Työkaverini on intohimoinen barokin kuuntelija. Meillä on yhteinen huone ja MINÄ VIHAAN BAROKKIA!
Tulin taloon puoli vuotta sitten, enkä nyt tietenkään ensi töikseni halunnut alkaa valittaa musiikin kuuntelusta. Musiikin kuunteleminen ei sinänsä haittaa, päinvastoin. Kuuntelisin tosi mielelläni vaikka klassista musiikkia, mutta mieluiten kevyttä - ihan vaikka bluesia, soulia, countryä, suomalainen iskelmäkin menisi. Voisin kuunnella kansanmusiikkia, swingiä, joululauluja, maailmanmusiikkia (siis jotain kenialaista tai kiinalaista yms.), sambaa.. Ihan mitä vaan! Olen mielestäni tosi kaikkiruokainen, eikä mikään musiikki häiritse. PAITSI BAROKKI!
En kestä sitä sekuntiakaan enää. Miten kukaan voi intoutua kuuntelemaan sitä? Jotain cembaloa päivät pitkät, nokkahuilua ja luuttua - yök. Ja se laulaminen on myös vastenmielistä. Ei vibraattoa, sellaista munkkinunnaölinää.
Miten sanon tämän asian jotenkin nätimmin? Helmikuussa yritin kovasti, että vaihtaisi edes klassiseen, pari sataa vuotta myöhempään, mutta ei. Ei innostu mistään Mozartista tai Sibeliuksesta.
Kohta vaihdan työpaikkaa barokin takia.
Kommentit (25)
Hei ap, sulla taitaa todellakin olla ongelma barokin kanssa. Olet tainnut aiemmin hermostua naapurisi barokin kuunteluun? Oletko joutunut muuttamaan?
https://www.vauva.fi/keskustelu/2484460/rakas_naapurini_ma_vihaan_barok…
Siis sinähän olet oikein kovan luokan barokin vihaaja. Löysin tällaisenkin ketjun ylläolevan lisäksi: https://www.vauva.fi/keskustelu/3410407/ketju/aargh_en_kesta_naapurin_b…
Barokkia tai ei niin ihmetyttää nykyaikainen melun pakkosyöttö. Jokaisella pitäisi olla oikeus tehdä työtään rauhassa ilman äänisaastetta. Musiikkia voi/saa/pitää saada kuunnella kuulokkeilla jos se edistää työntekoa mutta toisten ei tarvitse kuunnella sitä. Kamalinta itselleni on paskat radiojuonnot ja novat iänikuisine autiotaloineen ja muine "klassikoineen" taustaäänenä. Ei ikinä maisemakonttoriin tai keskusradiovirastoon.
Kun työskentelin avokonttorissa, työkaveri kuunteli NRJ Energy( jos muistan oikein)kanavaa ja isolla.
Ei saatana ymmärtänyt, vaikka yritin miten rautalangasta vääntää, että kuunnellaan vaikka YLE ykkostä tai Puhetta välillä.
Tai vaikka antaa olla mölytoosan kiinni.
Jos olisin ollut lafkassa kuukaudenkin pidempään, olisin varmasti paiskannut radion lattiaan ja hyppinyt päällä.
Mun mies, joka muuten kuuntelee ihan mitä musaa vaan, ei voi sietää gregoriaanista kirkkolaulua. Että kyllä voi olla ihan vaan yksi genre mitä ei kestä. Mä en kestä näitä joululauluja hevisovituksena, ihan hirveää. Heviä kuuntelen mielelläni ja joululauluja (kun sesonki on) mutta ei yhdessä kitooos...