Suunniteltu lomamatka, mies meneekin ylitöihin ja en saisi lähteä yksin reissuun
Meillä oli suunniteltuna pääsiäiselle miehen kanssa (kotimaan) lomamatka. Asiasta oli päätetty jo viime vuoden loppupuolella.
Tänään mies ilmoitti, että haluaakin mennä pääsiäisenä ylitöihin, koska siinä tienaa niin hyvin. Tienataan molemmat kohtuu hyvin ja taloudellisesti meillä ei ole tiukkaa, eli mikään pakko ylitöihin ei olisi mennä.
Reissu on jo varattu, joten ajattelin että lähden sinne sitten joko yksin tai pyydän ystävääni mukaan. Miehelle tämä ei sovi, vaan haluaa että reissu perutaan ja että minä kököttäisin koko pääisiäisen yksin kotona kun mies painaa töissä pitkää päivää. Mies haluaisi, että mennään tänne kyseiseen matkakohteeseen vielä joskus yhdessä.
Olenko ihan urpo, jos lähden reissuun miehen mielipiteestä huolimatta? Oma työni on kiireistä ja raskasta ja olisi ihanaa saada jotain katkoa arkeen.
Kommentit (31)
Ap, haittaisiko miestäsi jos lähtisitkin itseksesi reissuun, mutta johonkin toiseen kohteeseen? Vaikka jonnekin, jossa olette jo molemmat käyneet?
Äsh, viesti karkasi... 22 jatkaa: ymmärrän toisaalta miestäsi sen suhteen, että mikäli kohde on sellainen, jossa kumpikaan ei ole aiemmin käynyt ja jonne molemmat haluatte mennä, niin olisihan se mukavaa mennä sinne yhdessä 😊
Siis miten kehtaaa perua sovitut ja varatut matkat ylitöiden vuoksi? Itse kihisisin kiukusta ja miettisin todellakin onko suhteella tulevaisuutta.
Sun suhteessa on jotain pielessä, kun tämmöisiä täällä kyselet.
Vierailija kirjoitti:
Toki voit lähteä, kunhan maksat miehelle hänen osuutensa reissusta.
Millä perusteella miehelle pitää matkasta maksaa? Jollei kumpikaan lähde, matka on maksettu kuitenkin ja rahoja ei yleensä takaisin saa. Lähtemättömyys on miehen valinta ja valinnoilla on seurauksensa. Toki, jos sinne saa kaverin mukaan, voi tämä kaveri maksaa miehelle matkan kustannuksia.
Ei kannata mennä jos joudut muilta kysymään. Tuo kirjoituksesi
paljastaa, että sinulla on heikko itsetunto.
Onko reissusta mahdollista saada rahat takaisin, jos perutte sen nyt? Jos perumisesta ei koidu taloudellisia seurauksia, voithan myönnytyksenä perua kyseisen reissun ja suunnitella kaverisi kanssa jonkun toisen reissun siltä kannalta, minne juuri te haluaisitte mennä? Joka tapauksessa sinun ei tarvitse istua kotona odottamassa kun miehesi tekee töitä, jos kyseessä on sinullekin odotettu loma.
Vierailija kirjoitti:
. Miehelle tämä ei sovi, vaan haluaa että reissu perutaan ja että minä kököttäisin koko pääisiäisen yksin kotona kun mies painaa töissä pitkää päivää.
Itse nauttisin tuosta kotona "kököttämisestä". Ei pakkaamista/matkustamista, tekisin hyvää ruokaa, nukkuisin pitkään, lilluisin kylpyammeessa ja vähän ulkoilua oman maun mukaan. Voi jos olis joskus lomaa. Sorry tämä ei sua auta yhtään.
Enpä ihmettele ettei äijäsi sua päästä. Kaikki, siis aivan kaikki naiset kun ottaa muutaman drinksun, oli vapaa tai varattu, niin haarat aukenee kun joku äijä tulee lirkuttelemaan! Tämä on niin nähty!!
Osa pohti, että onko mies aikaisemmin tehnyt tällaista.
Työnsä mies on aina arvottanut korkealle, jos johonkin tarvitaan vapaaehtoista niin mies on yleensä ensimmäisten joukossa. Ylitöitä on myös aina tehnyt mielellään.
Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun hän peruu jotain jo lukkoonlyötyä. Aikaisemmin meillä on saattanut olla suunnitellun asteella tehdä jotain ja sitten mies onkin ilmoittanut, että meneekin töihin. Mutta koskaan aikaisemmin ei ole perunut jo sovittua ja varattua reissua. Ja ensimmäinen kerta myös kun "kieltää" minua menemästä. Ehkä sen vuoksikin olen vähän ymmällään.