Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAAPPAUS KEITTIÖSSÄ - Koivukylä, Vantaa stereotypinen perhe

EI EINEKSILLE!!!!
19.03.2018 |

Nuori pari, 2 pientä tyttöä. Äiti ei juurikaan ruokaa laittele. Lapset elää eineksillä ja vanukkailla. Saavat ruokaan menemään 800 euroa / kk. MUTTA eniten ihmettelen ja häiritsee, miksi tuo äiti-ihminen hihittää ja kikattaa koko ajan kaikelle. Tällaisiako nuoret äidit nykyisin ovat?!

Kommentit (215)

Vierailija
81/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä otsikon "stereotypinen perhe"-ilmaisulla tarkoitetaan tässä tapauksessa?

Yleistyksiä ja yksinkertaistettuja stereotypioita lukee palstalta päivittäin. Ei kovin sherlocki tarvitse olla että keksii mihin viitataan.

Vierailija
82/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei elä luotolla. Nimittäin ei ole varaa ostaa vaatteita tuohon malliin, jos molemmat ei ole töissä. Jo itkettää toppahaalarin ja kenkien hankintakin joka vuosi, saatika jos niihin tulee reikä kesken talven tai vetoketju hajoaa. Sitä paitsi kannattaisi hyödyntää, että nuorempi saa esikoisen vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää tuollaista laiskuutta. Rahaa uppoaa meilläkin ruokaan kun kaiken pitää olla maidotonta ja viljatonta ja arvostan tuoreita, laadukkaita raaka-aineita. Ruoan osuus kauppalaskusta on n. 600€/kk. 1 aikuinen ja kaksi lasta.

Jos mulla työssäkäyvänä yksinhuoltajana on aikaa kokata perheelleni päivittäin ruokaa, sen lisäksi että hoidan kaikki muutkin kotityöt itsekseni ja ihan itse haen naperot tarhasta ja vietän heidän kanssa aikaa myös, niin luulisi että hänellä on aikaa yhden lapsen kanssa edes yrittää kokkaamista kun toinen on tarhassa.

Vierailija
84/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huima summa!

Meillä menee 5 henkisessä urheilevien teinien perheessä n. 550€/kk, vauva vielä rintamaidolla.

Itse olen jo yli 3kymppinen, en hihitä enkä kikata lauseeni päätteeksi.

Ahhahhaa, tämä on jo aika paksua. 😂😂😂 Meillä on oikeasti 3 urheilevaa teiniä ja ruokaan menee yli tuplasti enemmän.

100€/kk ei kasvavaa urheilevaa teiniä ruokita, se on fakta.

Oletko samanlainen kuin tuon perheen äiti että ostaa vaan einestä ja vanukasta, jos kerran rahaa menee noin paljon? Ei siinä mitään jos haluaa ja pystyy ostamaan kallista, mutta typerää väittää että halvemmalla ei pääse kun kyse taitaa olla vain siitä että itse et osaa.

En katsonut ko. ohjelmaa joten en tiedä mitä heillä syödään. Meillä syödään paljon ja monipuolisesti eri kasviksia, laadukasta lihaa/kalaa/kalaa, munia, ruisleipää, maitotuotteita jne. Vanukkaita hyvin harvoin, samoin eineksiä.

Kunnon ruoka maksaa, se on fakta.

Kunnon ruoka ei paljon maksa. Jos luulet, että terveellinen ja kunnollinen ruoka=kallis, olet totaalisesti hakoteillä terveellisyydestä :)

Vierailija
85/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä naisen puolelta täydellistä laiskuutta ettei saa tehtyä perheelleen edes ruokaa, vaikka on päivät kotona. Hyh.

Toiset saa sen ruoan tehtyä vaikka käyvät töissä. Tuskinpa Sipilä tarkoitti synnytystalkoilla tälläsiä laiskimuksia. Koska sitten lapsista tulee yhtä avuttomia.

Vierailija
86/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mies oli pienestä onnellinen. Jee, perunaa 😁 ihana.

Vierailija
87/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huima summa!

Meillä menee 5 henkisessä urheilevien teinien perheessä n. 550€/kk, vauva vielä rintamaidolla.

Itse olen jo yli 3kymppinen, en hihitä enkä kikata lauseeni päätteeksi.

Ahhahhaa, tämä on jo aika paksua. 😂😂😂 Meillä on oikeasti 3 urheilevaa teiniä ja ruokaan menee yli tuplasti enemmän.

100€/kk ei kasvavaa urheilevaa teiniä ruokita, se on fakta.

Oletko samanlainen kuin tuon perheen äiti että ostaa vaan einestä ja vanukasta, jos kerran rahaa menee noin paljon? Ei siinä mitään jos haluaa ja pystyy ostamaan kallista, mutta typerää väittää että halvemmalla ei pääse kun kyse taitaa olla vain siitä että itse et osaa.

En katsonut ko. ohjelmaa joten en tiedä mitä heillä syödään. Meillä syödään paljon ja monipuolisesti eri kasviksia, laadukasta lihaa/kalaa/kalaa, munia, ruisleipää, maitotuotteita jne. Vanukkaita hyvin harvoin, samoin eineksiä.

Kunnon ruoka maksaa, se on fakta.

Juu eihän ruoka halpaa ole, mutta kerroit aiemmin, että teillä menee "yli tuplasti" enemmän kuin edellisellä kirjoittajalla kuukaudessa ruokaan rahaa eli yli 1100€/kk(!) Hienoa, että syötte terveellisesti, mutta meillä myös 5-henkinen perhe ja tuo summa kuulostaa ihan järjettömältä. Tiedä sitten, ostatteko enemmän sitä laadukasta lihaa jne, meillä kun syödään kasvispainotteisesti. Maitotuotteita menee vähän, leivontaan käytän kermaviiliä ja jonkun verran menee maustamatonta jogurttia ja rahkaa marjojen tms. kera. Plus juusto, rakastan sitä :D Viimeksi kauppalasku oli 56€ Lidlissä ja sillä sai neljä kassillista niitä kasviksia/ hedelmiä/ munia/ kanaa jne. Syödään myös vaaleaa leipää jonka leivon itse enkä näe siinä mitään pahaa. Porkkanasämpylät <3

Oo, itsetehty leipä ja sämpylät on ihan parhaita. Täytyykin taas alkaa yrittää, jauhopeukaloa en omista :D  Kyllähän joillain tonnikalapihveillä tai wagyu lihalla saa ruokakassin hintaa nostatettua, mutta ei ne meillä ainakaan normi arkiruokaa ole. Kasvispainotteista ja edullista lihaa/kalaa meilläkin hankitaan. Ja ostopaikka ratkaisee myös vuoden mittaan paljon.

Vierailija
88/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lapsellisen oloinen toi nainen..

Vierailija
89/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiselle miehelle laittaisin joka päivä hyvän aterian kun palaa töistä kotiin.

Jos siis olisin kotona niinkuin tuo nainen. Mitä muuta sitä on kuin aikaa... opettelisin kokkaamaan jos en osaisi.

Vähän voisi edes yrittää panostaa eikä vaan todeta että ”olen laiska.”

Mutta kaikenkaikkiaan kuitenkin mukavan oloinen sopusuhtainen pariskunta jotka kuitenkin haluavat muutosta! Hienoa!

Ja sitten koko perhe vielä yhdessä liikkumaan niin saavat vähän punaa poskille.

Vierailija
90/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voi olla noin uusavuton nainen. Kyllä lapsuudenkodissakin pitäisi ruoanlaittoa oppia, samaten koulussa kotitaloustunnilla. Aktiivisuutta kehiin. Ruoanlaittoa on helppo opetella. Ei  haittaa, jos joskus menee pieleen. Tekemällä oppii. 

Jos kukaan ei opeta niin ei sitä luonnostaan osaa, koska on nainen. Minun äitini keskittyi alkoholiin ja minä opin vain siivoamaan oksennusta ja pärjäämään vähällä ruualla.

Vierailija
91/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaiselle miehelle laittaisin joka päivä hyvän aterian kun palaa töistä kotiin.

Jos siis olisin kotona niinkuin tuo nainen. Mitä muuta sitä on kuin aikaa... opettelisin kokkaamaan jos en osaisi.

Mutta kaikenkaikkiaan kuitenkin mukavan oloinen sopusuhtainen pariskunta jotka kuitenkin haluavat muutosta! Hienoa!

Ruuanlaitto voi olla mukavaa yhteistä puuhaa. Lapset voi ottaa siihen mukaan, oppivat samalla. Ainakin kaikki valmistelut, pilkkomiset yms voi tehdä päivällä valmiiksi jos ei kaikkea muka ehdi, saa sitten illalla nopeammin ruuan pöytään.

Vierailija
92/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies tekee ruokaa kun tulee töistä. Ei se ole naisten hommaa. Tai Kape olisi Kirsi, joka opettaisi näille ruuanlaittoa.

Vierailija
93/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies tekee ruokaa kun tulee töistä. Ei se ole naisten hommaa. Tai Kape olisi Kirsi, joka opettaisi näille ruuanlaittoa.

Ja sä istut koko päivän kotona selailemassa nettikirppareita?

Ei ole sukupuolesta kiinni ollenkaan tuo ruuanlaitto homma vaan siitä että naie  päivän kotona, mies töissä ja mies vielä haki toisen lapsen päiväkodistakin. Mieshän tuossa vaikutti parempi ruuanlaittaja olevankin vaan onko ihan reilua sekään että joutuu kaiken tekemään yksin.

Vierailija
94/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapehan opettaa ruoanlaittoa sille, joka on kotona. Olihan ihan pari jaksoa sitten koti-isä ja vaimo töissä. Ei kannata kaikesta vääntää sukupuoliriitaa vaan ottaa kokonaisuus huomioon. Kyllä niitä hommia jotenkin pitäisi jakaa perheessä, ei kuormittaa vain yhtä kaikella.

Vierailija
95/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Kikkakin koettaisi saada sen kotona löhöilevän mutsin kiinnostumaan lastensa ruokkimisesta terveellisesti. 

Vierailija
96/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinakyttä kirjoitti:

Huomasko joku ne viinat siel jääkaapissa! Taitaa alko maistua rouvalle?

Ohos, en huomannutkaan. Oliko ihan tiukkaa viinaa vai jotain siidereitä.

Mies on varmaam absolutisti, rouva alkoholisti. Vauvapalstan feministit haukkuvat kilvan naisia.

Vierailija
97/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tossukka tuo mies oli ?! En ymmärrä, olis sanonu muijalleen että perunat kiehumaan ja soosit pöytään kun tulen töistä! Lapsellisia kumpikin, sekä tämä hihittäjä nainen että tossukka mies. Oli kyllä säälittävää kun mies ihan täpinöissään jo siinä vaiheessa kun sai maistaa perunaa, sipulia jne ;) heh, voi luoja millaisia ihmisiä. Eikö mies olisi osannut itselleen perunoita keitellä jos tämä nainen ei jaksanut/viitsinyt?! 

Vierailija
98/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että jos lapsia on valmis hankkimaan, on silloin myös velvoitettu opettelemaan ruoan laittoa. Ei sitä heti tarvitse osata. Mutta hitto vie, tänä päivänä kun joka paikka on täynnä ohjeita, neuvoja ja videoita, niin ei voi muuta sanoa kuin että on omaa laiskuutta, jos ei kykene muuta tekemään kuin makaroonimössöä ja ostamaan vanukkaita. Tosin tuossa perheessä ne einekset olivat varmasti terveellisimpiä kun vertaa sitä suolan määrää minkä se nainen laittoi ruokaan.

Kyllä hävettäisi, jos olisin tuo nainen. Se ei ole mikään ylpeilemisen aihe, jos ei osaa laittaa ruokaa eikä edes viitsi opetella. "Hihhih".

Vierailija
99/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos lapsia on valmis hankkimaan, on silloin myös velvoitettu opettelemaan ruoan laittoa. Ei sitä heti tarvitse osata. Mutta hitto vie, tänä päivänä kun joka paikka on täynnä ohjeita, neuvoja ja videoita, niin ei voi muuta sanoa kuin että on omaa laiskuutta, jos ei kykene muuta tekemään kuin makaroonimössöä ja ostamaan vanukkaita. Tosin tuossa perheessä ne einekset olivat varmasti terveellisimpiä kun vertaa sitä suolan määrää minkä se nainen laittoi ruokaan.

Kyllä hävettäisi, jos olisin tuo nainen. Se ei ole mikään ylpeilemisen aihe, jos ei osaa laittaa ruokaa eikä edes viitsi opetella. "Hihhih".

No juuri sen vuoksihan tämä pari on ohjelmaan valittu, että on saatu mielenkiintoista ja vöhön normaalista poikkeavaa sisältlä ihmisille kommentoitavaksi ja kauhisteltavaksi.

Mitäpä se Kape opettaisi pariskunnalle, jolla on jo ruoanlaitto ja jörkevä ruokatalous kaikin puolin hallussa.

Eli hyvin ovat junailleet, kun mekin täällä nyt kommentoimme ja varmaan katsomme kaikki innolla seuraavan jaksonkin 😉

Vierailija
100/215 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tossukka tuo mies oli ?! En ymmärrä, olis sanonu muijalleen että perunat kiehumaan ja soosit pöytään kun tulen töistä! Lapsellisia kumpikin, sekä tämä hihittäjä nainen että tossukka mies. Oli kyllä säälittävää kun mies ihan täpinöissään jo siinä vaiheessa kun sai maistaa perunaa, sipulia jne ;) heh, voi luoja millaisia ihmisiä. Eikö mies olisi osannut itselleen perunoita keitellä jos tämä nainen ei jaksanut/viitsinyt?! 

Se tossukka on kuitenkin ainoa joka käy töissä ja elättää perheen. kuskaa myös lapsen päiväkotiin ja takaisin ja  mitä kuulin niin myös ainoa joka ulkoiluttaa lapsia, etenkin talvisin. Äiti istuu netissä surffaillen sisällä koko päivän. Sama tossukka kuulemma siivoaakin kotona, koska vaimo ei jaksa.

Kyllä mä tuollaisen tossukan ottaisin ja keittäisin sille ne perunat, jopa pitäisin itsestään selvyytenä, että teen ruoan valmiiksi ja siivoilen kotia päivän mittaan.  Eihän se niin voi toimia, että toinen on täysin vapaamatkustaja suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme