Vauva -palsta antiikin Roomassa, mistä palstalaiset keskustelisitte?
Mknä ainakin kehuisin miten keisari Nero oli aikoinaan niin seksikäs ja kuuma, paheksuisin kristittyjä sekä voivottelisin Vesuviuksrn purkausta.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin miksi äiti söi taas lasten rypäleet?
Minä taas valittaisin, että mies söi lasten rypäleet!
Mitähän tässä pitäis nyt tehdä? Asun Pompejissa ja Vesuvius-tulivuoren suunnalta kuuluu jotain outoa jyminää...
Tiedossa on taas juhlat ja minulle ei ole vieläkään valjennut että miten asioida vomitariumissa sotkematta vaatteitani ja hiuksiani?
Minä1234567890 kirjoitti:
Mitähän tässä pitäis nyt tehdä? Asun Pompejissa ja Vesuvius-tulivuoren suunnalta kuuluu jotain outoa jyminää...
Paras varmaan pysytellä kotona ja odottaa että jyminä loppuu.
Olen ihastunut meidän orjaan. :/ Jos olisikin vain lihallisesta suhteesta kyse niin hälläväliä, mutta kun haluaisin vain paeta johonkin ja elää hänen kanssa rauhassa. Hän on kärsivällinen, epäitsekäs, elämän kouluttama, ahkera, komea, kuuntelee... ihan vastakohta miehelleni joka tissuttelee sekoitettuja viinejä aamusta iltaan, saanut kaiken elämässä itsestään ja kädetkin pehmeät kuin vauvalla. Pelkään että mies saa selville ja ruoskituttaa orjamme. :(
Pää lyö tyhjää! Mitä tarjota orgioissa? Mikä olisi uutta, kun satakielen kielet on jo kokeiltu?
Monelta Caesarin huominen triumfi tulee?
Ketkä kaikki runoilijat olette nähneet livenä? Vastasiko julkisuuskuvaa? Erityisesti esim. Ovidius, Catullus et cetera.
Narisisin veroista ja kun joutuu aina olemaan kotona lääkeyrtit ei auta kipeä on ja silti pitäisi olal vaikka midsä kissanristiäisissä into pinkeenä. Haluaisin niin päästä vain hukuttautumaan
Iäkkäällä miehelläni on hyvännäköinen poikaystävä, jonka käyttöön voisin tarjota ns. ruukkuni.
Kellään tietoa Britanniasta tai Londiniumista? Mieheni sai sinne komennuksen.
Minä1234567890 kirjoitti:
Jumalat ne vain juttelevat kuten tavallista. Pian juhlitaan Vulcanalia, miyä aioit laittaa ylle? Itse pukeudun sericalaisesta silkkikankaasta valmistettuun kultakirjattuun toogaan ja purppuransinisiin hiusnaihoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedossa on taas juhlat ja minulle ei ole vieläkään valjennut että miten asioida vomitariumissa sotkematta vaatteitani ja hiuksiani?
Kasaan hiukseni aina tiukalle nutturalle kun käyn katsomassa valjakko ajoja sirkuksessa. Ja kun poistun holvikäytävän kautta, nostan käsilläni helmaa ettei se likaannu kuraan, oksennukseen, virtsaan ja hevosenlantaan.
Eräs komentajan Sejanuksen luottomies, muuan prefekti kokelas Pontius -suvusta, valitsi vaimokseen Claudia Proculan, sen unia näkevän oraakkeli nartun. Että se aasi kehtaakin, ei sitten minkään laista silmää ja tyylitajua.
Eikö kukaan oikeasti tee mitään? Tyhjistä viiniruukuista on syntynyt valtava vuori Serviuksen muurin ulkopuolelle. Ruma kukkula pilaa maiseman.
Näin kalatorilla perheen, joka oli kuin suoraan Aristofaneen traagisesta komediasta, luulin hetken olevani keskellä pantomiimiä!
Eikö kukaan ymmärrä, että tuosta jatkuvasta viinin juonnista seuraa sairaus nimeltä alkoholismi, josta on todella vaikea parantua. Viinin juominen on lopetettava kokonaan. Noista sänkyseikkailuista taas seuraa vain ei-toivottuja lapsia ja ilkeitä vaivoja. Korkeassa asemassakin olevat vain harrastavat noita molempia. Kyllä luottamus on koetuksella. Kumma mies tuo Juhcus Sipicus, haluaa vain tehdä kaikkein köyhimpien elämästä aina vain vaikeampaa. Kaikkien köyhimmistä vapaistakin pitäisi tehdä orjia.
Kehuskelisin kuinka montaa nuorta poikaa panin eilen kakkoseen ja miettisin mitähän noille kristityille hihhuleille pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin ehkä ehkäisystä. Miten ihmiset harrasti kauan sitten seksiä?
No, antiikin ideaali taisi olla miestenvälinen seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin ehkä ehkäisystä. Miten ihmiset harrasti kauan sitten seksiä?
No, antiikin ideaali taisi olla miestenvälinen seksi.
Ensimmäisellä ja toisella vuosisadalla oltiin oikeasti niin konservatiivisia että rakkaus oli keisarin määräämässä laissa sallittua ainoastaan lasten hankkimiseen. Kristityt taas vastustivat tätä ja esittivät että rakkauden ja avioliiton tulee olla olla muutakin kuin pelkkää lasten hankkimista. No moni kristitty päätyi teloitettavaksi ateismista, kannibalismista, sivettömyydestä ja keisarin vastustamisesta syytettyinä.
Hei mikä on paras kylpylä ja paljonko pystytte syömään ennenkuin oksennatte?
Mitähän tuon orjatytön kanssa tekisi kun se on raskaana, luultavasti miehelleni.....
Eikö orjat enää lakaise kunnolla katuja? Aina menee teräviä kiviä sandaaliin ja jalkapohjat verillä joutuu kulkemaan. Kuka vastaa tästä?