Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä yleinenkin käytäntö? Ainakin yhdessä sairaalassa lääkärit leimasivat sisään ulko-ovella, hoitajat vasta vaatteiden vaihdon jälkeen!

Vierailija
19.03.2018 |

Tosi reilu peli.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en leimaa ainakaan ollenkaan, lääkäreistä en tiedä. Ovista tosin ei pääse sisään/ulos ilman kulun valvontaa.

Vierailija
2/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta onhan tuo kummallista, jos työnantajan vaatimaa vaatetusta ei saa vaihtaa työajalla. Itse muistelisin olleeni kioskin kassalla aina valmiina töihin kun vuoro alkoi, eli vaihdoin vaatteet omalla ajallani. Nyt tietotyöläisenä kyllä avaan koneen, kun olen tullut töihin, eli työajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikysopimuksen ansiosta leimaan ensin, sitten vasta ryhdyn miettimään miten valmistautua töihin ja mitä yleensä tekisin. Lääkäreillä näyttää olevan enemmän älliä kuin hoitsuilla.

Vierailija
4/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtelee. Osassa paikoista, missä olen ollut, on ollut säädökset, että vasta vaatteiden vaihdon jälkeen saa leimata ja sama koskee koko henkilökuntaa. Joissain paikoissa tosiaan osa leimaa ennen ja osa jälkeen, ihan ammattikunnasta riippumatta.

Vierailija
5/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että onpa tyhmää vaihtaa työvaatteet vapaa-ajalla. 

Vierailija
6/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteidenvaihto kuuluu ainakin HUS:ssa tehdä omalla ajalla. Työpisteellä pitää olla valmiina työvuoron alkaessa.

Vierailija
7/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tämä kiky on saanut itsenikin vähän löperöksi asian suhteen varsinkin kun mun tulemisia ja menemisiä ei kukaan edes vahdi.

Vierailija
8/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteidenvaihto ei kuulu työaikaan. Kun vuoro alkaa klo 7.15, niin silloin ollaan osastolla työkamppeissa eikä vasta mennä pukuhuoneeseen.

Vierailija
9/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit leimaa, he avaavat oven.

Vierailija
10/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan normaali käytäntö että työntekijä on työajan alkaessa valmiina aloittamaan työt, eli työvaatteet on vaihdettu päälle ennen työajan alkamista.

Lääkärithän nukkuukin työajalla ja tekee omia väitöskirjojaan yms, ei heillä ole samat säännöt kuin tavallisilla kuolevaisilla.

Vierailija
11/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa kellokortti on ulko-ovella?

Vierailija
12/12 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan normaali käytäntö että työntekijä on työajan alkaessa valmiina aloittamaan työt, eli työvaatteet on vaihdettu päälle ennen työajan alkamista.

Lääkärithän nukkuukin työajalla ja tekee omia väitöskirjojaan yms, ei heillä ole samat säännöt kuin tavallisilla kuolevaisilla.

Lääkäri ei saa siitä nukkumisesta tai muusta (päivystyksestä) mitään normaalia tuntipalkkaa, vaan vain pienen osan siitä. Potilaiden hoidosta ja toimenpiteistä maksetaan sitten erikseen, mutta odotteluajasta päivystyksessä kääkärit eivät saa kuin jonkin nimellisen korvauksen.