Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiys ja tasa-arvo

Hoplaa
20.03.2018 |

Näkemyksiä! Miten kotiäitiys vaikuttaa tasa-arvoon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitenkään. Jos suhde on ollut tasa-arvoinen ennen, pysyy se sellaisena ja jos ei ole ollut, tuskin mikään muuttuu.

Vierailija
2/7 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Koti)äitiys on jokaisen ikioma ja täysin vapaaehtoinen arvovalinta, ei sen pitäisi vaikuttaa mihinkään eikä mitenkään. Kyseiseen asiaan ei tarvitse osallistua, jos näkee siinä jonkinlaisia ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä mä olisin oikein mielelläni kotona kun nainen käy töissä. Kokkailen ihan mielelläni ja toisaalta en ikinä ole viihtynyt perinteisissä 8-16 töissä. Kotia hoitavien parisuhteen osapuolten sukupuolijakauma taitaa tosin olla tällä haavaa aika epätasa-arvoinen, veikkaan että suurin osa kotihenkilöistä on naisia. Ehkäpä minä voin olla mukana muuttamassa tätä tuonnempana.

Vierailija
4/7 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekä minä että mies olemme olleet kotihoidontuella. Eipä se ole meidän "painoarvoomme" perheessä vaikuttanut. Jos ei ehkä sitten niin, että mies on tasa-arvoinen vanhempi toisin kuin monessa sellaisessa perheessä, jossa lastenhoito on lähinnä äidin kontolla.

Kotihommat on molempien kotihoidintukikaudella jaettu suht tasan lukuunottamatta sitä työtä, mikä on pakko päivällä tehdä, puolison ollessa töissä (ruuanlaitto, pyykkikoneen ja tiskikoneen täyttö, osa kaupassakäynneistä ja järjestelyä). Tulot on meillä aina jaettu tasan (minä ansaitsen himpan enemmän kuin mies).

Vierailija
5/7 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä mä olisin oikein mielelläni kotona kun nainen käy töissä. Kokkailen ihan mielelläni ja toisaalta en ikinä ole viihtynyt perinteisissä 8-16 töissä. Kotia hoitavien parisuhteen osapuolten sukupuolijakauma taitaa tosin olla tällä haavaa aika epätasa-arvoinen, veikkaan että suurin osa kotihenkilöistä on naisia. Ehkäpä minä voin olla mukana muuttamassa tätä tuonnempana.

Tämä. Sitten voidaan puhua tasa-arvosta kun on kotihenkilöitä, ei äitejä. Ja kun vanhempaisvapaat ja hoitovapaat jaetaan tasaisesti. Pelkkä kotiäitikulttuuri vain hidastaa tasa-arvon toteutumista.

Vierailija
6/7 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kotiäitikulttuuri hidastaa tasa-arvoa?

Vierailija
7/7 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siten että katkerat haaskalinnut mölisee siitä vieden tilaa oikeilta ongelmilta jotka ei liity henkilökohtaisiin valintoihin jota kotiäiteys/isyys tai mikä tahansa kotona lymyily(jota nämä haaskat usein harrastaa kuitenkin ilman lapsia) on

Nämä ovat myös syövyttäneet suomeen kulttuurin jossa asiaa aletaan välttelemään kummallisin tekosyin ja jätetään lapsia tekemättä nuorena ja näkyy tilastoissa ihmisinä jotka eivät koskaan saa niitä haluamiaan lapsia. 

Kotonaolo olisi erittäin oiva paikka saada ihmisille panostettua koulutusta josta päästään itsensä kehittämisen ja "pelätyn työelämästä syrjäytymisen" riskin jälkeen huolettomasti tekemään töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi