Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja ”äitipuolelle”

Vierailija
17.03.2018 |

Miehellä on kolme lasta, jotka asuvat yli puolet ajasta meidän luonamme. Minulla ei omia lapsia ole. Mitä kannattaa tehdä tai vastaavasti viimeiseen saakka olla tekemättä, että saisimme homman toimimaan hyvin kaikkien - niin lasten, miehen, lasten äidin kuin minunkin - kannaltani?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ihmisestä tulee käytetty? Ensimmäisen kerran seksiä? Ensimmäinen seurustelusuhde? Ensimmäinen avioliitto? Ensimmäinen lapsi?

Vierailija
22/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ihmisestä tulee käytetty? Ensimmäisen kerran seksiä? Ensimmäinen seurustelusuhde? Ensimmäinen avioliitto? Ensimmäinen lapsi?

Avioliitto ja lapsi. Ne näkyy aina virkatodistuksessa. 1. Avioliitto, 2. Avioliitto... lapset voi sitten perunkirjoituksessa ihmetellä kuinka vauhdikasta äitylin tai isukin jakelutoiminta on ollut. Lisäksi selviää salatut ä”ärät ja muu idioottimaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa lapsensa, minä "napsin rusinat pullasta", eli touhuan, leikin ja pelaan lasten kanssa silloin, kun jaksan. En siis välttämättä joka päivä, kun he täällä ovat (ovat noin puolet ajastaan meillä). Mies maksaa heidän kulut, tekee kotitöitä (toki minä teen myös, mutta mies ei tosiaan makaa sohvalla minun imuroidessa, jne), kuskaa lapset harrastuksiin ja kouluun, etc. Eli lasten vanhemmat hoitavat lapsensa, minä autan ja osallistun oman tahtoni mukaan. Jos minä esimerkiksi haen lapset koulusta, mies kiittää. Tai jos mies tarvitsee iltapäivällä apua, kun itsellä menee pitkään töissä, hän aina kysyy, että voinko. Ei siis koskaan oleteta, että minä hoitaisin tai tekisin jotain, joka oikeasti olisi vanhempien homma.

Mutta siis - erittäin paljon minä lasten kanssa puuhaan, ilman miestä ja koko porukalla, ja minulla ja lapsilla on todella hyvät välit. Kaiken teen kuitenkin omasta halustani, ja mies osoittaa arvostavansa sitä. Kannikka homeessa sohvalla lojuvaa "isää" en katselisi hetkeäkään. Enkä sitä, jos vaivannäköäni ei arvostettaisi.

Vierailija
24/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä korvata oikeaa äitiä, älä käytä itsestäsi nimeä äitipuoli, lapsi helposti kokee sen liian tungettelevana. Ole yksi turvallinen aikuinen lisää lasten elämässä.

Avoimuus lapsen äitiä kohtaan, keskustelutaito, kuunteleminen ja ymmärrys puoleen ja toiseen. Kasvatuskysymyksistä keskustelu etukäteen, jotta säännöt ois suht samat molemmissa kodeissa.

Muista tuohon kelkkaan lähtiessäsi, että sä et koskaan tule olemaan miehelle ensimmäinen ja tärkein henkilö. Sä jäät aina toiseksi. Lapset menee aina sun edelle.

Mikä h****n klisee tuo ”yksi turvallinen aikuinen” on?

Vierailija
25/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka huolii käytetyn kumppanin? Tietysti sellainen, joka ei parempaa saa.

No, eihän panomieskään voi odottaa saavansa neitsyttä?

Vierailija
26/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan just sitähän ne panomiehet odottavat. Itse on naituani puolta kaupunkia ja sitten ollaan järkyttyneitä siitä, jos nainen on kerran seurustellut jonkun kanssa.

Vierailija
27/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ennakoiva tekstinsyöttö..

Vierailija
28/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tarvitsee olla mitenkään erilainen kuin on. Teillä on nyt perhe, ja jokaisessa perheessä on omat kuvionsa.

Vierailija
29/29 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon siitä minkä ikäisiä lapset ovat. Teinien kanssa on ihan eri asia kuin vaikka alle kouluikäisten kanssa. Minkä ikäisistä lapsista siis on kyse? Tärkein sulla on jo eli halu saada homma toimimaan.

T: toimivan uusperheen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän