Onko se pelkästään hyvä asia, kun ei jaksa stressata toisten (tuntemattomien) asioita?
Mä oon monesti täälläkin kehottanut ihmisiä olemaan välittämättä toisten šokkivärjätyistä hiuksista, rumista sisustuksista, vääranlaisesta vaatemausta, jonkun ärsyttävästä puhetavasta tai kaupassa riekkuvista lapsista. Mua tuollaiset asiat eivät rassaa, eivätkä ne herätä niin paljon intohimoja, että haluaisin niihin ottaa kantaa. Mutta olen tässä myös miettinyt, että voiko tällainen elämänasenne olla myös hieman flegmaattinen? Mitä olette mieltä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En näe tuossa mitään huonoakaan.
No en mäkään tavallaan näe. En ärsyynny muiden ihmisten tekemisistä juurikaan, ellei nyt tehdä jotain oikeasti haitallista, vaarallista tai sellaista, että jätetään muut ihmiset totaalisen huomiotta. Mutta samalla olen miettinyt, onko tässä osittain kyse jonkinlaisesta passiivisuudesta.
Ap
Selvennän: tuntuu välillä, että toiset suhtautuvat hirveän kiihkeästi toisten ihmisten tekemisiin, sekä oikeassa elämässä että etenkin täällä, keskustelupalstalla. Mietin, onko tässä nyt jotain, mitä en hiffaa.
Ap
Joo, mä oon vähän tommonen. Just kuvaava toi flegu.
Ei se ole flegmaattisuutta vaan liberaalia asennetta:
- Kun et mitään pahaa tee, voit olla juuri niin kuin haluat - ja minä voin myös.
Kyllä mä sitten läheisten asioista saatan huolehtia (esim. nyt huolettaa ystäväni, joka on raskaana ja jolla on hb tosi alhaalla – en kuitenkaan hänelle sano, että olen huolissani) ja yhteiskunnallisista asioista saatan vauhkota välillä tosi kiihkeästikin (yleensä vain tosi hyville tutuille). Mutta kun mulla on usein vähän flegmaattinen olo, sellaista kestoväsymystä ja kärsin myös anemiasta, mietin, olenko hieman turhan välinpitämätön kaikesta.
Ap
Ei ole. Ihan turhaa ottaa mahahaavaa kenenkään violetista tukasta.
Mua "Estoanian" uppoominen ei liikuttanut yhtään. Vieraita ulkomaalasia matkustamassa vieraasta maasta toiseen vieraaseen maahan vieraassa maassa rakennetulla ja vierasmaalaisen varustamon puaatilla. Immeiset järkytty kun merellä hukuttiin ja vieraat pohjaeläimet söi ruumiit. Ei mun asia,vika tai ongelma. Samana torstai-iltana töllössä ois ollu katastrofileffa laivan haaksirikosta kaupallisella kanavalla, ja se tietty peruutettiin poliittisen korrektiude vuoks. Huvitti. Ja välimereen hukkuvat valepakolaiset - nou interesting. Mä keskityn omiin asioihin enkä häirihe ketää.
mua sisällissodat ja karkulaiset ei hetkauta yhtään, niiden oma vika.
Mielestäni kertoo tyytyväisyydestä omaan elämään kun ei tarvitse muiden asioita pyörittää päässään
Vierailija kirjoitti:
Mua "Estoanian" uppoominen ei liikuttanut yhtään. Vieraita ulkomaalasia matkustamassa vieraasta maasta toiseen vieraaseen maahan vieraassa maassa rakennetulla ja vierasmaalaisen varustamon puaatilla. Immeiset järkytty kun merellä hukuttiin ja vieraat pohjaeläimet söi ruumiit. Ei mun asia,vika tai ongelma. Samana torstai-iltana töllössä ois ollu katastrofileffa laivan haaksirikosta kaupallisella kanavalla, ja se tietty peruutettiin poliittisen korrektiude vuoks. Huvitti. Ja välimereen hukkuvat valepakolaiset - nou interesting. Mä keskityn omiin asioihin enkä häirihe ketää.
Mä kyllä tunnen paljon empatiaa muita kohtaa, välillä liikaakin. Just katsoin areenasta Stalin-dokumenttia, jossa Moskovan halki marssitettiin järjettömän suurta kolonnaa saksalaisia sotavankeja. Oikein itku tuli, kun tiesin, ettei tuosta kymmenien tuhansien nuorten miesten joukosta kukaan palannut kotiinsa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mäkään tavallaan näe. En ärsyynny muiden ihmisten tekemisistä juurikaan, ellei nyt tehdä jotain oikeasti haitallista, vaarallista tai sellaista, että jätetään muut ihmiset totaalisen huomiotta. Mutta samalla olen miettinyt, onko tässä osittain kyse jonkinlaisesta passiivisuudesta.
Ap
Mukavuudenhalua.
Vielä kun jaksaisitte olla välittämättä näin mammapalstan femakkojen uhriutumisesta, niin hyvä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mukavuudenhalua.
Niin, voi olla sitäkin. Toisaalta, en järjellä pysty keksimään syitä, esim. jonkun tukan väristä pahastumiseen. Toisaalta olen tyytyväinen, etten pöyristy kaikesta, toisaalta mietin, puuttuuko mun päästä joku vipstaaki, kun en näe sitä, mitä moni muu näkee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun jaksaisitte olla välittämättä näin mammapalstan femakkojen uhriutumisesta, niin hyvä tulisi.
Tämän viestin perusteella sanoisin, että sulla on tämä kuvaamasi ongelma.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä tunnen paljon empatiaa muita kohtaa, välillä liikaakin. Just katsoin areenasta Stalin-dokumenttia, jossa Moskovan halki marssitettiin järjettömän suurta kolonnaa saksalaisia sotavankeja. Oikein itku tuli, kun tiesin, ettei tuosta kymmenien tuhansien nuorten miesten joukosta kukaan palannut kotiinsa.
Ap
Oot ihan kuin mä. Näistä sotavangeista suurin osa palasi Saksaan, tosin ei välttämättä mieluisalle miehitysvyöhykkeelle, mutta Saksaan kuitenkin. Osa jo 40-luvun lopulla, viimeset 1953 kun Stalin oli kuollunna. Ei niillä kyllä kivaa siellä Siperiassa ollut, ja monikin kuoli siellä, mutta suurin osa palasi Saksaan (tosin DDR: ään) mutta kuitenkin.
Ei muakaan kiinnosta tuollaiset asiat. Välillä kaverit saattaa yhtäkkiä kommentoida jonkun tuntemattoman ohikulkijan tekemisiä/ olemusta, joita itse en ole edes huomannut. esim. Jos joku piri pirjo näyttää ihan piri pirjolta, niin mitä sitten. Semmosia ne piri pirjot on, ja niitä on joka paikassa. Ei liity muhun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oot ihan kuin mä. Näistä sotavangeista suurin osa palasi Saksaan, tosin ei välttämättä mieluisalle miehitysvyöhykkeelle, mutta Saksaan kuitenkin. Osa jo 40-luvun lopulla, viimeset 1953 kun Stalin oli kuollunna. Ei niillä kyllä kivaa siellä Siperiassa ollut, ja monikin kuoli siellä, mutta suurin osa palasi Saksaan (tosin DDR: ään) mutta kuitenkin.
Miten mä muistin, että ne eivät päässeet enää koskaan kotiin... Olen kuitenkin paljon noista vankileireistä lukenut! No, sivujuonteena.
Ap
Olisipa tällaisia ihmisiä enemmän. Palstalla enemmistö tuntuu olevan niitä jotka naureskelevat muiden valinnoille. Haukutaan jopa provoksi jos erehtyy sanomaan, että pitää kotitöiden tekemisestä. Väitetään kaikkien vihaavan kotitöitä niin paljon, että ne väkisin jaetaan tasan puolison kanssa.