottaisivat siisteyden yhtä rennosti kuin minä, mutta kun se nyt vain en ole näin.
En ole pitkään aikaan käynyt lenkillä, ja ajattelin pääsiäisen pyhinä kumota pullollisen viiniä ruoan ohessa. Saanko silti meikata ja laittaa tukkaani, vai katsotaanko se esittämiseksi ja peittelyksi?
Ei tarvetta olla noin puolustuskannalla kun en ottanut kantaa sinun tekemisiisi mitenkään. Meikkaa vaan. Ei katsota peittelyksi.
Pointti on sellaiset ulkokultaiset tyypit jotka tuntuvat vaativan muilta täydellisyyttä. Mutta sitten kun yrittää oikeasti tehdäkin jonkun asian hyvin mikä ottaa aikansa, se ei sitten kelpaakaan. Ilmeisesti joku pinnallinen asia js kunhan kaikki NÄYTTÄÄ hyvältä olisi ollut tärkeämpi. Ap
Minä en tunne ketään pissistä , mutta tunnen arkkityypin. Harmi ettet ymmärtänyt. Ap
Erittäin kuvitteellisia tosiaan nämä sinun esimerkkisi...
Täh? Polttaa terveytensä loppuun, mutta pitää näyttää siltä, että on terve? Öö, eikös kaikki ihmiset pyri näyttämään ihan terveiltä/hyvävointisilta, pitäiskö tuolla mennä mahdollisimman öö, sutturana?
Vierailija kirjoitti:
Erittäin kuvitteellisia tosiaan nämä sinun esimerkkisi...
Niin ovat. Ja niiden tarkoitus on näyttää toimintamalli jota jokainen meistä varmaankin tekee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täh? Polttaa terveytensä loppuun, mutta pitää näyttää siltä, että on terve? Öö, eikös kaikki ihmiset pyri näyttämään ihan terveiltä/hyvävointisilta, pitäiskö tuolla mennä mahdollisimman öö, sutturana?
Ei vaan olisi parempi panostaa siihen oikeaan hyvinvointiin ennemmin kuin miltä näyttää. Ap
Ymmärrän. Kaikki näyttää toisillensa täydelliseltä, mutta jokainen voi huonosti. Näin kärjistetysti. Todellisuus perustuu valheeseen, tähän perfektionismiin jota ei oikeasti ole olemassa koska kukaan meistä ei ole täydellinen.
Mikähän sun ongelma on jos näet silmissäsi kaikkien vain esittävän.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh!
Sekopään avautuminen.
Ensi kerralla sitten rakentavampi defenssi kun ymmärrys ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sun ongelma on jos näet silmissäsi kaikkien vain esittävän.
Ei pidä paikkaansa. Mutta monen kyllä jossain mitättömän tuntuisessa asiassaa jonka voisi myös oikeasti korjata. Ap
Ehkä tää olis ymmärrettävämpi keskustelu jos sä ap kertoisit hieman, et mikä kokemus sulla laukaisi nyt tän avautumisen? Valittiko pomo töissä kun yritit tehdä työt hitaasti ja huolella, vai kommentoiko joku sun ulkonäköä vaikka elämäntaparemontti on vasta aluillaan?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tää olis ymmärrettävämpi keskustelu jos sä ap kertoisit hieman, et mikä kokemus sulla laukaisi nyt tän avautumisen? Valittiko pomo töissä kun yritit tehdä työt hitaasti ja huolella, vai kommentoiko joku sun ulkonäköä vaikka elämäntaparemontti on vasta aluillaan?
Joku taisi ymmärtää. En osaa nimetä tiettyä tilannetta mutta tuon tyyppisiä tilanteita minulle joidenkin ihmisten kanssa on käynyt. Ajatus lähti siitä kun ymmärsin tänään miten paljon olen yrittänyt tällaisten ihmisten halujen mukaan mukautua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne ketään pissistä , mutta tunnen arkkityypin. Harmi ettet ymmärtänyt. Ap
Ei sun viestin sisältöä ymmärtänyt moni muukaan.
Panosta ilmaisutaitoosi ja yritä myöhemmin uudelleen.
Ainut mitä viestistäsi ilmenee selvästi, on vihaisuus. Yllätys, yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh!
Sekopään avautuminen.
Joo itsekeskeinen no-life avautuu... näitä on nähty
Ja tällä en syyllistä ketään, olen itsekin esimerkiksi kiireessä toiminut noin. Mutta sitten toinen asia on se että minulle on sanottu asioista huolehtimisen olevan itsekkyyttä. Siis se että haluan myös "huoltaa" välineistöä jos kukaan nyt tajusi tästä:D ap