Millainen on perusilmeesi vastaantulijoille?
Itse yritän pitää pientä kestohymyä päällä. Matkoilta tullessa tietää aina palanneensa kotiin kun vastaan tulee vain vihaisia naamoja.
Kommentit (39)
Hämmentynyt. Jos katseet kohtaa, välillä hymyilen automaattisesti.
Katson ikäänkuin "läpi", vaikka rekisteröin kaiken ympärilläni tapahtuvan.
On turvallisempi olo näin.
Mä en ymmärrä. Miksei ihmiset saa olla naamaltaan just tasan sellaisia kuin ovat?! Jossain asiakaspalvelussa nyt pitääkin olla kestopepsodent naamalla, mutta tuolla jossain kun kävelet/olet julkisissa istumassa tms?!? Miks ihmeessä mä hymyilisin jotain kestohymyä jossain junassa täysin ventovieraalle ihmisille? Tai miksi joku kyylää minun ilmettäni?
Mun perusilme on sellainen vakava. Se nyt vaan on sellainen, en voi sille mitään. En todellakaan tekemällä tee itselleni ilmeitä, vaan sillon kun mulla on perusilme niin se on se, mikä se on! 😂
Neutraali. En hae katsekontaktia, se olisi outoa.
Siis häh, pitääkö tuntemattomia varten olla joku ilme? Kaduilla mä vaan kävelen paikasta a paikkaan b; en mä jää pällistelemään ihmisiä tai varsinkaan hymyilemään niille :D Vähänkö musta ois creepyä jos joku tuntematon hymyilis mulle, lähtisin salamana juosten karkuun :D
En katsele vastaantulijoita. Tarkkailen kyllä ympäristöäni aina silti!
Näen päivittäin ihmisiä aivan jatkuvasti, olisko pikkusen rasittavaa lyylätä kaikkien naamaa ja vääntää jotain tekohymyä? Sitä paitsi moni varmasti ihmettelisi sellaista hymyilemistä.
Eikä tämä ole mikään suomalaisten juttu. Olen asunut ulkomailla eikö sielläkään mitään tekovirnuilua vastaantulijoille harrasteta. Ja ihmisten perusilmeet on vakavia lähes maassa kuin maassa.
Sen näköinen että voisin tappaa jonkun.
Riippuu jossain määrin vastaantulijasta, eli onko tuttu vai tuntematon kanssaeläjä.
Muistan, miten nuorena sudeettisavolaisena tallailin Helsingissä ja ihan luonnostaan katsoin joka vastaantulijaa silmiin, mitenkään sen enempää tuijottamatta, mutta merkillepannen.
Ihmettelin pitkään vastaantulijoiden hämmentyneitä katseita ja puliukkojen kommentteja, kunnes opin
välttelemään suoraa katsekontaktia. Tapa jäi päälle, vaikka takaisin susirajalle sittemmin muutin ;)
Olisko pikkusen outoa jos joku vastaantulija hymyilisin sulle? 😂 Mulla tulisi heti tunne, että on jotain vaikka ruokaa naamassa tai muuta vastaavaa. 😂😂
Hymyilen ja olen ystävällinen, jos tulee jotakin tilanteita esim. Joku pyytää ohjeita junien kanssa, joku antaa ovea ym. Olen myös ystävällinen aina kaupan kassalle ja muutenkin kaikissa sosiaalisissa tilanteissa mitä eteen tulee. Kuitenkin silloin kun kävelen yksin tuolla tai matkustan, on naamallani ihan vaan perusilmeeni. En todellakaan tee mitään ilmeitä tai tarkkaile vastaantulijoiden ilmeitä. En näe mitään syytä virnuilla huvikseni muille ihmisille enkä halua, että kukaan minullekaan niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Hymyilen ja olen ystävällinen, jos tulee jotakin tilanteita esim. Joku pyytää ohjeita junien kanssa, joku antaa ovea ym. Olen myös ystävällinen aina kaupan kassalle ja muutenkin kaikissa sosiaalisissa tilanteissa mitä eteen tulee. Kuitenkin silloin kun kävelen yksin tuolla tai matkustan, on naamallani ihan vaan perusilmeeni. En todellakaan tee mitään ilmeitä tai tarkkaile vastaantulijoiden ilmeitä. En näe mitään syytä virnuilla huvikseni muille ihmisille enkä halua, että kukaan minullekaan niin tekee.
Sun ja sun kaltaisten asiakkaiden ansiosta tätä työtä jaksaa tehdä.
Kiittäen kaupan kassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ja sun kaltaisten asiakkaiden ansiosta tätä työtä jaksaa tehdä.
Kiittäen kaupan kassa.
Samat sanat! Ystävällinen ja fiksu asiakas saa aina parasta palvelua ja molemmille jää hyvä mieli
:)
Hiihtoladulla tai lenkkipolulla vastaan tulee mies-naispariskunta: nainen hymyilee aurinkoisesti, mies mulkoilee vihaisesti. Tämä on todellakin enemmän sääntö kuin poikkeus.
suu vetelästi auki ja etuhampaat välkkyy. sellainen hessuhopo kesähelteellä.
Matkustan työkseni ja kysynkin ap:ltä, että missä hänelle vastaantulijat virnuilevat jatkuvasti?
Hymyilen ystävällisesti kun minua asiakaspalvellaan, avataan ovea tai taksi tulee perille, mutta kaiken maailman äijille en kyllä flirttaa koska olen varattu.