Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mielipiteesi herättää ihmetystä tai ärtymystä muissa ihmisissä?

Vierailija
18.03.2018 |

Listataan tänne sellaisia mielipiteitä.

Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä, miten ihmiset oikeuttavat itselleen lemmikkieläinten pitämisen. Siis nimenomaan oikeuttavat. Perustelut sille miten lemmikki tuo HEILLE iloa, mutta eläimen näkökulmasta asiaa ei mietitä. Orjaeläimet on kivaa hupia...

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä naisten "rohkeita" hiusmuutoksia rohkeina, vaan rumina. (Kielisaara, Chisu, Katy Perry jne)

Minusta rohkeutta on puuttua kiusaamiseen tai jonkun tulipalosta pelastaminen, ei Seiskalehdessä bikineissä poseeraaminen.

Vierailija
22/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä AP:n kanssa. Moni täysvegaani pitää ihan iloisesti koiria ja kissoja, vaikka se on todella epäekologista ja epäeettistä. Nehän syövät lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallin saunassa lapsen/vauvan imettäminen. Siis ensinnäkin SAUNASSA. Istut alastu lauteilla alaston taapero sylissäsi tissillä roikkuen. Niinku mitä hel..ttiä? Toisekseen jossain UIMAHALLISSA. Melkein meni ystävyys poikki kun arvostelin tuota tapaa toteuttavaa ystävääni.

Voisko joku selittää, mikä tässä on se kauhea asia? Vai onko tämä joku arvoitus?

Vierailija
24/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä töitä elämäni tärkeimpänä asiana.

Tämä. Työn pitäisi olla ihmisen henki ja elämä sekä ainut sisältö.

Vierailija
25/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan päästö luontoon on eläimen heitteelle jättöä. Kyllä muute ihmisillä kattilat kiehuu yli ku ton sanoo. :) 

Jos jonkin yli ajaa se pitää käydä tappassa. Ihan sama mikä eläin kyseessä ja ihan sama kuinka kiire. 

Abortti on erittäin tärkeä naisten oikeus ja siitä pitää pitää kiinni vaikka kynsin ja hampain.

Olen myös agnostikko absolutisti joka ei tue nykyistä feminismiä, mutta tukee tasa-arvoa. +olen  nuori äiti.

Olenkohan liian vaikea ihminen...

Vierailija
26/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, etten pidä amiksen käynyttä oikeesti minään. En kehtaisi mennä ulos jos oisin lähihoitaja yms. En pidä sitä työtä minään. Tiedän.

Vierailija
27/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu Facebookiin eikä mulla oo Instagram-tiliä. Tykkäykset on musta lapsellisia ja kuuluvat ala-asteelle ja varsinkin selfiet puistattavat, itsekeskeisyyden huipentuma!

Vierailija
28/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että enemmistö ihmisistä on oman onnensa seppiä.

Vierailija
29/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka haluaisin olla kaikelle avoin ja kohtelen ihmisiä tasa-arvoisesti, en pysty tunnetasolla hyväksymään homoseksuaalisuutta tai muunrotuisia ihmisiä. järki ja käytös sotii vastaan tätä mutta ei voi mitään.

Vierailija
30/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kaikesta sukupuolineutraalia.

Se, että hameet ja mekot ovat ensisijaisesti naisille, ei satuta niin montaa miestä, että mekot ja hameet tulisi sukupuolineutralisoida.

Se, että joku on hämmentynyt sukupuolestaan, ei ole riittävä syy sille, että sitten kaikki miehet ja kaikki naiset pistetään yhteisiin julkisiin vessoihin.

En sano tätä ääneen, koska ystäväpiirini koostuu aihepiirin aktivisteista.

Ei sukupuolineutraalius tarkoita tuollaista muille kuin joillekin fanaatikoille. Tavalliselle tallaajalle se on sitä että ns miesten ja naisten jutut on samanarvoista, lapsille samat säännöt sukupuolesta riippumatta ja vapaus valita lelut millä leikkii, vaikka tyttö sitten haluaisikin leikkiä vaikka leluaseella ja poika nukeilla.

Vierailija
31/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kaikesta sukupuolineutraalia.

Se, että hameet ja mekot ovat ensisijaisesti naisille, ei satuta niin montaa miestä, että mekot ja hameet tulisi sukupuolineutralisoida.

Se, että joku on hämmentynyt sukupuolestaan, ei ole riittävä syy sille, että sitten kaikki miehet ja kaikki naiset pistetään yhteisiin julkisiin vessoihin.

En sano tätä ääneen, koska ystäväpiirini koostuu aihepiirin aktivisteista.

Ensisijaisesti... kuitenkin sinua näyttää satuttavan se että sitä pitää kauhistella ja 

ajatella niin että "VAATEKAPPALETTA" pitää ajatella jonain sukupuoleen liittyvänä juttuna.

Sama asia koskee osittain vessassa käyntiä.

Vierailija
32/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehdottamasti sama kuin ap:lla ja parilla muulla: lemmikkien pitäminen on yksiselitteisesti epäeettistä. Hyötyeläimet hyväksyn, koska elämän edellytys on aina muiden elollisten - olivat ne sitten kasveja, eläimiä, sieniä tai bakteereja - hyväksikäyttäminen, toisin sanoen syöminen, oman henkensä pitimiksi. Mutta että pitää luontokappaletta vankinaan ihan vaan silkkaa viihdykettä saadakseen, ja vieläpä jalostaa niistä luonnottoman näköisiä. Vertaan tätä orjuuteen: kyllä monet orjaisännät kohtelivat orjiaan hyvin, antoivat riittävästi ruokaa, eivät näännyttäneet liialla työnteolla ja järjestivät sairaudenhoitoa. Joitakin, esim. epämuodostuneita ja lyhytkasvuisia ihmisiä on pidetty vankeudessa mm. Rooman valtakunnan aikana ihan vain siitä syystä, että heidän pällistelynsä koettiin viihdyttävänä. He saattoivat elää näin merkittävästi pitempään ja terveempinä, kuin olisivat vammansa kanssa eläneet sen ajan yhteiskunnassa. Onko orjuus siis, arvon lemmikkieläinten omistajat, mielestänne hyväksyttävää, jos orjansa perustarpeista huolehtii? (Ja jos joku nyt alkaa vääntää siitä, että hyväksynkö tällä eläin-ihminen -samaistuksellani myös kannibalismin, kun hyväksyn lihansyönnin: en. Vedän rajan oman lajin edustajiin jo siitä syystä, että ihmisarvo on minulle jakamaton, koska omaan maailmankuvaani ei sisälly mitään ihmisen yläpuolella olevaa tuomaria, joka voisi määritellä toisen toista paremmaksi. Myös sosiaalisen elämän ja yhteiskuntien toimivuuden edellytyksenä on kaikkien ihmisten kohtelu tasavertaisina. Mutta ei se sitä tarkoita, että eläimiäkään saisi turhan takia orjuuttaa.)

Vierailija
33/53 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savua korvistakin kirjoitti:

Ei ole mielipide, mutta tämä: Tupakoin.

Minulla on colitis ulcerosa, joka puhkesi yli 20 vuotta sitten, kun yritin lopettaa tupakoinnin. Kokenut endokrinologi sanoi minulle myöhemmin, että älä missään tapauksessa enää yritä lopettaa.

Ihmiset luulevat minun keksineen ylläolevan. KVG!!!

Tutulla on sama juttu. Mutta eikö sen nikotiinin voi ottaa sellaosenaan, ettei tarvi tuprutella savua keuhkoihinsa? Vai onko savun muut ainesosat hyväksi suolen epiteelille?

Vierailija
34/53 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksianto on pienempiin yksittäisiin vääryyksiin sopiva menettelytapa.

Vuosia jatkuva vääryys kostetaan ja tässä kostossa ei ole mitään väärää.

Vierailija
35/53 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymättömät lapset ovat ihmisiä siinä missä kaikki muutkin joten abortti on väärin ja se pitäisi kieltää.

Vierailija
36/53 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nyt se että pidän yleisesti miehiä parempina johtajina kuin naisia. Se että minun mielestäni kelan tukia saa liian helposti olemalla yksinkertaisesti pelkästään laiska. Se ettei Suomi pidä omistaan huolta (sensuurin takia en mainitse kohderyhmää muuten). Se että pidän mielenkiintoisena henkilöitä jotka ovat omalaatuisia, erakkomaisia ja hiljaisia sivustaseuraajia tekopirteyden ja tekopyhyyden palvomisen sijaan. 

Vierailija
37/53 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon ihan hiton itsekäs kun otin pitkään löytöeläintalossa olleen aran kissan joka olis muuten menny piikille

Vierailija
38/53 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savua korvistakin kirjoitti:

Ei ole mielipide, mutta tämä: Tupakoin.

Minulla on colitis ulcerosa, joka puhkesi yli 20 vuotta sitten, kun yritin lopettaa tupakoinnin. Kokenut endokrinologi sanoi minulle myöhemmin, että älä missään tapauksessa enää yritä lopettaa.

Ihmiset luulevat minun keksineen ylläolevan. KVG!!!

Tutulla on sama juttu. Mutta eikö sen nikotiinin voi ottaa sellaosenaan, ettei tarvi tuprutella savua keuhkoihinsa? Vai onko savun muut ainesosat hyväksi suolen epiteelille?

Oiskohan se sen lopetuksen aiheuttama stressi joka on pahaksi suolen epiteelille ?

Vierailija
39/53 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mielipiteitä. Jostain kumman syystä se ärsyttää muita.

Vierailija
40/53 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten mene näiden päättömien lammaslaumojen vouhotukseen mukaan lynkkaamaan milloin ketäkin, vaan haluan muodostaa mielipiteeni asiasta ihan itse. Kaikkien pitäisi olla ilmeisesti ohjailtavissa.