Kasvatin oman hiusväri, kaveri värjäsi samanväriset hiukset ja valehtelee
En saanut otsikkoon, mutta mitä tämä tällainen oikein on?
Kasvatin omaa hiusväriä ja sanoin kaverilleni, millaiset tulossa. No värjäsi äkkiä sen värisiksi.
Lisäksi nykyään vihjailee, että hiukset ovat paremman näköiset jos värjäisin ns. juurikasvua itselleni (eli vaikka vaaleat hiukset joihin värjäisin tummaa juurikasvua).
Yli kolmekymppisia ollaan, joten ihmettelen miksi tekee tuollaista? Kavereillemme vissiin valehdellut, että minäkin värjään hiuksia. Ja kyllä, ihmettelen ja välitän tästä koska olen pitänyt tuota kaveriani ihan normaalina tähän episodiin saakka.
Kommentit (31)
Ota etäisyyttä tuollaiseen kaveriin. Pikkuhiljaa mutta aina vain vähentäen. Äläkä ikinä enää kerro mitään salaisuuksia tai tulenarkaa, niitä näitä vaan.
Itse olisin sen verran utelias kokeilemaan, että kuinka pitkällä tuon kaverin "käsi joka kehtoa keinuttaa" -syndrooma (tarkoitan tällä sitä leffaa, missä nainen alkaa matkia toista naista, koska haluaa hänen elämänsä) oikein on - ja sanoisin vaikka, että "ajattelin ostaa tuon mekon tai tuon takin" (joku mikä ei sopisi kaverillesi ollenkaan) ja katsoisin, kuinka nopeasti sellaisen hankkii. :)
Itselläni oli nuorena tällainen kaveri, joka värjäsi hiuksiaan samanlaisiksi kuin minä, hankki samoja vaatteita kuin minä jne. ja lopulta paljastui aivan uskomaton vyyhti mitä kaikkea tekikään selkäni takana aivan pakkomielteisesti, esim. urkki toisten ystävieni tietoja ja lähetteli heille ihmeellisiä viestejä minusta (vaikkei ollut heitä koskaan nähnyt) ym. sekopäistä. :)
Niin.. Päätin nyt että annan asian olla enkä vietä tuon hullun kanssa aikaa kahdestaan enää koskaan. Tästä tuli niin skitso fiilis, että en tiedä miten sitten muiden kanssa.. Oli vain pakko johonkin saada avautua, kun tuossa porukassa ollut lähimmät ystävät.
Kun olin 9-luokan keväällä, leikkautin itselleni irokeesin koska Huippiksen Naima. Kun lähdin koulusta, oli seuraavana syksynä monella kanssa irokeesi, niin pikkupojilla kuin joillain seuraavilla ysin tytöillä. Koulu oli siis pikkuinen maalaiskoulu ja siellä sijaitse kirjasto, mihin menin lukion jälkeen, en muuten vaan käynyt stalkkaamassa. Loin uuden muodin ::D
Vierailija kirjoitti:
Ota etäisyyttä tuollaiseen kaveriin. Pikkuhiljaa mutta aina vain vähentäen. Äläkä ikinä enää kerro mitään salaisuuksia tai tulenarkaa, niitä näitä vaan.
Itse olisin sen verran utelias kokeilemaan, että kuinka pitkällä tuon kaverin "käsi joka kehtoa keinuttaa" -syndrooma (tarkoitan tällä sitä leffaa, missä nainen alkaa matkia toista naista, koska haluaa hänen elämänsä) oikein on - ja sanoisin vaikka, että "ajattelin ostaa tuon mekon tai tuon takin" (joku mikä ei sopisi kaverillesi ollenkaan) ja katsoisin, kuinka nopeasti sellaisen hankkii. :)
Itselläni oli nuorena tällainen kaveri, joka värjäsi hiuksiaan samanlaisiksi kuin minä, hankki samoja vaatteita kuin minä jne. ja lopulta paljastui aivan uskomaton vyyhti mitä kaikkea tekikään selkäni takana aivan pakkomielteisesti, esim. urkki toisten ystävieni tietoja ja lähetteli heille ihmeellisiä viestejä minusta (vaikkei ollut heitä koskaan nähnyt) ym. sekopäistä. :)
Joo, siis jotain tällaista minä juuri ajattelen tässä tapahtuneen.. Tiedä vaikka kohta paljastuu ottaneen töihini yhteyttä tai ties mitä!! Toivottavasti, TOIVOTTAVASTI mielikuvitus nyt laukkaa ja kyseessä tosiaankin on vain ja ainoastaan joku höpsö juttu hiusväristä...
