KAAPPAUS KEITTIÖSSÄ - Koivukylä, Vantaa stereotypinen perhe
Nuori pari, 2 pientä tyttöä. Äiti ei juurikaan ruokaa laittele. Lapset elää eineksillä ja vanukkailla. Saavat ruokaan menemään 800 euroa / kk. MUTTA eniten ihmettelen ja häiritsee, miksi tuo äiti-ihminen hihittää ja kikattaa koko ajan kaikelle. Tällaisiako nuoret äidit nykyisin ovat?!
Kommentit (215)
Huomasko joku ne viinat siel jääkaapissa! Taitaa alko maistua rouvalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huima summa!
Meillä menee 5 henkisessä urheilevien teinien perheessä n. 550€/kk, vauva vielä rintamaidolla.
Itse olen jo yli 3kymppinen, en hihitä enkä kikata lauseeni päätteeksi.
Ahhahhaa, tämä on jo aika paksua. 😂😂😂 Meillä on oikeasti 3 urheilevaa teiniä ja ruokaan menee yli tuplasti enemmän.
100€/kk ei kasvavaa urheilevaa teiniä ruokita, se on fakta.Oletko samanlainen kuin tuon perheen äiti että ostaa vaan einestä ja vanukasta, jos kerran rahaa menee noin paljon? Ei siinä mitään jos haluaa ja pystyy ostamaan kallista, mutta typerää väittää että halvemmalla ei pääse kun kyse taitaa olla vain siitä että itse et osaa.
En katsonut ko. ohjelmaa joten en tiedä mitä heillä syödään. Meillä syödään paljon ja monipuolisesti eri kasviksia, laadukasta lihaa/kalaa/kalaa, munia, ruisleipää, maitotuotteita jne. Vanukkaita hyvin harvoin, samoin eineksiä.
Kunnon ruoka maksaa, se on fakta.
Onneksi tuossa nyt ei mikään ole peruuttamattomasti pilalla vaan perhe pystyy vielä halutessaan omaksumaan terveelliset ruokailutottumukset. Lasten kuullen ei ikinä kannata sanoa mistään ruuasta hyi. Oppivat nopeasti vanhempia jäljittelemään. Ihan sama, mistä sinä tykkäät tai et tykkää, anna lapselle mahdollisuus maistaa avoimesti ja uteliaasti kaikkea. Ennakkoluulot eivät ole synnynnäisiä vaan opittuja ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huima summa!
Meillä menee 5 henkisessä urheilevien teinien perheessä n. 550€/kk, vauva vielä rintamaidolla.
Ahhahhaa, tämä on jo aika paksua. 😂😂😂 Meillä on oikeasti 3 urheilevaa teiniä ja ruokaan menee yli tuplasti enemmän.
100€/kk ei kasvavaa urheilevaa teiniä ruokita, se on fakta.Oletko samanlainen kuin tuon perheen äiti että ostaa vaan einestä ja vanukasta, jos kerran rahaa menee noin paljon? Ei siinä mitään jos haluaa ja pystyy ostamaan kallista, mutta typerää väittää että halvemmalla ei pääse kun kyse taitaa olla vain siitä että itse et osaa.
En katsonut ko. ohjelmaa joten en tiedä mitä heillä syödään. Meillä syödään paljon ja monipuolisesti eri kasviksia, laadukasta lihaa/kalaa/kalaa, munia, ruisleipää, maitotuotteita jne. Vanukkaita hyvin harvoin, samoin eineksiä.
No mutta sittenhän se on helppo arvostella muita, kun ei tiedä mistään mitään.
Viinakyttä kirjoitti:
Huomasko joku ne viinat siel jääkaapissa! Taitaa alko maistua rouvalle?
Ohos, en huomannutkaan. Oliko ihan tiukkaa viinaa vai jotain siidereitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lasten hankintaan jotain tolkkua pitäisi olla. Parikymppisellä kaks lasta joille sitten syötetään vanukkaita ja irvistellään itse sipulille..
Jospa Aihisen pitäisi alkaa vierailla perheissä jo lapsen odotus vaiheessa. Tai neuvolassa voisi korostaa ravinnon merkitystä, kuuluuko ravitsemusterapeutti enää ollenkaan neuvolan henkilökuntaan? Tietämättömyyttä ja osaamattomuutta tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lasten hankintaan jotain tolkkua pitäisi olla. Parikymppisellä kaks lasta joille sitten syötetään vanukkaita ja irvistellään itse sipulille..
Lapsethan ihailevat vanhempiaan ja omaksuvat heiltä nopeasti erilaiia tapoja ihan huomaamatta. Kun äiti irvistelee ja hyihyttelee ruualle, lapsi pitää sitä ihan normaalina käytäntönä ruokailun yhteydessä. Puhumattakaan siitä, että äiti ilmoittaa pelkäävänsä milloin mitäkin, kuten nyt sipulia ja avokadoa jne. Miltä se mahtaa lapsesta tuntua, kun äiti kailottaa pelkäävänsä, rohkaiseeko maistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailijatko kirjoitti:
Fbkirppareilla mimmi myy vaatteita paljon ja oon huomannu et ostaa vain uutta eikä ollenkaan käytettyä ja siis vanukaslaatikko omg!!
Mitähän mä teen väärin, kun mun rahat ei riitä, ei eineksiin eikä oikein lastenvaatteisiinkaan. Tai no just ja just yksiin kunnollisiin mut ei jatkuvaan shoppailuun. Ei toi hänen bloginsakaan vaikuttanut sellaiselta, että siitäkään ylimääräisiä voisi ansaita.
Linkki blogiin? Mistä bloggaa, ei ainkaan ruoanlaitosta kai.
Mun mielestä se mies oli jotenkin symppis ja vaikutti fiksulta. Tuli jotenkin sellainen vaikutelma että tuo nainen oli tukahduttanut miehensä ilon ja sellaisen innostuksen :D Toivottavasti ei näin ole oikeasti.
Mä en ymmärrä että miksi ihmeessä mua ärsyttää ihan hirveästi tuollainen, että aikuinen ihminen nyrpistelee nenäänsä ruualle. Ja vielä jollekin sellaiselle kuin sipuli. Ymmärrän että joku 5-vuotias voi vähän nyrpistellä, mutta aikuinen ihminen, voi luoja että mua ärsyttää :D En kestä yhtään sellaista "joo minä syön vain jauhelihaa, makaronia ja maitoa, yök sipuli ja kananmuna".
Miten noi saa 800e/kk menemään ruokiin? Siis jos ne osti vanukkaita, jauhelihaa ja maitoa? Vai mitä hittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailijatko kirjoitti:
Fbkirppareilla mimmi myy vaatteita paljon ja oon huomannu et ostaa vain uutta eikä ollenkaan käytettyä ja siis vanukaslaatikko omg!!
Mitähän mä teen väärin, kun mun rahat ei riitä, ei eineksiin eikä oikein lastenvaatteisiinkaan. Tai no just ja just yksiin kunnollisiin mut ei jatkuvaan shoppailuun. Ei toi hänen bloginsakaan vaikuttanut sellaiselta, että siitäkään ylimääräisiä voisi ansaita.
Linkki blogiin? Mistä bloggaa, ei ainkaan ruoanlaitosta kai.
http://secretlifeanytime.blogspot.fi/
Enemmän se on lasten merkkivaatteiden esittelyä ja ostospaikkojen luettelointia tyyliin käytiin stockan lelukaupassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Miten noi saa 800e/kk menemään ruokiin? Siis jos ne osti vanukkaita, jauhelihaa ja maitoa? Vai mitä hittoa.
Valmiseineksiä, hodareita yms, pakasteaterioita ja sen sellaista. Onhan noi vanukkaat aika arvokkaita, kertoi mm. että 2 kertaa viikossa täyttää jääkaapin laatikon.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se mies oli jotenkin symppis ja vaikutti fiksulta. Tuli jotenkin sellainen vaikutelma että tuo nainen oli tukahduttanut miehensä ilon ja sellaisen innostuksen :D Toivottavasti ei näin ole oikeasti.
Mä en ymmärrä että miksi ihmeessä mua ärsyttää ihan hirveästi tuollainen, että aikuinen ihminen nyrpistelee nenäänsä ruualle. Ja vielä jollekin sellaiselle kuin sipuli. Ymmärrän että joku 5-vuotias voi vähän nyrpistellä, mutta aikuinen ihminen, voi luoja että mua ärsyttää :D En kestä yhtään sellaista "joo minä syön vain jauhelihaa, makaronia ja maitoa, yök sipuli ja kananmuna".
Kyllä pikkuisen säälitti kun mies alussa luetteli, mitä heillä syödään: pastaa, pastaa, pastaa. Toivoisin joskus että olisi ihan vaikka perunaa ja kastiketta.... Voi poloista, ei saa edes perunaa kotonaan työpäivän jälkeen haettuaan lapsen tarhasta.
Mitä tällä otsikon "stereotypinen perhe"-ilmaisulla tarkoitetaan tässä tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pikkuisen säälitti kun mies alussa luetteli, mitä heillä syödään: pastaa, pastaa, pastaa. Toivoisin joskus että olisi ihan vaikka perunaa ja kastiketta.... Voi poloista, ei saa edes perunaa kotonaan työpäivän jälkeen haettuaan lapsen tarhasta.
No nii-i! Voi että, kyllä minä parit perunat hänelle keittäisin mielelläni.
Miten voi mies olla fiksu ja kiva jos sen sydämen valittu on kaikin puolin huonoksi tuomiottu tuhlaavainen huono äiti?
Eiköhän mene kuulkaa niin että siinä on vakka kantensa valinnut.
Nääh, ottaisi nuo tyhmät korut pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huima summa!
Juu eihän ruoka halpaa ole, mutta kerroit aiemmin, että teillä menee "yli tuplasti" enemmän kuin edellisellä kirjoittajalla kuukaudessa ruokaan rahaa eli yli 1100€/kk(!) Hienoa, että syötte terveellisesti, mutta meillä myös 5-henkinen perhe ja tuo summa kuulostaa ihan järjettömältä. Tiedä sitten, ostatteko enemmän sitä laadukasta lihaa jne, meillä kun syödään kasvispainotteisesti. Maitotuotteita menee vähän, leivontaan käytän kermaviiliä ja jonkun verran menee maustamatonta jogurttia ja rahkaa marjojen tms. kera. Plus juusto, rakastan sitä :D Viimeksi kauppalasku oli 56€ Lidlissä ja sillä sai neljä kassillista niitä kasviksia/ hedelmiä/ munia/ kanaa jne. Syödään myös vaaleaa leipää jonka leivon itse enkä näe siinä mitään pahaa. Porkkanasämpylät <3