Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatteko aina neuvoa lasten läksyissä, kun teette niitä?

Vierailija
20.03.2018 |

Tuleeko "uutta" eteen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä joutuu hetken miettimään, alkaa olla 30v siitä kun tuli 5. luokalla oltua. Esim. jakokulman notaatio oli muuttunut.

Vierailija
2/6 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ekalla, joten onneksi osaan neuvoa. Matikan opetus on muuttunut aika paljon omista kouluajoista. Nyt ekalla tulee paljon sellaisia asioita, joita meidän aikaan opeteltiin vasta kolmosella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta olen koulunkäynninohjaaja ja mun pitääkin osata.

Vierailija
4/6 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjen vastaukset yleensä löytyvät niistä kirjoista kun vähän viitsii katsoa. Kaikkien oppiaineiden kaikkia yksityiskohtia (vaikka jonkun paavin nimi jonakin vuonna) en mitenkään voi muistaa, mutta sitä varten lapsilla on ne oppikirjat että niistä löytyy. Jos lapsi ei löydä itse niin autan etsimään. Myös matikan tehtävät opetetaan ratkaisemaan siellä kirjan sivuilla - ei sitä tarvitse arvailla mistään. Harvoinpa nuoremme nykyään enää edes kysyvät minulta apua kun ovat oppineet etsimään itse tiedot kirjoistaan.

Vierailija
5/6 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osaan. Olen jopa auttanut esikoista kiinan läksyissä, vaikken osaa kieltä sitten niin tasan yhtään. Kyllä ne vastaukset löytyvät kirjasta, sitten vaan etsitään yhdessä.

Kaikkea ei toki muista, olen käynyt kouluni 1973-1985. Mutta olen toimittajana joutunut perehtymään todella moniin myös kouluissa opetettuihin asioihin, ja yleissivistyksestä on hyötyä. Loput sitten googletan tai etsin lapsen kanssa kirjasta.

N51, kaksi lukiolaista lasta

Vierailija
6/6 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole koskaan neuvonut lasta. Itse se on ne aina tehnyt kuten kuuluukin.