Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se pelkästään hyvä asia, kun ei jaksa stressata toisten (tuntemattomien) asioita?

Vierailija
19.03.2018 |

Mä oon monesti täälläkin kehottanut ihmisiä olemaan välittämättä toisten šokkivärjätyistä hiuksista, rumista sisustuksista, vääranlaisesta vaatemausta, jonkun ärsyttävästä puhetavasta tai kaupassa riekkuvista lapsista. Mua tuollaiset asiat eivät rassaa, eivätkä ne herätä niin paljon intohimoja, että haluaisin niihin ottaa kantaa. Mutta olen tässä myös miettinyt, että voiko tällainen elämänasenne olla myös hieman flegmaattinen? Mitä olette mieltä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe tuossa mitään huonoakaan.

No en mäkään tavallaan näe. En ärsyynny muiden ihmisten tekemisistä juurikaan, ellei nyt tehdä jotain oikeasti haitallista, vaarallista tai sellaista, että jätetään muut ihmiset totaalisen huomiotta. Mutta samalla olen miettinyt, onko tässä osittain kyse jonkinlaisesta passiivisuudesta.

Ap

Mukavuudenhalua.

Niin, voi olla sitäkin. Toisaalta, en järjellä pysty keksimään syitä, esim. jonkun tukan väristä pahastumiseen. Toisaalta olen tyytyväinen, etten pöyristy kaikesta, toisaalta mietin, puuttuuko mun päästä joku vipstaaki, kun en näe sitä, mitä moni muu näkee.

Ap

Järkevä oot, keskityt olleelliseen etkä hötkyile turhuuksista jotka eivät kuulu siulle tai joihi et voi vaikuttaa. Savossa siua sanottais tolkun immeiseks. Elä muutu, oot hyvä tuommosena, siussa ei oo mittää vikkaa. Tarjoisin kahvit jos voisin.

Vierailija
22/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua "Estoanian" uppoominen ei liikuttanut yhtään. Vieraita ulkomaalasia matkustamassa vieraasta maasta toiseen vieraaseen maahan vieraassa maassa rakennetulla ja vierasmaalaisen varustamon puaatilla. Immeiset järkytty kun merellä hukuttiin ja vieraat pohjaeläimet söi ruumiit. Ei mun asia,vika tai ongelma. Samana torstai-iltana töllössä ois ollu katastrofileffa laivan haaksirikosta kaupallisella kanavalla, ja se tietty peruutettiin poliittisen korrektiude vuoks. Huvitti. Ja välimereen hukkuvat valepakolaiset - nou interesting. Mä keskityn omiin asioihin enkä häirihe ketää.

Mä kyllä tunnen paljon empatiaa muita kohtaa, välillä liikaakin. Just katsoin areenasta Stalin-dokumenttia, jossa Moskovan halki marssitettiin järjettömän suurta kolonnaa saksalaisia sotavankeja. Oikein itku tuli, kun tiesin, ettei tuosta kymmenien tuhansien nuorten miesten joukosta kukaan palannut kotiinsa.

Ap

Oot ihan kuin mä. Näistä sotavangeista suurin osa palasi Saksaan, tosin ei välttämättä mieluisalle miehitysvyöhykkeelle, mutta Saksaan kuitenkin. Osa jo 40-luvun lopulla, viimeset 1953 kun Stalin oli kuollunna. Ei niillä kyllä kivaa siellä Siperiassa ollut, ja monikin kuoli siellä, mutta suurin osa palasi Saksaan (tosin DDR: ään) mutta kuitenkin.

Miten mä muistin, että ne eivät päässeet enää koskaan kotiin... Olen kuitenkin paljon noista vankileireistä lukenut! No, sivujuonteena.

Ap

"

A total of 2.8 million German Wehrmacht personnel were held as POWs by the Soviet Union at the end of the war, according to Soviet records. A large number of German POWs had been released by the end of 1946, when the Soviet Union held fewer POWs than the United Kingdom and France between them. With the creation of a pro-Soviet German state in the Soviet occupation zone of Germany – the German Democratic Republic – in October 1949, all but 85,000 POWs had been released and repatriated. Most of those still held had been convicted as war criminals and many sentenced to long terms in forced labor camps – usually 25 years. It was not until 1956 that the last of these Kriegsverurteilte ('war convicts') were repatriated, following the intervention of West German Chancellor Konrad Adenauer in Moscow.[8][9]

According to Richard Overy, 356,000 out of 2,880,000 German prisoners of war died in Soviet POW camps.[10] The figures cited by Overy are based on Russian sources.[11] The Soviet era sources are disputed by historians in the west who estimate 3.0 million German POWs were taken by the USSR and up to 1.0 million died in Soviet captivity.[5] Waitman Wade Beorn, maintains that 35,8% of German POWs died in Soviet custody,[12] which is supported by other academic works.[13][14]"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä auttaa kun viisastuu eikä ole enää niin kauhean mustavalkoinen ja vahva mielipiteissään :) Sitä on jo nähnyt kaikenlaista, että ei pienistä asioista viitsi hätkähtää. Osaa suhteuttaa asioita. 

Vierailija
24/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muakaan kiinnosta tuollaiset asiat. Välillä kaverit saattaa yhtäkkiä kommentoida jonkun tuntemattoman ohikulkijan tekemisiä/ olemusta, joita itse en ole edes huomannut. esim. Jos joku piri pirjo näyttää ihan piri pirjolta, niin mitä sitten. Semmosia ne piri pirjot on, ja niitä on joka paikassa. Ei liity muhun mitenkään.

No jos pirjo käyttää piriä niin kyllä siitä kannattaa huolestua.

Vierailija
25/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa piriä.

Vierailija
26/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko piri sama kuin amfetamiini?

Vierailija
27/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun jaksaisitte olla välittämättä näin mammapalstan femakkojen uhriutumisesta, niin hyvä tulisi.

Ai välittämättä sivistyneisyydestä? Sori, ei pysty vajoamaan niin alas vaikka yrittäisikin. Ja ap, ei ole huono tuo sun juttus, päinvastoin!

Vierailija
28/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ulkonäön ja tekemisten ruotiminen on ihan eri asia kun aidosti huolissaan oleminen heikossa asemassa olevista tms. Vetäkää niitä aineita vähän vähemmän niin tajuatte. Välinpitämättömyys ei tee ihmisestä "rentoa tyyppiä"