Mikä menee vielä naapurin elämisen ääniin?
Selvästi tuo kuulostaa pelaavan, huuto alkaa aina iltapäivisin ja kohoaa välillä aika kovaksikin. Harvakseltaan huutaa, yltyessään aina muutaman minuutin välein karjahtaa. Jatkunut on jo vuoden verran, pelaa joskus joka päivä, joskus taukoa on viikkojakin. Asunut on tuolla montaa muutakin, mutta tämä on ainoa, jonka äänet ovat tulleet läpi. Meneekö tämä vielä normaalin asumisen ääniin?
Kommentit (31)
Minkä takia se huutaa kun se pelaa? MT-häiriö?
22-07 välinen aika on yleinen useimmissa ns. hiljaisuusaika talo- ja asuntoyhtiöissä.
Ei päiväsaikaankaan saa riehua ja mekkaloida miten sattuu, ja on kohteliasta ilmoittaa juhlista pari päivää etukäteen jonkin laisella "heippalapulla".
Jos joku karjaiseen muutaman kerran päivässä, ei yöaikaan, se on sallittua, koska meteli ei ole jatkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä, MBA kirjoitti:
Huutaminen on täysin OK, mutta häritsevät runkoäänet ovat NO-NO. Eli olkaa ystävällisiä ja lopettakaa se kantapäillä lattian tamppaaminen; se ei ole normaalia.
Siis sukkasillaan pitäisi hiihdellä?
Ei, vaan rauhallisesti niin että kantapäät eivät tamppaa sitä lattiaa. Ihan normaalisti, sukilla tai ilman.
Kerrostalossa asuessa olisi hyvä käyttää paljon mattoja, verhoja, tauluja seinillä yms muuta mikä syö kaikua. Tyhjät poikamiesboxit missä on joku kusenpolttama runkopatja, tv ja pelikonsoli, voin sanoa että sieltä kuuluu kyllä ihan kaikki naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva tahallinen häirintähuutelu naapurin miehelle menee armotta myös tutkintaan. Piste.
Tästä ollaan tosiaan koitettu tulla juttelemaan pari kertaa, ei tarvitsi vaimon ärtyä.
Musiikin kuuntelu tai karaoke on ihan sallittua jos ei ole hiljaisuus. Miksei kiroilukin. Pianoakin saa soittaa.
Minulla on myös naapuri, joka karjahtelee yksinään. Olen luullut aina, että sillä jää esinahka vetskarin väliin pukeutuessa, mutta voi olla pelaamisen äänikin, tuskin kuitenkaan karaokea. Erittäin ärsyttävää kuitenkin, eihän siitä huudosta voi tietää onko oikea hätä vai mikä.
Paha sanoa kun ihmisiä on niiin erilaisia, toiselle häiritsevä ääni ei ole toiselle häiritsevä jne 🤔
Mutta hyvähän se olisi että yö olisi ehdoton hiljaisuuden aika, koska ainainen melusaaste käy terveyden päälle.
Onneksi asun rauhallisessa kerrostalossa, kaikki hiljenee täällä klo 19 alkaen 😊 ei ole lapsiperheitä eikä musiikinharrastajia.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva tahallinen häirintähuutelu naapurin miehelle menee armotta myös tutkintaan. Piste.
Jos yhtään lohduttaa, en varmaan kovin kauaa ole enää täällä maanpäällä. Enpä teitäkään enää häiritse. t. se avovaimo
Mulla on mattoja ja verhoja ja sukat sisällä kun on laminaatti niin kaikki pienetkin kolinat kuuluu. Naapurit ei ole yhtä huomaavaisia, kymmenen jälkeen surutta siirrellään huonekaluja ja kolataan ties mitä.
Itse jumppaan joka päivä kotona, mutta teen sen niin että en jytistele. Ihmettelen myös miksi kerrostalossa pitää se huoneiston ovi paiskata kiinni, jopa yöllä pitää paiskoa. Meillä ainakin on sellainen ovi, että menee ihan nätisti kiinni mutta moni paiskoo aggressiivisena aina sen oven niin että koko talo varmasti kuulee.
Siis sukkasillaan pitäisi hiihdellä?