Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahviriippuvaisille kysymys

Kossupossu
18.03.2018 |

Sinä, joka juot kahvia säännöllisesti ja saat riippuvuusoireita (päänsärkyä yms), jos et saa päivässä kuppia tai useampaa kuppia kahvia niin mikä saa sinut opettamaan omalle lapselle saman tavan?

Tuossa kun olen vierestä seurannut,kun oma mies tuputtaa 12v lapselleen kahvia, olen ihmetellyt sitä että miksi vanhempi haluaa oman lapsensa riippuvaiseksi kahvista?

En ikinä haluis, että oma lapsi olisi riippuvainen kahvista tai muistakaan riippuvuutta aiheuttavista aineista. Vaikka kahviriippuvaisuus onkin tässä yhteiskunnassa jotenkin sallittua, niin en siltikään haluaisi itse olla tuputtamassa lapselle kahvia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon nykyisin yhden kupin kahvia päivässä, ennen meni melkein pannu. Lapsi on vasta tuloillaan mutta en ikimaailmassa voisi kuvitella edesauttavani lastani addiktioille, oli se sitten kofeiini-, nikotiini- tai sokeriaddiktio. 

Täysin vastuutonta touhua, mutta luulen ettei miehesi tiedosta mietojenkaan päihteiden vaaroja lapsilla ja nuorilla.

Vierailija
2/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tarjoaisi noin nuorelle kahvia! (Tai muuta kofeiinipitoista)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esitit kysymyksen minulle, mutta kysyt sellaista asiaa, mitä en tee? 

4/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy mieheltäs se titää parhaiten

Vierailija
5/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi"riippuvuus" ei ole erityisen haitallinen riippuvuus, pikemminkin päinvastoin jos katsoo viimeisimpiä tutkimustuloksia, jotka puhuvat lukuisien terveysvaikutuksien puolesta. Miehesi kuitenkaan tuskin näistä terveysvaikutuksista tietää, vaan tuputtaa kahvia lapselleen muista syistä.

Vierailija
6/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuus kaikessa, mikä on kahviriippuvuus? Olen aloittanut pienellä määrällä maitokahvia lapsena, teinistä lähtien mustaa 2-4 kuppia päivässä.

Kahvistahan saa terveyshyötyjä kohtuudella käytettynä.

Vierailija
7/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on ehkä jutella miehen kanssa (kun lapsi ei paikalla) ja selittää tunteesi ja kertoa että ei ole okei noin pienen lapsen juoda kofeiinia .

Vierailija
8/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en tiedä mitä sanoa, join kahvia ensimmäistäkertaa nelosluokalaisena kesäleirin keittiössä, mutta eipä musta silti tullu kahviriippuvaista. Oon ollu nyttenkin kuukauden ilman kahvia, saamatta minkäänlaisia oireita.

Vierailija
9/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi pitää hoikkana. Kahvi vie ruokahalua pois ja edesauttaa vatsan toimintaa. Ja itse en siis harrasta mitään kahvipullia tms. Siinä ohessa.

Vierailija
10/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittäkseni kahvista ei ole mitään haittavaikutuksia. Useita terveyshyötyjä on tutkittu.

Minulla on kolme lasta ja ikinä en ole kahvia tuputtanut. Keskimmäinen poika 15v on juonut jo kolme vuotta säännöllisesti aamu- ja päiväkahvit. Itse aloin juoda kahvia myös 12 vuotiaana.

Vierailija
11/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tarjoaisi noin nuorelle kahvia! (Tai muuta kofeiinipitoista)

Minä tarjosin eilen saunassa Coca Colat kummallekkin mukulalle.

Vierailija
12/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ei todellakaan ole mikään myrkky vaan suorastaan terveystuote nykyään. Tietenkään kofeiinin takia ei voi 12v suositella!

Vierailija
13/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on kahvia juoda ku energiajuomia tai sokerisia tai keinomakeutettuja limppareita.

Vierailija
14/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan se riippuvuus ole mikään iso juttu. Helposti tulee kyllä riippuvaiseksi (vaikka kulutus olisi vain yksi kuppi päivässä), mutta seurauksena on ainoastaan päänsärky seuraavana päivänä jos ei juo kahvia. Otan särkylääkkeen tai juon teetä, ja siinä se. Sen jälkeen seuraavina päivinä ei mitään oireita.

Vierailija
15/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin tyhmiä ihmisiä, että eivät tajua kahvin hyviä vaikutuksia? Kahvi on erittäin hyvä nautintoaine kohtuudella käytettynä.

Toiset eivät sen mausta pidä. Tee on minusta kamalaa, mutta jos joku sitä haluaa juoda, niin joukkoon rauhassa ihan omassa elämässään.

Vierailija
16/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on herkempiä kahville (kofeiinille) ja oireilee jo pienestä määrästä; ahdistusta, hikoilua, tärinää, keskittymiskyvyttömyyttä, hermoilua, jne. Joillakin kahvi taas vain piristää.

Vierailija
17/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko mies sen sosiaalisena juttuna?

Vierailija
18/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut elämäni aikana niin paljon kahvia (aloitin 4 vuotiaana), että se on enemmänkin "tapa" kuin "riippuvuus".

Toki on varmasti kofeiinille herkkiä ihmisiä, mutta itse voin juoda tai olla juomatta. Tässä kohtaa tulee se tapa, että työt / kotihommat voi hyvällä syyllä keskeyttää puoleksi tunniksi, rauhoittua, juoda pari kuppia kahvia ja selata päivän postin.

Vierailija
19/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juonut kahvia ihan eskarista asti, eikä ole mitään ongelmaa jos pitää olla ilman vaikka pari päivää. Yleensä juon 3 kuppia päivässä, aamulla, koulun jälkeen ja joskus 17 aikaan vielä iltakahvit.

Vierailija
20/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossupossu kirjoitti:

Sinä, joka juot kahvia säännöllisesti ja saat riippuvuusoireita (päänsärkyä yms), jos et saa päivässä kuppia tai useampaa kuppia kahvia niin mikä saa sinut opettamaan omalle lapselle saman tavan?

Tuossa kun olen vierestä seurannut,kun oma mies tuputtaa 12v lapselleen kahvia, olen ihmetellyt sitä että miksi vanhempi haluaa oman lapsensa riippuvaiseksi kahvista?

En ikinä haluis, että oma lapsi olisi riippuvainen kahvista tai muistakaan riippuvuutta aiheuttavista aineista. Vaikka kahviriippuvaisuus onkin tässä yhteiskunnassa jotenkin sallittua, niin en siltikään haluaisi itse olla tuputtamassa lapselle kahvia.

Lisäisin tähän joidenkin vanhempien kyseenalaisen tavan tuputtaa lapsilleen raamattua, koraania tai muuta vastaavaa roskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä