Italialainen väitökirjan tekijä: Masentuneet ja itsemurhaa hautovat ovat onnellisimpia
Samalla De Paola on tiennyt, että Suomessa esiintyy paljon masennusta, erityisesti naisten keskuudessa, vaikka Suomea pidetään sukupuolten tasa-arvon edelläkävijämaana.
puolestaan miehillä on suuri edustus. Nämä ristiriitaisuudet suhteessa YK:n onnellisuusraportin tuloksiin herättivät De Paolan mielenkiinnon, ja hän päätti ottaa asiasta selvää.
– Minua kiehtoo se, miten samassa maassa voi olla korkeat tulokset onnellisuusmittauksissa sekä masennustilastoissa, De Paola sanoo.
https://yle.fi/uutiset/3-10119732
Odotan hänen väitökirjaansa innosta puhkuen.
Kommentit (5)
Selvähän tuo on. Elämäänsä kyllästyneet tappavat itsensä, joten he eivät ole enää rumentamassa tilastoja!
No ei se tasa-arvo ole kaikkien onni.
Olen kyllä onnellisempi nyt kun olen myöntänyt avoimesti olevani masentunut ja miettiväni itsemurhaa kuin silloin kun yritin pitää yllä kulisseja ja pärjätä oravanpyörässä. Sitä on niin helpottunut ja näkee elämän eri tavalla ja arvostaa eri asioita. Jossei ole käynyt pohjalla ei välttämättä osaa pysähtyä samalla tavalla miettimään elämää. Masennuksesta tulee osa itseä ja tavallaan siitä haluaa pitää kiinni, niin oudolta kuin se kuulostaakin.
Kaikilla meistä on tietysti omat surunsa, mutta uskon, että on olemassa myös niitä onnekkaita, jotka ovat elämässään oikeasti onnellisia, eivätkä tiedä mitään oikeista kärsimyksistä. Kukapa ei haluaisi olla sellainen.
Kieltämättä Suomen maine on kiehtovan ristiriitainen: paljon masentuneita ja itsemurhia - maailman onnellisin kansa. Erikoista.
Siinä artikkelsissa sanotaan miten Suomi on päässyt ykköseksi.
Tietysti tämä italialainen haluaa kumota tämän onnellisuusharhan, ja ihan hyvä niin.
Masentuneena voin sanoa, että silloin kun ajattelen itsemurhaa, olen onnellinen. On helpompi kestää tuskaa ja olla onnellinen, kun tietää, että siitä voi milloin tahansa päästä pois.