Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kaveri hanki lapsia?

Vierailija
17.03.2018 |

Mulla on jo kolme lasta ja ystävä peruskoulusta vain opiskelee. Suhteessa ollut minuakin pitempään, mutta lapsia ei vain näy. Mun on tosi vaikea ymmärtää, miksei voisi jo hankkia lapsia. Kun eka koulutus loppu niin aattelin jo, että alkaisivat yrittää vauvaa, mutta ei menny pitkään kun tää olikin jo lukemassa toista tutkintoa :/ Ois niin kiva, jos kaveri hankkis lapsen niin voitas jutella. Opiskelee lisäksi alaa, jolta tuskin tulee työllistymään ja eiköhän se kuitenkin päädy hankkimaan niitä lapsia. Joskus mietittiin lukiossa, että olis ollu jännää olla samaan aikaan raskaana ja jos meidän lapsista tulis kavereita. Nyt me puhutaan aina vain harvemmin. Ois niin kiva jutella sen kanssa äitiyskokemuksista.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei halua lapsia kun on  seurannu sun elämääsi vierestä.

Vierailija
2/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi.

T: äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ja fiksut naiset tekevät lapsia vain JOS taloudellinen tilanne on turvattu, on hyvä tukiverkosto ja ennen kaikkea parisuhde on vakaalla pohjalla.

Vierailija
4/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vanhanaikaista ajattelua ap.llä.

Vierailija
5/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt muustakin voitte puhua kuin lapsista ja äitiydestä?

Vierailija
6/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini miettii minusta samaa. Ei oo vaan sen aika vielä. Eli ei oo yksinkertaisesti kenenkään muun asia kuin sen joka ei hanki lapsia.

Vierailija
7/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ja fiksut naiset tekevät lapsia vain JOS taloudellinen tilanne on turvattu, on hyvä tukiverkosto ja ennen kaikkea parisuhde on vakaalla pohjalla.

Eikä välttämättä silloinkaan jos ei vaan halua lapsia.

Vierailija
8/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt muustakin voitte puhua kuin lapsista ja äitiydestä?

Mutta kun ne lapset on niin ihanii.. Haluisin, että kaveriniki tuntis ihanan rakkauden omaa lasta kohtaan. 

Vierailija
9/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdi miten saat kaverisi pään käännettyä. Istukaa alas ja laatikaa yhdessä toimenpiteet lapsen hankkimiseksi. Jos hän vastustelee, ohjaa lempeästi mutta päättäväisesti hänet oikeaan suuntaa. Korosta että vain synnyttänyt nainen on oikea nainen ja ellei nainen ole synnyttänyt eikä hänellä ole lasta, hän ei voi tietää mitä rakkaus on. Hän ymmärrettävästi luulee, että voi itse tehdä ratkaisut oman elämänsä suhteen, mutta mehän tiedämme ettei se ole totta. Sinä tiedät asiat paremmin ja sinun vastuusi on ottaa asia esille. Kunnioitan suuresti sinun kaltaisia huolehtivia ja lämpimiä ihmisiä, jotka eivät turhaan piiloudu väärän häveläisyyteen viittaan vaan rohkeasti tarttuvat lähimmäistensä lapsensaantiaikeisiin. Jatka valitsemallasi tiellä - niin kauan kuin sinulla vielä on kavereita. 

Vierailija
10/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisitte lukiossa puhuneet lasten hankinnasta samaan aikaan, ei se tarkoita, että hän edelleen haluaisi lapsia. Minä ainakin teininä luulin, että kaikkien täytyy hankkia lapsia. Että se on kaikkien velvollisuus. Siksi tyttöjavereiden kanssa puhuttiin lapsista. Kun aikuistuin, ymmärsin että saa päättää asiasta itse. Ihan mahtavaa. Lapsia en ole halunnut, onneksi mieskään ei niitä halua. Lasten hankkimisen ja niiden hoitamisen sijaan teen kaikenlaista muuta kivaa, joka tyydyttää minua ja uteliaisuuttani. Lapset oikeastaan vain pilaisivat elämäni. En saisikaan enää mennä niin kuin haluan. En voisi matkustaa ja harrastaa. Elämäni on hyvä juuri näin. En menetä mitään, kun en hanki lapsia, mutta menetän kaiken, jos hankin niitä. Ikä 34.