Aloituksen perusteella luulin ap.ta 13-vuotiaaksi.
Luultavasti on kateellinen sinun aidosta hiusväristä ja haluaisi itselleen saman värin, mutta joutuu värjäämään juurikasvua jatkuvasti piiloon.
Vaikea uskoa että olet päässyt 30-vuotiaaksi noin sinisilmäisenä. Ei tuollaisilla hiusvärijutuilla ole mitään väliä elämässä. Hirveän ulkonäkökeskeistä.
Jätät tietenkin heti sen omituisen kaverin vähemmälle ja välttelet sitä kohteliaasti. Jos kysyy niin keksit vaan tekosyitä selitykseksi. Mitä se sille kuuluu. Toiseksi, korjaat väärinkäsitykset muille kavereille jos kyselevät sinulta ja sanot että on oma hiusväri ja esität olevasi ihan ihmeissäsi heidän kommenteista. Kolmanneksi, jos näille muille kavereillesi tämä on joku ongelma eivätkä usko sinua niin jätät heidätkin vähemmälle ja hanki normaaleja kavereita. Ei kaikkien urpojen kanssa tarvitse viettää aikaa eikä sinun tarvitse kenellekään mitään todistella. Noita omituisia narsisseja on maailma pullollaan ja saavat joskus muutkin hölmöläiset mukaansa kateuskilpailuihinsa mutta on todennäköistä että sinunkin kaveriporukassa on joitakin, jotka näkevät sellaisen läpi eivätkä lähde mukaan. Kannattaakin lyöttäytyä näiden järkevämpien ihmisten seuraan.
Mitä enemmän vietät aikaa ikävien tyyppien kanssa, on se pois siitä kun voisit tutustua ja löytää uusia kivoja kavereita. Elämä on lyhyt eikä aikaansa kannata tuhlata ikäville tyypeille. On ihan normaalia jos sinua harmittaa että et ole huomannut aikaisemmin omituisen "kaverin" käytöstä ja kilpailunhalua tai sitten kaverisi on muuttunut (epäilen). Voit tietenkin surra sitä mutta kannattaa kuitenkin uskaltaa jättää sellainen kaveri tylysti pois omista kuvioista. Elämä jatkuu.
Niin, tuollainen kaverihan menee sitä syvemmälle mitä itse annat. Eli kun katkaiset välit ja informaation häneen, jättää hän todennäköisesti sinut jossain vaiheessa rauhaan kun ei enää saa sinusta mitään irti. Jos jatkat kaveeraamista niin kävelet vain syvemmälle suohon. Aivan varmasti puhuu aikansa selkäsi takana sinusta paskaa mutta ole itse parempi ja älä puhu hänestä samalla tavalla. Vähän voit ihmetellä yhteisille kavereille mutta älä hauku. Järkevät ihmiset kyllä huomaavat teidän eron.
Hassua miten jokaiseen ketjuun ilmestyy Riidanhaastaja.
Yksi vaihtoehto muuten on, että se kaveri saattaa flipata täysin, kun huomaa, että otat etäisyyttä ja aloittaa oikein kunnon rähinät. Ap:n kannattaa varautua henkisesti siihen, että tämä kaveri heittäytyy todella oudoksi siinä vaiheessa.
Vinkit: älä vastaa puheluihin, niin hän joutuu kirjoittamaan juttujansa viesteinä. Itse olin tuo joka kirjoitti vastaavasta kokemuksesta ylempänä ja silloin toimin näin. Kaava tämän kaverin kirjoituksissa meni jotenkin niin, että samaan hengenvetoon haukkuu, syyllistää, raivoaa, kehuu, suorastaan ylistää ja lopuksi vakuuttelee, että "tulet aina olemaan minun rakas ystäväni".
On vielä vuosienkin jälkeen yrittänyt udella minun kavereiltani (huom. joita hän ei itse tunne) minun asioitani. Olen sanonut, että sanokaa ettette tiedä, että "kysy siltä itse". Ovat ymmärtäneet kyllä, kun kerroin millainen tapaus oli.
Tsemppiä ap ja tosiaan pysy rauhallisena ja kylmän asiallisena tuollaisen kanssa. Ei kannata yllyttää hullua.
Sulla on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko alat ottamaan etäisyyttä kyseiseen henkilöön tai sitten teet sille röyhkeälle muijalle selväksi, että ei enää kuse sun muroihin. Joko väistyt takavasemmalle tai sitten pistät tulta munille :)