Vieläkö Ruotsin kuningasperhe lisääntyy?
Aika paljon on syntynyt pikkuprinssejä ja -prinsessoita. Joko riittää, vai tuleeko vielä lisää? Victoriahan on jo yli 40.
Toki heillä on aikaa ja rahaa, ainakin Maddella ja Sofialla. Victorialla on varmaan enemmän töitä.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä pistettiin uhkarohkeasti Victorian lisääntyminen vaakalaudalle kun kihloihin meno oli sinä vuonna kun täytti 32, avioituminen sinä vuonna kun täytti 33. Onneksi tuli äidiksi. Tosin Estelle syntyi sinä vuonna kun täytti 35 ja Oscar sinä vuonna kun täytti 39. Creepyä kun ajattelee miten lapsirakas Victoria on aina ollut. Itse sain kuopukseni 32-vuotiaana eikä raskaaksi tulo sen jälkeen ole enää onnistunut.
Jaa- minulla raskaaksi tulo on helpottunut iän myötä. Eka sai alkunsa kun oltiin oltu ilman ehkäisyä lähes 2v. Olin silloin 31v. Toisen kerran raskauduin 32-vuotiaana ½ vuoden yrittämisen jälkeen. Kolmannen kerran tärppäsi ekasta kierrosta ollessani 34v. Neljäs oli vahinko eli sai alkunsa ehkäisystä huolimatta ollessani 36v. Sen jälkeen ehkäisynä ollut selibaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä pistettiin uhkarohkeasti Victorian lisääntyminen vaakalaudalle kun kihloihin meno oli sinä vuonna kun täytti 32, avioituminen sinä vuonna kun täytti 33. Onneksi tuli äidiksi. Tosin Estelle syntyi sinä vuonna kun täytti 35 ja Oscar sinä vuonna kun täytti 39. Creepyä kun ajattelee miten lapsirakas Victoria on aina ollut. Itse sain kuopukseni 32-vuotiaana eikä raskaaksi tulo sen jälkeen ole enää onnistunut.
Jaa- minulla raskaaksi tulo on helpottunut iän myötä. Eka sai alkunsa kun oltiin oltu ilman ehkäisyä lähes 2v. Olin silloin 31v. Toisen kerran raskauduin 32-vuotiaana ½ vuoden yrittämisen jälkeen. Kolmannen kerran tärppäsi ekasta kierrosta ollessani 34v. Neljäs oli vahinko eli sai alkunsa ehkäisystä huolimatta ollessani 36v. Sen jälkeen ehkäisynä ollut selibaatti.
Mua aina ihmetyttää nämä, jotka tulevat omalla kokemuksellaan "kumoamaan" yleistiedon. Sinulla on saattanut olla näin, keskimääräisesti kuitenkin hedelmällisyys alkaa laskea iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun kerran on tullut raskaaksi, niin sitten muut kerrat ovat helpompia joillakin. Tämäkään ei päde kaikilla. Jotkut eivät tule edes nuorena raskaaksi, mutta kun aloittaa nuorena, on aikaa tutkimuksiin ja hoitoihin.
Victoria joutui odottamaan naimalupaa niin kauan, että hedelmällisimmät vuodet menivät siinä. Heille tuskin tulee lapsia enää. Kalle Kustaalta oli ikävä temppu nuivistella vuosikausia Danielin suhteen, varsinkin kun paljon hämärämmällä taustalla varustettu Sofia otettiin vain muutamaa vuotta myöhemmin korostetun lämpimästi vastaan.
Victoria oli naimisiin mennessään aivan saman ikäinen kuin äitinsä, täytti myöhemmin sinä vuonna 33. Joten tuskin vanhemmat oman kokemuksensa nojalla pitivät häntä mitenkään liian vanhana. Ymmärrettävää, että he halusivat Danielin preppailevan kielitaitoa ja yleissivistystä ennen edustustehtäviin ryhtymistä, koulumenestyshän hänellä ei kummoinen ollut.
