Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut "potkut" töistä koeajalla tai oletko lähtenyt vapaaehtoisesti? Mistä syystä?

Vierailija
18.03.2018 |

:)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin, koska työilmapiiri oli kamala ja työt kasattiin uusille työntekijöille, vanhat vakkarit vain istuivat kahvittelemassa.

Vierailija
2/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut potkut, tai mikä se virallinen termi koeajalla pois potkimisesta nyt onkaan. En kuulemma soveltunut työhön. Edeltäjälleni kävi samoin, kenkää tuli muutama viikko ennen koeajan loppumista. Silloin kun minun työsuhteeni lopetettiin, taloon oli juuri tullut uusi työntekijä koeajalle. Varmaan kävi samoin hänellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain potkut koeajan viimeisenä päivänä, viimeisen työvuoron jälkeen. Syy oli just joku, etten ollut soveltuva työhön. :D Siis luin kyseisestä firmasta netissä, ja vissiin ihan yleistä, että sieltä tulee potkut tolla tavalla.

Vierailija
4/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun kohta "antamaan potkut" uudelle työntekijällemme. Hän ei valitettavasti ole osoittanut sellaista osaamista ja sopimista kyseiseen työhön, mitä siinä työssä tarvitaan.

Työ on hyvin tarkkaa ja hygieenistä. Jos hän ei vieläkään toimi kuten koko ajan opastetaan, en vaan voi jatkaa hänen työsuhdettaan.

Vierailija
5/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin itse. Ei ollut minun paikkani.

Vierailija
6/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmaan tuli joku palstamamma, kaikkitietävä ja organisointiin kykenemätön jonka hommista ei tullut mitään. Pomo pisti sitten pihalle koeajan päätteeksi.

Vierailija
7/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain potkut, ei sovittu toisillemme.

Lähdin, kun omat arvot ei kestäneet firman moraalia. Tj olikin sitten pari vuotta pohtimassa, minne ne pari miltsiä olikaan kassasta kadinneet.

Vierailija
8/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut potkut viimeisenä koeajan työpäivänä. Ei perusteltu mitenkään, vaikka kysyin syytä. En ollut koskaan saanut mitään huomautuksia. Töihin tulin ajallaan enkä ollut kertaakaan sairaslomalla. Itkien lähdin pois :( Toisaalta oli helpotus päästä pois, koska olin joutunut työpaikkakiusatuksi erään ilkeän keski-ikäisen naisen taholta. 

Vierailija
9/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin itse koska en saanut työn tekemisen kannalta oleellisinta välinettä käyttööni kahden ensimmäisen työviikon aikana. Jouduin outoon valoon, kun en voinut täyttää 1/3 työtehtävistäni. Tiesivät tulostani jo 2vk ennen ensimmäistä työpäivääni, joten olisivat voineet hoitaa asiat valmiiksi ajoissa 1. työpäivääni mennessä, outoa byrokratiaa.

Vierailija
10/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheni sai ensimmäisenä työpäivänäni minusta "allergisia oireita" ja en saanut kulkea siviilivaatteissani työpaikkalla muiden tavoin tämän takia. Muutaman viikon päästä toimitusjohtaja irtisanoi minut ilman varoitusta; esimieheni ja perehdyttäjäni mielestä olin täysin sopimaton työhön (vuosien työkokemuksesta alalla ja hyvistä suosituksista huolimatta).

Olihan se hämmentävä kokemus ihmisluonteesta. Samalla on lähes syntisen hellyyttävää, kun kumpikaan heistä ei kehtaa katsoa minua silmiin tavattaessa kadulla. 

Vierailija
11/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin koeajalla koska työ oli niin hirveää, ei mitään saumaa saada töitä tehtyä työajalla ja esimies oli pelkkä simputtaja.

Vierailija
12/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin koeajalla, koska en halunnut tehdä töitä 40h/viikko ilman oikeutta pekkaspäivään.

En huomannut kohtaa kirjoittaessani työsopimuksen.

Vierailija
13/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaitsin esimieheni valehtelijaksi.

Vierailija
14/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluajan loppupuolella kesätöissä ja oli jo lupailuja sen jatkumiseksi. Sitten huonon taloustilanteen vuoksi 3 pv ennen määräajan loppua ilmoitettiin, ettei kukaan määräaikainen saa jatkaa. Vakityön tekijät jäivät ihmettelemään, että kuka nää työt tekee.

Vierailija
15/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin oma-alotteisesti koska työ oli aivan täyttä kuraa. Ensimmäisen päivän jälkeen teki mieli vetää itseni narun jatkoksi. Työpaikka oli siis puhelinmyyntifirmassa. Nuo lafkat pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
16/25 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läåhdin itse matkatöistä. Hotellielämä ei ole minua varten.

Vierailija
17/25 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
18/25 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse saanut, mutta antanut useasti koeaikapurun. Yleensä syynä epäsopivuus työhön tai muuten ongelmallinen tekijä. Kalliiksihan se tulee, mutta pakko mikä pakko.

Vierailija
19/25 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain potkut, ei sovittu toisillemme.

Lähdin, kun omat arvot ei kestäneet firman moraalia. Tj olikin sitten pari vuotta pohtimassa, minne ne pari miltsiä olikaan kassasta kadinneet.

Snacky?

Vierailija
20/25 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut potkut viimeisenä koeajan työpäivänä. Ei perusteltu mitenkään, vaikka kysyin syytä. En ollut koskaan saanut mitään huomautuksia. Töihin tulin ajallaan enkä ollut kertaakaan sairaslomalla. Itkien lähdin pois :( Toisaalta oli helpotus päästä pois, koska olin joutunut työpaikkakiusatuksi erään ilkeän keski-ikäisen naisen taholta. 

Koeaikapurussa ei "saa"/kannata antaa syytä. Onneksi pääsit pois, se oli varmasti onni sinulle pitkällä juoksulla. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi