Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä menee vielä naapurin elämisen ääniin?

Vierailija
18.03.2018 |

Selvästi tuo kuulostaa pelaavan, huuto alkaa aina iltapäivisin ja kohoaa välillä aika kovaksikin. Harvakseltaan huutaa, yltyessään aina muutaman minuutin välein karjahtaa. Jatkunut on jo vuoden verran, pelaa joskus joka päivä, joskus taukoa on viikkojakin. Asunut on tuolla montaa muutakin, mutta tämä on ainoa, jonka äänet ovat tulleet läpi. Meneekö tämä vielä normaalin asumisen ääniin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikossa heti virhe, eli normaalin elämisen ääniin, tarkoitin.

Ollaan koitettu käydä ovella pari kertaa, mutta ei ole avannut.

Ap

Vierailija
2/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai huutoa tarvitse kotonaan kuunnella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna pojan pelata

Vierailija
4/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei huuda pitkiä aikoja yhtä soittoa eikä hiljaisuuden jälkeen niin kuuluu.

Vierailija
5/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka monta tuntia, jopa kuusi, kuuluisi huutoa? Ei kai huuto nyt ole mikään normaali ääni, lapset nyt huutaa ja joskus riidellessä tms. mutta ei nyt vuotta säännöllistä huutoa jaksa erkkikään

Vierailija
6/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelailin myös ja saattoi välillä olla vähän äänekästä. Naapuri lopetti tervehtimisen ja rupesi murjottamaan, taisi kertoa parille muullekin kun muuttuivat nuiviksi. Mutta kukaan ei tohtinut sanoa mitään :D

Vierailija
7/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka monta tuntia, jopa kuusi, kuuluisi huutoa? Ei kai huuto nyt ole mikään normaali ääni, lapset nyt huutaa ja joskus riidellessä tms. mutta ei nyt vuotta säännöllistä huutoa jaksa erkkikään

Kyllä omassa kodissaan saa päiväsaikaan pitää jotakuinkin minkälaista meteliä tahansa. Taloyhtiön hiljaisuuden aikaan vain normaalit äänet ovat sallittuja, eli esim vessan vetäminen, suihkussa käynti tai mikron käyttäminen, mutta ei imurointi tai vaikkapa musiikin kuuntelu (tosin mummot usein huudattavat radiota/televisiota aamukuudelta vaikka se ei ole Ok, eikä siihen mikään isännöitsijä mitään puutu..)

Mutta pelin tiimellyksessä pääsevät kuudpt ovat yhtä lailla normaaleja ääniä päiväsaikaan kuin musiikki/imuri tai vaikkapa pianoläksyn harjoittelu.

Vierailija
8/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omassa kodissaan saa päiväsaikaan pitää jotakuinkin minkälaista meteliä tahansa. Taloyhtiön hiljaisuuden aikaan vain normaalit äänet ovat sallittuja, eli esim vessan vetäminen, suihkussa käynti tai mikron käyttäminen, mutta ei imurointi tai vaikkapa musiikin kuuntelu (tosin mummot usein huudattavat radiota/televisiota aamukuudelta vaikka se ei ole Ok, eikä siihen mikään isännöitsijä mitään puutu..)

Mutta pelin tiimellyksessä pääsevät kuudpt ovat yhtä lailla normaaleja ääniä päiväsaikaan kuin musiikki/imuri tai vaikkapa pianoläksyn harjoittelu.

Eli saan pitää vaikka millaisen h**tillisen metelikonsertin, jos haluan, mutta jos teen sen päivällä, se on ok. Kyllähän tästä on säädetty, että jatkuva ja toistuva kovaääninen meteli on aihe antaa varoitus. 

Vierailija
9/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/385729-hairitseeko-naapurin-m…

Paino sanalla siis toistuva. Ei minuakaan haittaisi, jos välillä kuuluisi, mutta ei sitä joka ilta jaksaisi montaa tuntia kuunnella huutoa. 

Vierailija
10/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan vetämisestä, jos on liian kova ääni, voi esimerkiksi Talonyhtiön Hallitus tehdä protestin, jos on tarpeeeksi ääniä.

Vierailija
11/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva tahallinen häirintähuutelu naapurin miehelle menee armotta myös tutkintaan. Piste.

Vierailija
12/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pelailin myös ja saattoi välillä olla vähän äänekästä. Naapuri lopetti tervehtimisen ja rupesi murjottamaan, taisi kertoa parille muullekin kun muuttuivat nuiviksi. Mutta kukaan ei tohtinut sanoa mitään :D

Ehkä kävi ovellasi, mutta et tohtinut avata?

Minä ainakaan mitään lappuja jaksaisi alkaa väsäämään, mieluummin selvitän kasvokkain. Onhan tuota kokoa tietty jonkin verran, eli voi olla ettei sen takia ehkä uskalleta avata. Aika rauhallinen olen, vaimo paljon temperamenttisempi..

Vierailija
13/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen on täysin OK, mutta häritsevät runkoäänet ovat NO-NO. Eli olkaa ystävällisiä ja lopettakaa se kantapäillä lattian tamppaaminen; se ei ole normaalia.

Vierailija
14/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakaran löyhkäsi huutelee häirintöjä eri kellonaikoihin, myös hiljaisuuden jälkeen sekä aamusta. Kova on pakkomielle hankkia itselleen ongelmia. Ja perheelle. Se on sosiaaliyksikössä hyvin nopeasti.

Vierailija
15/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saan pitää vaikka millaisen h**tillisen metelikonsertin, jos haluan, mutta jos teen sen päivällä, se on ok. Kyllähän tästä on säädetty, että jatkuva ja toistuva kovaääninen meteli on aihe antaa varoitus. 

Kerrostalo on kyllä epätasa-arvoisin asumismuoto mitä on. Yläkertalaiset saa tamppailla miten haluaa, koska "pitäähän omassa asunnossa saada ihmisen kävellä". Alakertalaisen sitten joutuu kuunnella tuota "normaalia" norsutamppausta päivästä toiseen ja öisinkin kun sankari käy vessassa.

Vierailija
16/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva tahallinen häirintähuutelu naapurin miehelle menee armotta myös tutkintaan. Piste.

Mitä on häirintähuutelu?

Vierailija
17/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakaan mitään lappuja jaksaisi alkaa väsäämään, mieluummin selvitän kasvokkain. Onhan tuota kokoa tietty jonkin verran, eli voi olla ettei sen takia ehkä uskalleta avata. Aika rauhallinen olen, vaimo paljon temperamenttisempi..

Ei siellä oven takana kuules kukaan käynyt, vaikka itse kova sankari oletkin.

Vierailija
18/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli varpaat eivät kestä lämpimiä sukkia, sinuna ottaisin ne ulkokengät pois jyskyttämästä. Myös lakimies on huomauttanut vastaavasta kiukuttelevasta kakaranaikkosesta joka muutenkin pyörii naapurin asioissa, kotirauhaa myös rikkomassa.

Sen iisäksi saat sen naapurisi vihat armotta niskoillesi.

Vierailija
19/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä oven takana kuules kukaan käynyt, vaikka itse kova sankari oletkin.

No, vaimokin on kerran käynyt, eikä sillekään ole avattu, tiedä näistä.

Vierailija
20/31 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muuta niin tulee mieleen, että jos se laulaa karaokea. Mulla on semmonen naapuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme