Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaako joku auttaa introverttia pärjäämään opiskelijan sosiaalisessa elämässä?

Vierailija
18.03.2018 |

Sanoisin että olen harvinaisen introvertti. Jopa sosiaalisesti syrjäytynyt. Juttelen ihmisille kun minulla on asiaa. Tervehdin muita mutta small talkia en harrasta. En myöskään ylläpidä yksipuolisia kaverisuhteita ja lopetan kaiken yhteydenpidon (myös tervehtimisen) jos huomaan että joku ei halua olla kanssani tekemisissä.
Tilanne on nyt kuitenkin se että olen syrjäytynyt täysin opiskelupiirien sosiaalisesta elämästä. Kuulun ainejärjestöön ja olen maksanut jäsenmaksun mutta olen välillisesti riidoissa nykyisen puheenjohtajan kanssa, joten minut poistetaan aina sähköpostilistalta kun yritän liittyä siihen. Yleensä saan kuulla juhlista vasta jälkikäteen tai kun ilmoittautuminen on mennyt umpeen.
Yhden kanssafuksin (ainejärjestön puheenjohtajan sisko) laitoin aiemmin kiinni myymälävarkaudesta ja sen takia kourallinen muita on alkanut kohtelemaan minua kun ilmaa. Yksi niistä keskeytti yhden kurssin kun olisi joutunut minun kanssa samaan ryhmään ja toinen oli kokonaan mykkä ja katsoi minusta poispäin kun yhdellä englanninkurssilla piti keskustella pareittain. Hän ei katsonut minua eikä sanonut minulle sanaakaan kun yritin jutella.
Mielelläni olen muiden kanssa tekemisissä mutta olen suututtanut vähän vääriä ihmisiä ja minua hyljitään sen takia. Mitä voidaan tehdä tilanteen korjaamiseksi?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan unohtaa ainejärjestöjutut ja keskittyä vaikka johonkin harrastuksiin. Tuo kuulostaa siltä, ettet ainakaan hetkeen saa hommaa toimimaan paremmin. Ehkä sitten voit kokeilla uudestaan, jos porukat jossain vaiheessa tuolla vaihtuvat. Ikävä tilanne! 😥

Vierailija
22/50 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen vähän tippunut porukoista ja haluaisin integroitua sosiaalisiin piireihin paremmin. En sano alaa, mutta en koskaan saanut edes esim opiskelijahaalareita itselleni, koska en suorittanut tätä klassista fuksien nakkipassia. Siis meidän ainejärjestössämme oli edellytys, että nakkipassista löytyy kaikki känniörvellyksissä tehdyt esitykset vanhemmille oppilaille ynnä muut. Ainejärjestömme suuret bileet tuntuvat pyörivän alkoholin, jumputusmusan ja strippariesityksien ympärillä, ja vaikka kukaan täällä ei minua inhoakaan, tuntuu vaikealta lähteä mukaan johonkin, mistä tippui pois jo fuksiviikolla kun ei vaan viihtynyt niissä bileissä. En vieläkään tiedä vuosikurssilta tai koko tiedekunnasta kuin ehkä 20 ihmisen etunimet, vaikka tiedekuntamme onkin kaikki tuntee kaikki -tyylinen vahva verkosto. Ja päivä päivältä se käy vaikeammaksi enää tutustua kehenkään, kun kaikki muut ovat jo klikkiytyneet porukoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli viimeinen pisara. En mene yksityiskohtiin mutta kärsivällisyyteni on nyt loppu. Tästedes kohtelen muita opiskeliojita kun ilmaa. En sano niille mitään enkä vastaa jos joku puhuu minulle.

Kyllä tuosta käyttäytymismallista (vähänväliä loukkaantumista, päätetään että en enää puhu noille ikinä, ovat kuin ilmaa jatkossa jne...) kannattaa opetella eroon. Se on haitaksi sulle jatkossa työelämässäkin. Vaikka saisit minkä tutkinnon aikaiseksi, niin tuolla systemillä et pärjää töissä. Töissä on tultava kaikkien kanssa toimeen. Vuosia kun menee, ja aina loukkaannut yhdestä ja toisesta, niin lopulta on vaikea kun on kiukkuinen vähän joka suuntaan. Opiskella voit yksinäänkin, mutta töissä et pärjää niin.

On omat etusi mukaista, että opettelet pois tuollaisesta ja opettelet tietoisesti positiivisuutta. Ei tarvi olla joukon keskipiste ja aina äänessä, mutta voi opetella hyvät käytöstavat, sillä pääsee jo pitkälle. Tervehditään kaikkia. Kysytään kuulumisia, sanotaan jotain pientä ystävällistä, puhutaan pari sanaa vaikka säästä tai kysytään, miten loma meni. Sanotaan aina kun mahdollista kiitos. Annetaan positiivista palautetta.

Tuo kaikki on oman etusi mukaista. Yksin jurottaminen kiukkuisena jostain ei edistä asiaasi.

Vierailija
24/50 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi juhlien tilanne kuulostaa suorastaan epätodelliselta, siis oliko ne jotkin vuosijuhlat? Kuinka pieni se teidän ainejärjestö on? Kai sä nyt sait lipun hinnan takaisin jos kerta tilaisuus siinä alkuperäisessä paikassa oli peruttu?

Vierailija
25/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi juhlien tilanne kuulostaa suorastaan epätodelliselta, siis oliko ne jotkin vuosijuhlat? Kuinka pieni se teidän ainejärjestö on? Kai sä nyt sait lipun hinnan takaisin jos kerta tilaisuus siinä alkuperäisessä paikassa oli peruttu?

Se oli ihan tavallinen sitsi. Vuosijuhla on sitten toinen asia. Jäseniä on ilmeisesti joitakin satoja, joista noin 50 on aktiivisia. Kyseiseen sitsiin olisi osallistunut tasan 15.

Ja ei, en ole ilmeisesti saamassa rahoja takaisin riitelemättä sillä puheenjohtaja on sitä mieltä että syy on minun koska en ollut oikeassa paikassa ilmoitettuun aikaan.

Käräytin myymälävarkaudesta koska se nyt vain tuntui oikealta tehdä siinä tilanteessa. Kyse oli pikkukaupasta jossa asioin säännöllisesti.

Vierailija
26/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOSTO.

Googlaan vielä huomenna jos löydän oikean henkilön kenen puoleen voi kääntyä. Mutta onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?

Vierailija
27/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko miehiä vai naisia?Kuulostaa ihan sairaalta.Mä osittain vihaan opiskelijaelämää ja oikeastaan en sitä olekaan amk:issa elänyt.En tykkää ryypätä enkä nussia ympäriinsä.Nyt mietin onko susta puhuttu jotakin mistä et tiedä.Jotain outoa on tekeillä.Kyllä sä selviät ja muista pitää puolesi.

Vierailija
28/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko miehiä vai naisia?Kuulostaa ihan sairaalta.Mä osittain vihaan opiskelijaelämää ja oikeastaan en sitä olekaan amk:issa elänyt.En tykkää ryypätä enkä nussia ympäriinsä.Nyt mietin onko susta puhuttu jotakin mistä et tiedä.Jotain outoa on tekeillä.Kyllä sä selviät ja muista pitää puolesi.

Olen mies, se jonka käräytin näpistyksestä on nainen ja ainejärjestön pj on mies.

Vierailija
29/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli luultavasti nainen on ehkä katkera nyt ja osoittaa sitä näin?ehkä on jonkinlainen kiusaajaluonne ja satuit nyt uhriksi?nämä on vain veikkauksia.

Vierailija
30/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eli luultavasti nainen on ehkä katkera nyt ja osoittaa sitä näin?ehkä on jonkinlainen kiusaajaluonne ja satuit nyt uhriksi?nämä on vain veikkauksia.

No sh!t Sherlock?!? Totta helvetissä nainen on katkera koska käräytin hänet. Ahdistelusyyte on tässä tapauksessa hyvä keppihevonen koska se on otettava vakavasti ja siihen on reagoitava, samalla kun minun on hankala puolustuautua. Ongelma on vain se että se on temmattu tuulesta nimenomaan koska nainen halusi minut ulos sitsiltä. Ilmoittauduin ennen häntä, ja hän tiesi siitä varsin hyvin koska ilmoittautumislista on kaikkien ainejärjestöön kuuluvien nähtävillä.

Vierailija
31/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko siskolta pillua? Mikä sen nimi on

Vierailija
32/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

En ole ollut hänen kanssa.

Vierailija
33/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluaisit?

Onko timmi kroppa ja kiimassa??

Vierailija
34/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluaisit?

Onko timmi kroppa ja kiimassa??

Kroppa on ihan 4/5 mutta en vain pidä hänestä.

Vierailija
35/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en nyt sanoisi häntä varsinaiseksi kiusaajatyypiksi vaan enemmän ylimieliseksi tai häikäilemättömäksi diivaksi. Kuka muistaa Susan Au Pairit Australiassa-ohjelmasta? Hän on vähän samaa lajia.

Vierailija
36/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että:

Nice pussy me lick like a dawg!

Vierailija
37/50 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat itse vähän veemäiseltä niuholta. Ehkä siinä syy muiden käytökseen?

Vierailija
38/50 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kukaan käräytä tuttuaan myymälävarkaudesta. Vaikea lienee polkusi sosiaalisten tilanteiden ryteikössä.

Vierailija
39/50 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kukaan käräytä tuttuaan myymälävarkaudesta. Vaikea lienee polkusi sosiaalisten tilanteiden ryteikössä.

Se tapahtui elokuun alussa ennen ensimmäisen lukuvuoden alkua. Oltiin äsken muutettu opiskelupaikkakunnalle enkä tiennyt häntä.

Vierailija
40/50 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt puhunut muutamien kanssa ja sekin mahdollisuus on että nainen on katkera koska ei saanut haluamansa opiskelupaikkaa. Kaikesta päätellen hän otti nykyisen paikan sillä ajatuksella että voisi ottaa oikeasti haluamansa aineen sivuaineeksi ja sitä kautta vaihtaa pääainetta kaikessa hiljaisuudessa. Mutta se ei onnistukaan koska hänellä ei ole tarvittavaa opinto-oikeutta ja ensikertalaiskiintiö huolehtii siitä ettei saa paikkaa käymällä valintakokeessa.