Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri tulkkasi sitten eilisen sokerirasituksen arvot...

20.04.2006 |

Eli nehän olivat paasto= 4,1, sitten tunti= 10 ja vielä tunti= 8,1.

Lääkäri sanoi että arvoni ovat LOISTAVAT...en ymmärrä, kun joillekin pienemmillä arvoilla tehty jo diagnoosina raskausajan diabetes?

Edellisissä raskauksissa arvot ovat olleet 4-6-5, ja sanoinkin lääkärille että ovathan nuo hieman niihin verrattuna koholla, niin eikun vaan painotti että NORMAALIT ovat ja sillä siisti!

Ja edelliset vauvat ovat painaneet syntyessään 4810g ja 4850g...sanoin että hieman huolestuttaa tämän tulevankin paino, kun vaikka kuinka olen syönyt terveellisesti & säännöllisesti, niin painoni noussut aina 30-35kg, niin siihen tiuskaisi vaan että " sille et mitään mahda, painon pitääkin nousta raskauden aikana, se on normaalia!"

Tuli kyllä paha mieli koko neuvolalääkäri käynnistä, puhui muutenkin kuin idiootille koko vastaanoton ajan :((

Ras-mam rv 26+0

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.laboratoriokeskus.fi/ohjekirja_nayta.tmpl?id=174;current=;ti…

Eli tuolta löytyy sokerirasituksen viitearvot...

Vierailija
2/4 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä...

Outoa jos jollekin on tehty diagnoosi vaikka arvot olisi olleet alle viiterajojen... Ei niin pitäisi.

Mutta jokatapauksessa toivotaan ettei vauvasi kasvaisi ihan noin isoksi tällä kertaa. Onko teillä " sukurasitteena" isokokoisia vauvoja?

Mielenkiinnosta kysyn sillä mieheni on ollut syntyessään viisi kiloinen...

Rva-Kevät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sillä välillä olivat muuttuneet, kun meidän toinen lapsi syntyi 7/03 ja kolmas 1/05.

Lisäksi niissä on jopa paikkakuntakohtaisia eroja ja valitettavasti näihinkin tuntuu rahatilanne vaikuttavan. Eli, jos kunta haluaa säästää, niin voidaan ns raja-arvoilla vaan antaa neuvolasta ruokailusuosituksia kun taas vauraammissa kunnissa lähetetään ravitsemusterapeutille ja ä-polille seurantaan.

Itse olen käynyt kaikissa 3 edellisessä raskaudessa sokerirasituksessa ja viimeksi siis viime vuonna, jolloin ainaki meilläpäin raja-arvot olivat 5,1 - 11 -9 Nyt neljännessä raskaudessa saan näillä näkymin jättää koko rasituksen väliin, kun kaikki 3 raskautta menneet hyvin ja vauvat olleet normaalikokoisia. Syynä siis tuohon testiin laittamiselle on ollut aina korkea lähtöpaino

Vierailija
4/4 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei meillä ole sukurasituksena tuota painoa, mut mulle näköjään rasitusta on ;(

Ihan pelottaa tuleva synnytys, että mitenkähän iso vauva tällä kertaa tulee...tytär painoi " vain" 4kg, ja oli ihan erilaista synnyttää, kun tuollainen melkein 5-kilon möhkäle.

Ja näköjään täällä meidän kunnassa sitten säästetään, kun kaveri sai muutama vuosi sitten vauvan ja sillä oli arvot hieman yli 7 ja sai diagnoosina raskausajan diabeteksen.