Aihe on minulle sikäli läheinen, että olen itse täsmälleen saman ikäinen kuin Victoria, ja aloitin esikoisen yrittämisen samassa kuussa, kun Victoria meni naimisiin. Minulta raskautuminen sujui kahden ensimmäisen kohdalla samaa tahtia kuin Silvialla. Kolmannelle halusimme isomman ikäeron kuin C-P:llä ja Madeleinella, koska meillä ei ollut kuninkaallisia tukiverkostoja. Joka tapauksessa sain toivomani kolme lasta.
Victorialla ehkä nuoruuden anoreksia vaikutti hedelmällisyyteen, tai ehkä hän Danielin kanssa halusi saada lapset vähän isommilla ikäeroilla nauttiakseen oikein kunnolla jokaisen vauva-ajasta. Voi olla, että munasoluja ja alkioita on pakastimessa sitä kolmatta ja ehkä jopa neljättä varten. Emme tiedä eikä se meille kuulu.
Madeleine tekee vielä yhden, muut ei.
Veikkaan että Carl-Philip ja Sofia saavat vielä yhden, ei muita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta tekemistä Sofialla edes on? Ei voi palata takaisin työelämäänkään.
Yksi lysti mulle. En jaksa vaivata itseäni mulle kuulumattomilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niinkin, mutta mä perustin arvioni siihen, että Victoria on jo yli 40 + velvollisuudet, Maddella on jo 3, eli eivät varmaan halua lisää. C-P:llä ja Sofialla taas vasta 2 ja molemmat poikia -> usein halutaan yrittää sitä toista sukupuolta.
Voishan Sofia haluta vain lepäillä laakereillaan ja nauttia elämästä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niinkin, mutta mä perustin arvioni siihen, että Victoria on jo yli 40 + velvollisuudet, Maddella on jo 3, eli eivät varmaan halua lisää. C-P:llä ja Sofialla taas vasta 2 ja molemmat poikia -> usein halutaan yrittää sitä toista sukupuolta.
No huh huh. Toivottavasti kukaan ei yritä "toista sukupuolta" vaan lasta.
-46, jolla peräti kolme lasta samaa sukupuolta, ja maailman parhaat lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän prinsessat ole oikeissa töissä, ei ainakaan siinä perheessä. Eikä prinssit. Veronmaksajat maksavat kaiken ja prinsessat käyvät vilkuttamassa hyväntekeväisyystilaisuuksissa. Lisäksi Carl Philip on varakas, perinyt rahaa ja taloja mm. prinssi Bertililtä.
Sofia nyt ei ole varsinaisesti ollut perinteisessä mielessä töissä juuri ennen avioliittoakaan, joten tehtävä sopii hänelle hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Toivottavasti kukaan ei yritä "toista sukupuolta" vaan lasta.
-46, jolla peräti kolme lasta samaa sukupuolta, ja maailman parhaat lapset.
Samaa mieltä; tilastollisesti kuitenkin kolmatta yritetään todennäköisemmin jos kaksi edellistä ovat samaa sukupuolta kuin jos on tyttö ja poika.
Madde tekee vielä yhden. Sofia kaksikin riippuen tuleeko tyttö
Kuninkaallisilla ei ole lapsenteon estäviä velvollisuuksia. He voivat lisääntyä ilman huolta rahasta eikä potkut uhkaa. Kansansuosio vain vahvistuu jälkeläisten myötä.
Ei kuin vain pökköä pesään. Victorialla ehkä muutenkin töitä.
Victorialla ei ole töitä, jotka estäisivät lastenhankinnan.
Entä jos kävisi niin hassusti että nykyinen kunkku ja hänen lapsensa (eli Victoria, Carl Philip ja Madeleine) kuolisivat vaikka jossain onnettomuudessa? Kenestä tulee hallitsija? Eihän kukaan pienokaisista voi vielä hallita maata?
Estellestä 18 vuotiaana
Sijsishallitsija nimettäisiin
Ei.