Mitä ajattelette puhevikaisista?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ajattelen sinusta kaikenlaista, tällaisen ketjun aloittajasta.
Aloittaja voi itse olla puhevikainen. Täällä aloitti äiti puhevammaiset virpojat -ketjun omista lapsistaan.
Oman ikäisistä ajattelen että harmi kun siihen aikaan ei ollut oikein kunnolla saatavilla puheterapeuttia, nykylapsista ajattelen että voi kun heidän vanhemmat satsaisivat ja auttaisivat lapsiaan, puhevika voi pahimmillaan vaikuttaa työpaikan saamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Oman ikäisistä ajattelen että harmi kun siihen aikaan ei ollut oikein kunnolla saatavilla puheterapeuttia, nykylapsista ajattelen että voi kun heidän vanhemmat satsaisivat ja auttaisivat lapsiaan, puhevika voi pahimmillaan vaikuttaa työpaikan saamiseen.
Mistä sinä tiedät, kuinka paljon on satsattu ja autettu ja panostettu ja harjoiteltu lapsen kanssa yhdessä iltakaudet ja vuosikaudet?
R vikaiset häpeilevät turhaan sen huomaa puheesta kun jännittää sitä. Olisi hauska kuulla kun ärrääää voisi jopa pelästyä :D R kirjain on kaunis ja ja korostettu r vikaisilla. Harvinaislaatuinen ja kaunis <3
En mitään ihmeellistä. Joskus saattaa säälittää, jos vaikka änkyttää pahasti.
Ajattelen vain, että sinäkin brutukseni. Minulla on siis r-vika. Se oli lapsena kova paikka minulle ja kotona pakotettiin oppimaan, mutta en minä sitä koskaan oppinut. :( Nyttemmin se ei haittaa enkä edes muista sitä.
Ainakaan lapsia ei kannata lähettää yksinään virpomaan. Ei mulla muuta...
Ei haittaa. Enemmän ärsyttää väärillä sanoilla puhuvat. Esim. Kun mieheni pyytää raapimaan niin pyytää kutittamaan. (Toteutan toiveen aina.) Tai sanoo jugurttia rahkaksi ja vanukasta jugurtiksi. Hame on mekko. Yms. Lapsikin näitä jo korjailee...
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan lapsia ei kannata lähettää yksinään virpomaan. Ei mulla muuta...
Nehän on just söpöimpiä: virvon valvon tuoleeks telveeks. Saa samalla puheharjoitusta.
Yksi kaveri ei huhujen mukaan osannut sanoa R kirjainta. Se ei tullut yleiseen tietoon, koska hän ei ikinä käyttänyt sellaisia sanoja joissa on R. Olisiko koulussa joku kuullut, jos oli pakko sanoa jotain tunnilla, jossa on R. Mutta sinnikäs kaveri, että osasi kiertää niin hienosti muuten puheissaan sen.
Enemmän ajattelen sinusta kaikenlaista, tällaisen ketjun aloittajasta.