Työkaverini on intohimoinen barokin kuuntelija. Meillä on yhteinen huone ja MINÄ VIHAAN BAROKKIA!
Tulin taloon puoli vuotta sitten, enkä nyt tietenkään ensi töikseni halunnut alkaa valittaa musiikin kuuntelusta. Musiikin kuunteleminen ei sinänsä haittaa, päinvastoin. Kuuntelisin tosi mielelläni vaikka klassista musiikkia, mutta mieluiten kevyttä - ihan vaikka bluesia, soulia, countryä, suomalainen iskelmäkin menisi. Voisin kuunnella kansanmusiikkia, swingiä, joululauluja, maailmanmusiikkia (siis jotain kenialaista tai kiinalaista yms.), sambaa.. Ihan mitä vaan! Olen mielestäni tosi kaikkiruokainen, eikä mikään musiikki häiritse. PAITSI BAROKKI!
En kestä sitä sekuntiakaan enää. Miten kukaan voi intoutua kuuntelemaan sitä? Jotain cembaloa päivät pitkät, nokkahuilua ja luuttua - yök. Ja se laulaminen on myös vastenmielistä. Ei vibraattoa, sellaista munkkinunnaölinää.
Miten sanon tämän asian jotenkin nätimmin? Helmikuussa yritin kovasti, että vaihtaisi edes klassiseen, pari sataa vuotta myöhempään, mutta ei. Ei innostu mistään Mozartista tai Sibeliuksesta.
Kohta vaihdan työpaikkaa barokin takia.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeet korviin barokin ystävälle! Sillä siitä selvitään.
Ei kuulemma voi käyttää kuulokkeita, kun sitten ei kuule puhelinta..
Kysyin, voitaisiinko vaihtaa tyylilajia toiseen, niin työkaveri sanoi, ettei oikein tykkää kuin barokista. Minä sanoin, ettei musiikin kuuntelu häiritse minua yhtään, mutta välillä voisi olla jotain muutakin. Työkaveri ei ymmärtänyt ja olen liian nössö sanomaan suoraan, että tungen kohta sen barokin sinne minne se kuuluukin.
ap
Nyt kasvat selkärangan ja sanot, että musiikki saa luvan vaihtua johonkin mitä kummatkin saatatte kuunnella tai sitä ei ole ollenkaan. Näin meillä töissä toimitaan, sillä yksi ihminen ei voi soittaa lempimusiikkiaan kuukaudesta toiseen ja muilla vuotaa korvat verta. Yhdessä huoneessa ne soittaa lounaaseen asti ylex:ää ja lounaan jälkeen soi radio rock, noin kumpikaan ei vittuunnu liikaa.
Meillä joskus pauhasi radio suomipopin aamushow täysillä toimistossa, siinä oli järjenlähtö lähellä. Mä sanoin, että nyt vaihtuu kanava tai mä heitän ton toosan ikkunasta pihalle. Sitä sontaa ei kestä kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin, voitaisiinko vaihtaa tyylilajia toiseen, niin työkaveri sanoi, ettei oikein tykkää kuin barokista. Minä sanoin, ettei musiikin kuuntelu häiritse minua yhtään, mutta välillä voisi olla jotain muutakin. Työkaveri ei ymmärtänyt ja olen liian nössö sanomaan suoraan, että tungen kohta sen barokin sinne minne se kuuluukin.
ap
Höpö höpö! Ihan hyvin kuulee puhelimen ja muunkin tarpeettoman. Minulla on lähes aina musiikkia kuulokkeissa kun työskentelen koneella. Silti kuulen hyvin jos esim. kollega kysyy jotakin sermin takaa. En ehkä saa selvää itse kysymyksestä mutta otan luurit pois ja pyydän kysymään uudelleen. Puhelimesta vain soittoääni tarpeeksi kovalle. Ja jos puhelin on kytketty tietokoneeseen, aina parempi. Kuulokkeetkin voi kytkeä siihen ja kuunnella musat koneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No näin HR:nä sanoisin, että joko ottaa käyttöön ne kuulokkeet ja ratkaisee tuon puhelinongelman jotenkin tai sitten menee musa pois kokonaan. Kuulokkeet kiinni kännykkään ja musa sieltä, niin kuulee kyllä sen puhelimenkin.
En ole ikinä tavannut ihmistä, joka on lähes kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta inhoaa syvästi nimenomaan barokkimusiikkia. Tämän on pakko olla joku henkilökemiajuttu.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen ei pidä barokkimusasta?
Minä. Inhoan lähes kaikkea klassista musiikkia tai sen tapaista.
No mä en jaksaisi kuunnella edes lempibändiäni 8 tuntia päivästä, viikosta toiseen. Jos et uskalla suoraan sanoa, niin juttele esimiehesi kanssa. Tai vaihtoehtona hanki vastamelukuulokkeet tai ala istua Peltorit päässä.
Kyllä se on lähinnä urkumaista soittoa, eikä mitään cembaloa. https://www.youtube.com/watch?v=JIas7X42tcA
väsyttävää musiikkia kirjoitti:
Kyllä se on lähinnä urkumaista soittoa, eikä mitään cembaloa. https://www.youtube.com/watch?v=JIas7X42tcA
Olenpas hölmö! :(( Sehän on just sellanen soitin. :D Sekoitin erääseen toiseen soittimeen, sori. XD
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tavannut ihmistä, joka on lähes kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta inhoaa syvästi nimenomaan barokkimusiikkia. Tämän on pakko olla joku henkilökemiajuttu.
Ei, olen tosi kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta barokkia en voi sietää. Harrastin lapsena viulunsoittoa ja jouduin vuosikausia soittamaan barokkia pienyhtyeissä. Se barokkimusiikki ei saanut minussa aikaan mitään positiivista, toisin kuin vaikka jostain Sibeliuksesta tai ihan mistä tahansa muusta. En tiedä mikä siinä on, mutta tulee mieleen vain munkki/nunnaluostari ja apeat naamat, halleelujaa ja aaaaaaaaaameeeeeeeen. Sitähän se musiikki silloin oli, ei ollut mitään muuta musiikkia kuin kirkkomusiikkia. En kestä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Työkaveri voi hommata kuulokkeet joihin saa luurin yhdistettyä bluetoothilla. Musa katkee kun joku soittaa. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen ei pidä barokkimusasta?
Minkälainen ihminen tykkää VAIN barokkimusasta?
Nytkin on vartin putkeen tullut "....Dooooominuuuussss.......Dooominuuuuuussss" ja osa tai kappale aina päättyy viidennen asteen soinnusta ensimmäiseen ja luulen, että se oli siinä. Mitä vielä. Sitten tulee toinen samanlainen osa heti perään.
Tällaista 7-8 tuntia päivittäin: https://www.youtube.com/watch?v=CBwh1OXw6uI Tai no välillä sitä cembaloa ja luuttua.
ap