Paljonko on ylinopeussakko?
Netistä löytyy monenlaista tietoa. Onko joku saanut lähiaikoina ylinopeussakon ja paljonko tuli? Mulla välähti salama äsken 80 rajoitusalueella, kun menin ehkä 88 km/h.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 auton talouksille vinkki: ajakaa puolisone nimiin rekisteröidyllä autolla. Jos ajatte kameraan niin sakko tulee puolisolle, joka voi kiistää ajaneensa autoa. Näin vältätte sakot.
Joo ja luuletko poliiseja ihan idiooteiksi. On niillä tiedot siitä ketä osoitteessa asuu ja jos ajokortit on niin löytyy myös kuvatkin. Äkkiä tunnistaa että jaahas, puolison autolla liikenteessä oltu ja sakko napsahtaa. Saahan sitä lähteä tietysti sitten oikeuteen kiistämään jos siltä tuntuu.
Tein noin kun tuo neuvoi reilu vuosi sitten. Yrittivät saada mua poliisiasemalle tunnustamaan rikkeeni mutta unohdin mennä. Se siitä, tulkoon hakemaan kotoa. Tulen tekemään jatkossakin niin etten tunnustaa ajaneeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 auton talouksille vinkki: ajakaa puolisone nimiin rekisteröidyllä autolla. Jos ajatte kameraan niin sakko tulee puolisolle, joka voi kiistää ajaneensa autoa. Näin vältätte sakot.
Joo ja luuletko poliiseja ihan idiooteiksi. On niillä tiedot siitä ketä osoitteessa asuu ja jos ajokortit on niin löytyy myös kuvatkin. Äkkiä tunnistaa että jaahas, puolison autolla liikenteessä oltu ja sakko napsahtaa. Saahan sitä lähteä tietysti sitten oikeuteen kiistämään jos siltä tuntuu.
Mulla on vähän sellainen kutina että olisin lukenut että poliisit EIVÄT SAA käyttää niitä ajokorttien kuvia tunnistamiseen. Eli sikäli tuo saattaisi toimia. Oleellista on lähettää niille se paperi jossa kiistää ajaneensa. Sen jälkeen koettavat pyydellä asemalle, ja tien päällä tavatessaan saattavat hyvinkin ottaa kiinni selvittämään asian. Vuoden jälkeen tutkinta lopetetaan.
Mutta... Et halua olla lentokentällä lomamatkalle lähdössä, jos sinusta on haku edes näin pienen asian takia. Eli jos olet varma ettei vuoteen tarvitse matkustaa niin ”kiistä, välttele, unohda”.
Selvinnet varoituksella.