Tervehditkö bussikuskia?
Tein tänään havainnon, että n. joka kymmenes matkustaja tervehti bussikuskia. Itse tervehdin aina.
Kommentit (28)
Annan satunnaisotannalla kuskeille pill*a. Ovat olleet kiitollisia ja onnellisia tästä kiitokseneleestä.
Näin kuskina voin sanoo että harva tervehtii, ollaan ku perseesee ammuttu karhu! Suomalaista kulttuuria valitettavasti. Pieni osa tervehtii. Meitä opetettiin kotona pienestä pitäen että kuljettajaa ja muitakin asiakaspalvelijoita tervehditään jne..luulis et kuuluis käytöstapoihin... Toivon että ne kaikki jotka vain kävelee bussin sisään tervehtimättä osaa moikata työkavereitaan edes... Jos niitä edes on... Itse en kehtais mennä bussiin sanomatta mitään.! Ihan sama jossei kuski vastaiskaa. Tehdään 12h työpäiviä ja koko sen aikana näkee niin paljon törttöilyä liikenteessä sekä matkustajat joko valittaa tai on tervehtimättä... Kannattaa tulla kokeilemaan ja sit kysyä uudestaan miksi ei kuljettaja tervehdi! Kyllä niitä fiksujaki tyyppejä ilmestyy myös kyytiin joskus! Tää oli vaa mun mielipide ei kannata ottaa nokkiin :D Tykkään palvella teitä tästä huolimatta!! Pus ;)
itse pyrin aina sanomaan huomenta tai jotain tervehdystä astuessani bussiin vaikka leimaankin vain korttini. poistuessa yleensä huikkaan kiitokset, vaikka välillä mietin että mistä oikein kiitän, kun työtäänhän hän tekee ja maksan matkasta kuitenin :D mutta silti kiitoksesta tulee parempi mieli itselle, sekä toivottavasti kuskillekkin. kuljen säännöllisesti samalla bussilla töihin, joten suurimmaksi osaksi vakituiset kuskit jo tunnistaa ja tuntuisi tökerölle olla tervehtimättä.
Tottakai tervehdin. Täällä Itä-Suomessa kaikki tervehtivät, ja useimmat vielä huikkaavat ovelta kiitokset kyydistä kun astuvat pois.
Tervehdin kyllä, jos kuski tervehtii ensin. Ennen tervehdin aina, mutta 80% kerroista kuskit eivät vastanneet tervehdykseen ja tunsin itseni tyhmäksi.
Ennen moikkasin joka kerta, mutta sitten joku paikallinen patu valitti lehden mielipidepalstalla, että "bussista poistuessa ei kuulu huudella kiitoksia ja bussiin tullessa ei tervehditä, jokaisen pitäisi tämä tietää, ainakin kaupungissa pidempään asuneet tietävät" ja sen jälkeen en ole viitsinyt sanoa mitään. Jotenkin hermostuttaa, että tuollaiset tuomitsevat ukot pönöttävät siellä bussissa ja silmä kovana vahtivat bussiin tulijoita.
Tervehdin kyllä, jos hän itse tervehtii ensin. Yleensä jos itse tervehdin ensin, niin vastauksena on tuijotus ja hiljaisuus.
Kyllä sanon aina huomenta tai hei kun vilautan matkakorttiani. Kiitoksia en huutele koskaan pois jäädessäni ellen poistu etuovesta.