Vierailija
11/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pidä lapsista niin onko pakko hankkia oma?

Vierailija
12/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdi miten saat kaverisi pään käännettyä. Istukaa alas ja laatikaa yhdessä toimenpiteet lapsen hankkimiseksi. Jos hän vastustelee, ohjaa lempeästi mutta päättäväisesti hänet oikeaan suuntaa. Korosta että vain synnyttänyt nainen on oikea nainen ja ellei nainen ole synnyttänyt eikä hänellä ole lasta, hän ei voi tietää mitä rakkaus on. Hän ymmärrettävästi luulee, että voi itse tehdä ratkaisut oman elämänsä suhteen, mutta mehän tiedämme ettei se ole totta. Sinä tiedät asiat paremmin ja sinun vastuusi on ottaa asia esille. Kunnioitan suuresti sinun kaltaisia huolehtivia ja lämpimiä ihmisiä, jotka eivät turhaan piiloudu väärän häveläisyyteen viittaan vaan rohkeasti tarttuvat lähimmäistensä lapsensaantiaikeisiin. Jatka valitsemallasi tiellä - niin kauan kuin sinulla vielä on kavereita. 

Laitan hälle kuvia mun ihanista pikkusista ja hän vastaa, että siinä on ne sun ihanat ja kyselee lasten kuulumisista, että uskon hänen hankkivan lapsia pian..

Vierailija
13/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisitte lukiossa puhuneet lasten hankinnasta samaan aikaan, ei se tarkoita, että hän edelleen haluaisi lapsia. Minä ainakin teininä luulin, että kaikkien täytyy hankkia lapsia. Että se on kaikkien velvollisuus. Siksi tyttöjavereiden kanssa puhuttiin lapsista. Kun aikuistuin, ymmärsin että saa päättää asiasta itse. Ihan mahtavaa. Lapsia en ole halunnut, onneksi mieskään ei niitä halua. Lasten hankkimisen ja niiden hoitamisen sijaan teen kaikenlaista muuta kivaa, joka tyydyttää minua ja uteliaisuuttani. Lapset oikeastaan vain pilaisivat elämäni. En saisikaan enää mennä niin kuin haluan. En voisi matkustaa ja harrastaa. Elämäni on hyvä juuri näin. En menetä mitään, kun en hanki lapsia, mutta menetän kaiken, jos hankin niitä. Ikä 34.

Ei sun elämä siitä huonone. Päin vastoin lasten kanssa on kiva harrastaa yhdessä. Kyllä meilläkin on miehen kanssa aikaa käydä Viron risteilyllä lasten kanssa ja lenkillä yhdessä. Hanki vaan pari lasta, kyllä ne menee siinä muun elämän ohessa. Ainahan sä voit ottaa ne lapset mukaan.

Vierailija
14/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
15/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opit pitämään, kun saat oman mussukan

Vierailija
16/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin vielä neljännen, kun vauvat on niin ihania, mutta sitten pitäs ruveta kattoo isompaa asuntoa ja entisessäkin on vielä velkaa.

Vierailija
17/20 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 Aihe on loppuunkaluttu, vaadin tuoreempia provoja.

Vierailija
18/20 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opit pitämään, kun saat oman mussukan <3

Juuh kuule ei.

Vierailija
19/20 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikea tajuta, jos ei jostain syystä saa lapsia?

Vierailija
20/20 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä lapsia ei ole pakko hankkia, voihan sitä muustakin jutella, kun lapsista ja vauvoista. Outoa edes ajatella, että noin kovasti haittaa kaverin lapsettomuus..