Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, minut palkattiin työhön johon en ole pätevä

Vierailija
21.03.2018 |

Työporukka itsessään on mukava, mutta työ alkaa puuduttaa. Olen ollut nyt noin kuukauden hommassa, johon en vaan ole tarpeeksi pätevä. Sain paikan suhteilla. Työssä on hirvästi sellaista mikä pitäisi vain tietää, mutta josta minä olen aivan pihalla. Olin tätä ennen pitkäaikaistyöttömänä, joten lopareiden ottaminenkaan ei oikein käy... mitä ihmettä teen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet duunisi.

Vierailija
2/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työ siis yhtaikaa puuduttavaa ja liian vaikeaa? Onko mitään oppimista tapahtunut kuukauden aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa opettelet vaan. Opiskelet asioita netistä, sieltä voi hakea apua myös tietenkin työpäivän aikana. Muista lähdekritiikki.

Vierailija
4/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä oppii! Kysy apua jos on vaikeaa, mutta älä häiritse liikaa. Ei vastapalkatulta usein kuuta taivaalta odoteta. Tee kovasti töitä vielä muutama kuukausi niin varmasti alat asioita hallitsemaan, ja tilanne tuntuu vähemmän pahalta. Muista myös vapaa-ajalla paneutua asiaan.

Vierailija
5/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kunnollinen perehdytys työhön? jos ei ole vielä ollut niin pyydä sitä. Ei kukaan voi osata ja tietää uudessa työssä automaattisesti kaikkea, opittavaa on paljon. Ja jos perehdytyksessä tulee ilmi että sinulta puuttuu jotain olennaisia taitoja, niin sitten vaan opettelemaan. Kyllä se siitä lähtee sujumaan.

Vierailija
6/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy rehellisesti, jos et osaa. Älkää pelkää, että kysyisit "tyhmiä" . Kyllä se siitä pikkuhiljaa. 

Olisi kuitenkin kiva tietää, minkälaiset asiat ovat ongelmia? Uudessa työssä on aina vähän pihalla, mutta liittyykö nämä nimeomaan ammattiasioihin (tyyliin sinun pitäisi osata tehdä luujuuslaskelmia, muttet tiedä mitä ne on) vai organisaation käytänteisiin (esimerkiksi saatko antaa asiakkaalle alennusta). 

Vierailija
7/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se työ voi "puuduttaa", jos et kerran sitä edes osaa? Yleensä puuduttaa liian helppo työ, jossa ei ole minkäänlaisia haasteita. Vai haitko jotakin toista verbiä?

Mutta jos homma tuntuu päinvastoin vaikealta, suhtaudu siihen oppimiskysymyksenä. Härkää sarvista. Jos et ole pätevä, ryhdy pätevöittämään itseäsi. Opiskelet töissä ja vapaa-ajalla ja pyydät työkavereilta apua siihen, mitä et vielä osaa.

Älä missään tapauksessa luovuta. Et varmaan halua päätyä uudestaan pitkäaikaistyöttömäksi?

Vierailija
8/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä työelämässä on epäpäteviä ja saanut työnsä suhteilla. He vaan ei ole niin itsekriittisiä. ja luulevat saaneensa sen omilla ansioillaan. Sulla työttömyys on ehkä syönyt itsetuntoa. Opettele työsi, niin muutkin tekee. Kyllä se siitä.